معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

ثروت آفرینی در گرو تقویت خودکفایی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با اشاره به توانمندی و قدرت بالای اساتید کشور برای انجام فعالیت های دانش بنیان و راه اندازی خانه‌های نوآوری گفت: موفقیت و ثروت آفرینی برای کشور ایران در گرو تقویت خودکفایی با تکیه بر توانمندی‌های علمی اساتید است.

تأکید معاون وزیر خارجه بر برقراری کشتیرانی در غرب آفریقا

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در غرب و شرق آفریقا گفت: اگر بتوانیم کشتیرانی را در غرب آفریقا برقرار کنیم پتانسیل‌های زیادی در این خصوص وجود دارد.

شرکت های تولیدی صادرکننده برتر استان خراسان رضوی

اتحادیه صادرکنندگان استان خراسان رضوی، لیست 199 شرکت برتر صادرکننده کالا و خدمات استان در بخش های مختلف که به چهار زبان انگلیسی، روسی، عربی و فارسی، تهیه کرده است.

معرفی شرکت های دانش بنیان صادراتی ایران (بخش سوم)

باشگاه سرآمدان صادرات دانش بنیان از طریق ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان براساس شاخص‌هایی در سه مولفه فنی، زیرساخت های شرکتی و میزان فروش داخلی و خارجی، اقدام به رتبه‌بندی و انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی برتر کرده است. این شرکت ها با توجه به نتایج ارزیابی‌ها در قالب شرکت‌های 5، 4 و 3 ستاره و مستعد تقسیم‌بندی شده اند.

فرصت حضور شرکت های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه دانش بنیان یونان

نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپی یونان موسوم به BEYOND قرار است از 7 مهر 1401 به مدت سه روز در شهر تسالونیکی یونان برگزار گردد.

مراکز مهم دانش بنیان کشور کوبا در حوزه زیست فناوری

به منظور آشنایی با مراکز مهم دانش بنیان کشور کوبا در حوزه زیست فناوری، گزارش اجمالی در همین رابطه به همراه ضمیمه‌های مرتبط با آن‌ها به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

گفتگوی رییس مرکز ملی ژنتیک با مسئولین حوزه اقتصادی و دانش بنیان وزارت امور خارجه

در راستای تعامل و همکاری و ظرفیت بخشی شرکت های دانش بنیان، مسئولین حوزه اقتصادی و دانش بنیان وزارت متبوع با حضور در مرکز ملی ژنتیک ضمن گفتگو با ریاست مرکز ملی ژنتیک و معاونین وی در این مرکز، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وبینار تخصصی دکتر حمیدیه رییس سلولهای بنیادین کشور با حضور کلیه سفرای کشورمان در قاره آفریقا

در راستای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل شرکت های دانش بنیان، دکتر حمیدیه رییس ستاد سلولهای بنیادین کشور ضمن حضور در وزارت امور خارجه، در وبینار تخصصی با حضور کلیه سفرای کشورمان در قاره آفریقا شرکت نمود.

نشست تخصصی معاونت دیپلماسی اقتصادی با شرکت های منتخب دانش بنیان درحوزه کشاورزی

جمعی از مدیران عامل برخی شرکت های دانش بنیان در حوزه‌های امنیت غذایی با دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه دیدار کردند.

برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی و ماشین‌آلات کشاورزی ایران و شرق آفریقا در کنیا

دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، از بخش خصوصی به‌ویژه در بخش دانش‌بنیان خواست با قدرت در نمایشگاه‌های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها شرکت نمایند.