معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

نگاهی به تجارت خارجی قزاقستان درسال 2022

براساس آمار منتشرشده توسط کمیته آمار قزاقستان، مجموع مبادلات تجاری قزاقستان با کلیه کشورهای جهان در سال 2022 به بیش از 134 میلیارد دلار رسید. در این میان، سهم صادرات قزاقستان 84.4 میلیارد دلار و ارزش واردات این کشور 50 میلیارددلار بوده است.

سود خالص ترکیش ایر در سال 2022

سود خالص شرکت هواپیمایی ترکیه (THY) در سال 2022 میلادی 2.7 میلیارد دلار اعلام شد. این شرکت از سال 2020 میلادی تاکنون علی رغم برخی مشکلات ناشی از پاندمی‌کرونا در جهان ، توانست برای ششمین سه ماهه متوالی به سود برسد.

تجارت و کارآفرینی در ترکمنستان در سال 2022

توسعه فراگیر تجارت در ترکمنستان و افزایش نقش بخش خصوصی از طریق بکارگیری گسترده مکانیسم های مدرن بازار از جمله حوزه‌های اولویت دار سیاست اجتماعی-اقتصادی دولت ترکمنستان است.

برنامه ترکمنستان برای بهبود وضعیت کشاورزی

برنامه ملی توسعه اجتماعی-اقتصادی ترکمنستان در سال های 2025-2022" که در سال گذشته تصویب شد، رویکردی مدرن برای بهبود حوزه کشاورزی را نشان داد. در چارچوب اجرای آن و همچنین برنامه ملی روستایی، شرایطی در تمام مناطق کشور فراهم شده تا ظرفیت تولید شرکت های صنایع غذایی، دامی، گوشتی و لبنی افزایش یابد.

واردات قابل توجه طلا از سوی ترکیه در سال 2022 میلادی

بر اساس اطلاعات سازمان آمار ترکیه (TUIK) و بانک مرکزی، میزان واردات طلا به کشور در سال گذشته میلادی 20 میلیارد و 440 میلیون دلار و صادرات 1 میلیارد و 53 میلیون دلار صادرات بود.

آمار و ارقام صادرات و واردات ترکیه در سال 2022

سازمان آمارترکیه با همکاری وزارت بازرگانی آمارو ارقام مرتبط با صادرات و واردات کشور را در سال 2022 طی گزارشی به شرح ذیل منتشر نمود.

گزارش درآمد و سود سیستم بانکی ترکیه در سال 2022 میلادی

سازمان تنظیم و بازرسی بانکداری ترکیه ( BDDK ) در گزارشی به بررسی شاخص ها و وضعیت مالی بانکهای کشور پرداخته است که اهم نکات آن به شرح ذیل می‌باشد:

صادرات کشور ترکیه در حوزه دوچرخه، دوچرخه برقی و موتور سیکلت در سال 2022

باتوجه به آمار ارائه شده از طرف اتحادیه صادر کنندگان صنعت خودرو ترکیه، آمار صادرات ترکیه در حوزه دوچرخه، دوچرخه برقی و موتور سیکلت در سال 2022، به شرح زیر ارائه می گردد.

آخرین وضعیت فروش مسکن در ترکیه 2022 میلادی

سازمان آمار ترکیه در گزارشی به آخرین وضعیت فروش مسکن در سال 2022 میلادی در این کشور پرداخت که اهم نکات آن به شرح ذیل می‌باشد.

صادرات صنعت خودروی ترکیه در ماه می 2022 میلادی

صنعت خودروی ترکیه که برای 16 سال متوالی بخش پیشرو صادرات ترکیه بوده است، در ماه می سال جاری میلادی نیز صادرات خود را 22 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داد و به 2.3 میلیارد دلار رساند.