معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۰۸- ۰۸:۰۲ - مشاهده: ۴۸۱

برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی و ماشین‌آلات کشاورزی ایران و شرق آفریقا در کنیا

دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، از بخش خصوصی به‌ویژه در بخش دانش‌بنیان خواست با قدرت در نمایشگاه‌های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها شرکت نمایند.

دکتر مهدی صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه نمایشگاه صنایع غذایی و ماشین‌آلات کشاورزی ایران و شرق آفریقا (IEAMFI EXPO 2022) را که در روزهای 16 تا 18 تیر 1401 در مرکز همایش‌های بین‌المللی کنیاتا در نایروبی کنیا برگزار خواهد شد رویدادی مهم و اثرگذار بر روند همکاری با منطقه شرق آفریقا ارزیابی نمود و خواستار حضور قوی و منسجم بخش خصوصی در آن شد.

این نمایشگاه توانمندی‌ها و نوآوری‌های شرکت‌های ایرانی و آخرین فناوری‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنایع غذایی و تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی را به جامعه اقتصادی کنیا و کشورهای شرق آفریقا معرفی خواهد کرد و فرصتی مناسب برای فعالان این حوزه به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی جهت عرضه توانمندی‌های خود به کشورهای منطقه فراهم خواهد آورد.

دکتر صفری هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتقای روابط تجاری ایران و شرق آفریقا، تعمیق و گسترش روابط دو و چندجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مشارکت‌کننده، ایجاد بستری مناسب برای مبادله مستقیم دانش و اطلاعات بین مشارکت‌کنندگان و فراهم‌سازی زمینه ارتباط مؤثر بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ذکر کرد.

وی افزود همایش مرتبط با این صنایع نیز هم‌زمان با نمایشگاه با حضور فعالان اقتصادیِ دارای ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با صنایع غذایی و تجهیزات کشاورزی و با سخنرانی سیاستگذاران ارشد بخش‌های مختلف کشاورزی برگزار خواهد شد و از این رو لازم است شرکت‌کنندگان ایرانی تلاش نمایند آخرین دستاوردهای خود در این زمینه را با هدف ورود به بازار منطقه به‌خوبی تبیین نمایند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای این رویداد به آدرس www.ieamfi.com مراجعه کنند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما