معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اعلام آمادگی ایران برای همکاری‌های دارویی و پزشکی با اسلواکی

معاون وزیر خارجه اسلواکی که به تهران سفر کرده است با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ملاقات و در خصوص راه‌های گسترش همکاری اقتصادی دو کشور تبادل نظر نمود.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته نخست اسفند 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

کلیات و قوانین مربوط به واردات محصولات پزشکی به رومانی با تمرکز بر تجهیزات پزشکی

تجارت محصولات پزشکی در رومانی را می‌توان به سه زیر شاخه تجارت محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی و سایر محصولات پزشکی تقسیم نمود. تمرکز نوشته حاضر بر محصولات گروه دوم و سوم است. در این نوشتار ضمن معرفی بازار رومانی برای تجهیزات پزشکی، درآمدی بر قوانین مرتبط با فعالیت در این حوزه نیز تشریح می‌شود.

تجارت خارجی سوئد در شش ماهه اول 2020

تجارت خارجی سوئد در شش ماهه اول 2020 در مقایسه با سال قبل هم در بخش کالا و هم در بخش خدمات ، افت نسبتا شدیدی داشته که عمدتا تحت تاثیر شیوع کرونا بوده است. درعین حال جهت گیری‌های تجاری در برخی گروه‌های کالایی و همچنین مناطق شریک تجاری، تغییراتی داشته است. به عنوان مثال صادرات محصولات دارویی هم در داخل اتحادیه اروپا و هم به خارج از EU افزایش داشت. واردات خدمات از آمریکا و صادرات کالا به چین نیز در این مدت رشد داشته است.

ششمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما)

ششمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما 2020) از 1 الی3 مهرماه 1399 در محل نمایشگاههای بین المللی تهران واقع در مصلی امام خمینی ( ره ) برگزارمی‌شود.