معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

ادامه افزایش واردات میوه و سبزیجات به یونان

به نقل از آمار انجمن شرکت های یونانی صادرکننده و تجارت میوه و سبزیجات یونان واردات میوه و سبزیجات در ده ماهه اول سال جاری به میزان 15.97درصد در مقایسه با دوره نسبی سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

اخبار اقتصادی شرق افغانستان – جلال آباد

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شرق افغانستان در دهه سوم شهریور ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته سوم شهریور ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

بازار میوه وسبزیحات تازه سوئد

درحال حاضر سوئد بیش از 70 درصد از نیاز بازار خود به میوه و سبزیجات تازه را وارد می‌کند و به خاطر شرایط آب و هوایی ، نیازمند واردات میوه و سبزیجات در تمامی فصول سال است.ارزش واردات  این محصولات سالانه حدود 10 میلیارد کرون ( حدود یک میلیارد یورو) است. این رقم فقط مربوط به واردات میوه و سبزیجات تازه است. اما براساس آمار مندرج در سایت مرکز ملی آمار سوئد ، ارزش واردات میوه و سبزیجات( اعم از تازه ، سردخانه ای و یخ زده ) بالغ 24 میلیارد و 899 میلیون کرون است. میزان مصرف میوه و سبزیجات اعم از تازه ، سردخانه ای و یخ زده نیز طی سالهای گذشته در سوئد رو به  افزایش بوده است. سهم میوه و سبزیجات در بازار مواد غذایی سوئد ،  19 درصد ، پس از آن گوشت با 17 درصد و سپس محصولات لبنی با 15 درصد است.