معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

تاثیر بحران کرونا بر اشتغال زنان در نیوزیلند

بنا بر گزارش اداره آمار نیوزیلند، با شروع بحران کرونا و تعیین سطح هشدارهای کشوری و تأثیر آن بر بازار کار نیوزیلند، زنان در مقایسه با مردان در معیارهای کلیدی بازار کار، دوران سخت تری را پشت سر گذاشته اند.

چگونه می‌توان از ورشکستگی‌های زنجیره ای پس از بحرانهایی مانند کووید و جنگ اوکراین جلوگیری کرد؟

ورشکستگی شرکت ها پس از بحران کووید روندی افزایشی در سراسر دنیا داشته است. جنگ اوکراین این روند را تسریع کرده و کشورها را مجبور به اتخاذ تدابیری ویژه برای جلوگیری از ورشکستگی گسترده کرده است. این اقدامات به شیوه‌های مختلف در کشورها دنبال شده است. گزارش پیش رو این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

اخبار اقتصادی شانگهای چین(هفته اول مرداد ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شانگهای چین در هفته اول مرداد ماه 1399 که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

نشست مؤسسۀ پژوهش اقتصادی (ایفُو)

بیماری واگیردار کووید-19 به سرعت و بدون مهار، در سراسر جهان گسترش یافته است. دولت مرکزی و همچنین دولت های ایالتی در آلمان، به منظور مقابله با فرا گیری و جلوگیری از فروپاشی نظام درمان، زندگی اقتصادی و اجتماعی را به شدت محدود کردند. بسیاری از شرکت ها به دلیل قطع زنجیره‌های دریافت کالا، تولیدات خود را کاهش داده و یا آن را متوقف کرده اند. هم اکنون به صورت آشکار مشاهده می‌شود که هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی کووید-19 سرسام آور است.