معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۲۷- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۵۱۰

ششمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما)

ششمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما 2020) از 1 الی3 مهرماه 1399 در محل نمایشگاههای بین المللی تهران واقع در مصلی امام خمینی ( ره ) برگزارمی‌شود.

صنعت داروسازی در دنیا به عنوان سودآورترین صنایع شناخته شده است. به طور میانگین حاشیه سود آن در محدوده ۱۸ درصد برآورد می‌شود. افزایش دائمی سن امید به زندگی به عنوان مهمترین شاخص توسعه یافتگی جوامع در امر سلامت بیانگر توجه روزافزون مردم دنیا به مقوله سلامت و بازار رو به رشد دایمی این کالا است. ایران نیز به اتکای دانشمندان حوزه پزشکی و داروسازی از دیرباز تا امروز در زمره کشورهای دارای توان استراتژیک در بحث دارو، درمان و نظام سلامت بوده است. به عقیده صاحب‌نظران، زنجیره دانش دارو به طور کامل در ایران برقرار شده است و دانش صنعت داروسازی در حدی است که ۹۸ درصد نیاز دارویی کشور از طریق تولیدات داخل تامین می‌‍شود.

در همین راستا، نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران‌فارما) با شعار «صادرات‌محور کردنِ تولیدات داخلی» و در راستای معرفی توانمندی‌های صنعت داروسازی ، هرساله توسط سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  برگزار می‌شود.

ششمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما 2020) با هدف معرفی توانمندی و پتانسیل صنعت داوریی کشور، ارائه آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت دارویی، آشنایی با بازارهای جدید و ایجاد بستر لازم جهت انتقال دانش فنی از 1 الی 3 مهرماه 1399 در محل نمایشگاههای بین المللی تهران واقع در مصلی امام خمینی ( ره ) برگزارمی‌شود.

قرار است بزرگترین گردهمایی دارویی کشور و حوزه خاورمیانه در فضایی با مساحت 43 هزار مترمریع و با حضور 550 شرکت داخلی و خارجی در صنعت داروسازی از بیش از 30 کشور دنیا و با مشارکت و حضور بیش از 100 انجمن علمی و دانشجویی حوزه سلامت برگزار شود. پیش بینی می‌شود بیش از 40 هزار متخصص از نمایشگاه بازدید کنند. به این ترتیب نمایشگاه مذکور فرصت مناسبی برای مشارکت و حضور شرکت های دانش بنیان داروسازی و جذب سرمایه گذار و ارائه خدمات بیمه ای به شمار می آید.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه پنجمین نمایشگاه کتابهای تخصصی علوم پزشکی، دارویی و دانشگاهی و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های سلامت محور به منظور تریوج، تشویق و گسترش فرهنگ سلامت برگزار می‌شود.

شرکت های حاضر در این نمایشگاه در حوزه‌های مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ماشین آلات دارویی، توزیع دارو، چاپ و بسته بندی دارو، داروهای گیاهی، مکمل های غذایی و رژیمی، داروهای نوترکیب، تجهیزات مراقبتی و شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و تحقیقاتی داروسازی هستند. همچنین انجمن‌ها، اهالی مطبوعات و نشریات حوزه دارویی در این نمایشگاه حضور دارند. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما