معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

توسعه صنعت کشتی سازی در استان آستراخان

نقش استان آستراخان در تجارت خارجی روسیه در شرایط کنونی به صورت چشمگیری افزایش یافته است. از آنجایی که روابط استان آستراخان با کشورهای ایران، پاکستان، هند، کشورهای خاورمیانه، کشورهای حوزه خزر در اولویت قرار دارد و در شرایط تغییر مسیر حمل بار از غرب به شرق، می‌توان اذعان نمود توجه مقامات فدراسیون روسیه به کریدور بین المللی حمل و نقل «شمال – جنوب» افزایش یافته و توسعه با شتاب واحدهای حمل و نقل واقع در استان آستراخان و از جمله بنادر آستراخان و اولیا از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است .

ساخت اولین کشتی کانتینربر برقی و تمام اتوماتیک جهان در نروژ

"یارا بیرکلند" به عنوان اولین کشتی برقی باری جهان که کاملا به صورت خودران و تمام اتوماتیک کنترل می‌شود جهت آغاز ماموریت خود وارد بندر اسلو پایتخت نروژ شد.

آخرین وضعیت کشتی رانی در یونان

کشتی داران یونانی اخیرا 13 میلیارد یورو برای ساخت کشتی‌های جدید یا خرید کشتی‌های دست دوم هزینه کرده اند. این میزان سرمایه گذاری در صنعت کشتی رانی یونان در دهه‌های گذشته بی سابقه بوده است. یونان هم اکنون 4هزارو901 فروند کشتی در سراسر جهان دارد و حدود 20 درصد از کل تناژ حمل کالا در دنیا را به خود اختصاص داده است. یونان هشتمین کشور دنیا و دومین کشور اروپا در زمینه مالکیت بیشترین تعداد کشتی‌های تجاری است.