معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

پنج پیش‌بینی برای ارزهای دیجیتال در سال 2022

سایت «تی پورتال» کرواسی در گزارشی به بررسی وضعیت رقابتی ارزهای دیجیتال و نقش آنها در بازارهای مالی سال 2022 پرداخته و 5 پیش بینی مهم در این ارتباط را ارائه کرده است.

اخبار اقتصادی اتریش

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته سوم آذر 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌ گردد:

گردهمایی فعالان عرصه بلاکچین در هامبورگ

بازیگرانی از عرصه تجارت و دیجیتال و همچنین سرمایه گذاران و متخصصین فعال در زمینه بلاک چین ( Blockchain) قرار است در تاریخ 2 الی 4 دسامبر در هامبورگ طی کنفرانسی که بلاکچنس ( Blockchance ) اروپا 2012 نامگذاری شده است، گردهم آیند.

اخبار فناوری جنوب چین

گزیده اخبار و تحولات حوزه فناوری جنوب چین در مرداد ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار و تحولات اقتصادی جنوب چین

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جنوب چین در هفته‌ چهارم مرداد ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این حوزه به شرح زیر ارائه می‌گردد:

توسعه فناوری بلاک‌چین در منطقه آزاد تجاری‌ هاینان چین

استان‌ هاینان که با تصویب دولت مرکزی به منطقه آزاد تجاری تبدیل شده است، یکی از اصلی ترین محل ها برای توسعه فناوری بلاک‌چین در کشور چین می‌باشد.دولت هاینان در صدد سرمایه گذاری 1 میلیارد یوان (140 میلیون دلار) در صنعت بلاک‌چین و تحقیق و توسعه دارایی‌های دیجیتال است.

"وضعیت رمز ارزها و بلاک چین در جمهوری صربستان"

نگرش و تعریف دولت صربستان: کمیسیون بورس و اوراق بهادار صربستان در مارس 2019 بیانیه‌ای در مورد تنظیم ارزهای رمزپایه در جمهوری صربستان صادر کرد. اگرچه این بیانیه، نظر رسمی‌کمیسیون نیست اما می‌توان آن را انعکاس وضعیت فعلی درخصوص رمز ارزها در صربستان برشمرد.

چهارمین نشست کارشناسی گروه بین الدولی در مورد تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتالی

چهارمین نشست کارشناسی گروه بین‌الدولی در مورد تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتالی از تاریخ 23 تا 25 مهر 1399 (14 تا 16 اکتبر 2020) در ژنو به صورت مجازی در دو نوبت صبح و بعداز ظهر و در قالب 4 پنل و یک جلسه توجیهی پیرامون کارگروه اندازه گیری تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتالی برگزار شد. جلسه افتتاحیه در تاریخ 23 مهر با سخنرانی آقای کیتوئی، دبیرکل آنکتاد آغاز شد. در ادامه به گزیده ای از مطالب ایشان اشاره شده است.

اقدامات نخستین برای ایجاد ارز دیجیتال پایدار با پشتوانه دلار نیوزیلند

یک شرکت خدمات مالی در نیوزیلند در حال راه اندازی سرویس پرداخت ارز دیجیتال است که آن را اولین قدم برای رسیدن به یک دلار دیجیتال در نیوزیلند عنوان کرده اند.