معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی گرجستان- باتومی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی گرجستان در نیمه دوم اسفند ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد

سرمایه گذاری اندونزی برای خودکفایی در تولید قیر تا سال 2024

اندونزی یکی از کشورهای دارنده ذخایر نفت و گاز می‌باشد اما 95 درصد نیاز به قیر خود را از طریق واردات تامین می‌کند. با این حال رئیس جمهور این کشور اعلام نمود که تا دو سال دیگر واردات قیر متوقف و این کالای مورد نیاز با سرمایه گذاری در داخل خصوصا در جزیره بوتون تامین شود.

معادلات جدید بازار قیر نیوزیلند

تعطیلی تنها پالایشگاه نفت نیوزیلند، موجب خواهد شد تمام 190 هزار تن قیر مصرفی این کشور از طریق واردات تامین شود.

اخبار شیوع ویروس کرونا در گرجستان (شهریور ماه 1399)

بر اساس آخرین آمار درج شده بر روی وب‌سایت ویژه دولت گرجستان برای اطلاع‌رسانی در خصوص شیوع ویروس کرونا در این کشور به آدرس Stopcov.ge ،میزان ابتلا به کرونا در هفته‌ پایانی شهریور ماه 99 به میزان زیادی افزایش یافته به طوری که شمار مبتلایان از مرز 3 هزار نفر نیز عبور کرد. میزان ابتلا روزانه در گرجستان حدودا به 200 نفر در روز رسیده که عمده آنها مربوط به منطقه آجارا می‌باشد. دولت اعلام کرده است علی‌رغم افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان به کرونا، قصد اعمال محدودیت‌های کرونایی را ندارد.

اخبار اقتصادی گرجستان ( نیمه دوم مرداد ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصاد داخلی و خارجی گرجستان در نیمه دوم مرداد ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته است به شرح ذیل می‌باشد:

اخبار اقتصادی گرجستان (نیمه پایانی خرداد 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصاد داخلی و خارجی گرجستان در نیمه پایانی خرداد ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته است به شرح ذیل می‌باشد :