معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اقلام صادراتی ایتالیا طی سال‌های 2020 تا 2022

صادرات ایتالیا در سال 2020 بالغ بر 437 میلیارد یورو بوده است که در سال 2021 به بیش از 520 میلیارد یورو رسیده و در سال 2022 نیز به حدود 628 میلیارد یورو افزایش یافته است.

جایگاه اتریش در گزارش داده‌های آماری کشورهای اتحادیه اروپایی

نسخه چهارم گزارش سالیانه مرکز آمار اتحادیه اروپا در تاریخ 13 سپتامبر 2021 در نشانی اینترنتی این مرکز در بخش کتاب سال آمار منتشر گردید. این دیباچه در سه گروه اصلی مردم و جامعه، اقتصاد و تجارت و محیط زیست و منابع طبیعی به بررسی و تحلیل شاخص های کلان آماری کشورهای عضو در این حوزه‌ها پرداخته است. اطلاعات آماری مندرج در این گزارش، مربوط به آخرین استخراج اطلاعات آماری در پایان ماه می 2021 می‌باشد که در آن به صورت جداگانه اطلاعات آماری مربوط به کشورهای عضو اتحادیه اروپایی مورد بررسی قرار گرفته است. بخش هایی از شاخص های اقتصادی ارائه شده در گزارش اتحادیه اروپا با تمرکز بر جایگاه اتریش به شرح زیر ارائه می گردد.

اثرات رکود گسترده بر صنایع تایلند

دو سوم صنایع تایلندی برای خروج از رکود ایجاد شده بعد از همه گیری ویروس کرونا با مشکل مواجه شده اند. بیشتر گردانندگان صنایع تایلندی اظهار داشته اند که بعد از رکود به وجود آمده، شرایط سختی را برای احیا و بازگشت به مسیر قبلی خواهند داشت.

تلاش ترکیه در افزایش صادرات مواد غذایی در دوران کرونا

شیوع کرونا در جهان سبب شد که تعادل در تراز عرضه و تقاضا در کشورها مختل شده و از سوی دیگر زنجیره تامین مواد غذایی در جهان روز به روز دچار مشکل گردد. علی رغم این که شیوع بیماری کووید 19 موجب توقف روند تجارت بین المللی در بسیاری از کشورهای جهان شد ، ترکیه توانست در 5 ماه نخست سال جاری میلادی حجم صادرات مواد غذایی خود را 118 درصد افزایش دهد.

شاخص های آماری صادرات نیوزیلند در سال 2019 و اوایل سال 2020

اساس اقتصاد نیوزیلند به تجارت بین المللی بسیار وابسته است. این امر به طور سنتی مبتنی بر صادرات فراورده‌های کشاورزی و دامی‌بسیار کارآمد آن بوده و از همه قاره‌های جهان مشتریان دائمی‌برای محصولات نیوزیلند وجود دارد. در کنار صنعت گردشگری که یکی از عمده منابع درآمد ارزی نیوزیلند به شمار می رود،  صادرات محصولات تولیدی ارگانیک درآمدی بالغ بر 38 میلیارد دلار در سال نصیب این کشور می‌کند.