معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی کوبا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کوبا در هفته چهارم اسفند ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

گزارش هیات ملی تجارت در خصوص بازار مواد غذایی فرآوری شدۀ سوئد

در سال 2021، ارزش بازار مواد غذایی سوئد 32.3 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال 2020 به میزان 14.8 درصد رشد داشته است. گوشت با 20 درصد سهم، بزرگترین گروه محصولات در بازار مواد غذایی سوئد است و پس از آن، محصولات لبنی و تخم مرغ با سهم 17.3 درصدی و شیرینی و تنقلات با سهم 13.6 درصدی قرار دارند.

گزارش وضعیت صنعت جمهوری باشقیرستان

صنعت جمهوری باشقیرستان زیر نظر وزارت صنایع و سیاست نوآوری جمهوری باشقیرستان مدیریت می شود.

تجارت محصولات کشاورزی و مواد غذایی بین ایران و قزاقستان

محصولات کشاورزی اعم از غلات، محصولات زراعی و باغی و صنایع غذایی جایگاه خاصی در مبادلات تجاری میان ایران و قزاقستان دارد. بخش عمده واردات ایران از قزاقستان را گندم و جو تشکیل می دهد که برای تامین نیازهای داخلی کشور اهمیت زیادی دارد. در طرف مقابل بخش قابل توجهی از صادرات ایران به قزاقستان شامل محصولات لبنی، میوه جات، سبزیجات و خشکبار است. نگاهی به آمار مبادلات تجاری دو کشور در چندسال اخیر بخوبی بیانگر این امر می‌باشد.

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته دوم آذرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان-باکو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته دوم آذرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

ازبکستان- تمدید واردات برخی محصولات غذایی با تعرفه گمرکی صفر

ازبکستان معافیت گمرکی واردات تعدادی از مواد غذایی را تا اواسط سال 2023 تمدید کرد.

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در هفته اول تیر 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته چهارم خرداد 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته نخست خرداد 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.