معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

صنعت گردشگری سنگال

سنگال با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز به عنوان دروازه گردشگری به کشورهای غرب آفریقا محسوب می‌شود. بندر داکار پایتخت این کشور نیز به دلیل آب و هوای معتدل و موقعیت استثنایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی از سهم عمده‌ای برخوردار است.

اخبار اقتصادی آفریقا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای آفریقائی در هفته سوم شهریورماه 1400 مندرج در رسانه‌های کشورهای این قاره به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی آفریقا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای آفریقایی در هفته دوم شهریورماه 1400 مندرج در رسانه‌های کشورهای این قاره به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی آفریقا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای آفریقائی در هفته اول شهریورماه 1400 مندرج در رسانه‌های کشورهای این قاره به شرح زیر ارائه می‌گردد:

نوسازی صنعت گردشگری ایران در عصر کرونا از طریق دستیابی به قرارداد اجتماعی و تشکیل اتاق فکر

پاندمی‌کرونا، تمام سازوکارهای جهانی را تغییر داده‌ است و نه فقط در کوتاه‌مدت، بلکه در بلندمدت نیز اثرات مهمی را از خود برجای خواهد گذاشت. خارج از بخش مراقبت‌های بهداشتی که قهرمانانی با لباس سفید در خط مقدم حفظ سلامت جامعه بیش‌ازپیش در مرکز توجه جامعه قرار خواهند داشت، صنایع مختلف، از ضررهای ناشی از شیوع کرونا متأثر خواهند شد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها، صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی است که تا زمانی بسیار نامعلوم باید با این شوک کاهش تقاضا دست‌وپنجه نرم کند.در این نوشتار سعی شده است؛ ضمن ارائه گزارشی کمّی از شوک وارده بر تقاضای اقتصاد گردشگری، نقش دستیابی به قرارداد اجتماعی در نوسازی سیستم گردشگری ایران در عصر کرونا را بررسی شود.

فرایند و الزامات بازگشایی صنعت گردشگری برخی کشورهای مهم

متعاقب شیوع ویروس کووید 19 در اقصی نقاط جهان و آغاز محدودیت های اعمالی توسط دولت ها در تمامی عرصه‌ها از جمله حمل و نقل، سفر و خدمات مسافرتی، صنعت گردشگری با یکی از گسترده ترین چالش های پیش روی خود روبرو گردید. بر اساس پیش بینی سازمان جهانی گردشگری UNWTO، گردشگری بین المللی در سال جاری میلادی تا 80 درصد کاهش یابد. بر این اساس در سال جاری میلادی کاهش 850 میلیون الی 1.1 میلیارد سفر را شاهد خواهیم بود، که در اثر آن 100 الی 200 میلیون شغل در معرض خطر بوده و 910 میلیارد الی 1.2 تریلیون دلار کاهش درآمد را بدنبال خواهد داشت.