معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

ظرفیت های سرمایه گذاری استان آستراخان در بخش کشاورزی

استان آستراخان در توسعه بخش کشاورزی در میان سرمایه گذاران بزرگ جذابیت زیادی پیدا کرده است. ورود سرمایه گذاران به این منطقه و اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری امکان برداشتن گام های بزرگ و متنوع را فراهم و تصویر کشاورزی استان را تقویت نموده است.

سدهای احداث شده برروی رودخانه ولگا – خزر

شهرهای زیادی در امتداد رودخانه ولگا در روسیه وجود دارند. این رودخانه بزرگترین رودخانه اروپا بوده و طول آن 3531 کیلومتر است که سرمنشا آن از کوههای اطراف مسکو آغاز و از 37 منطقه فدراسیون روسیه عبور و پس از کش و قوس های زیاد نهایتا به دریای خزر می ریزد.

آمار تجارت (واردات و صادرات) استان آستراخان با جمهوری اسلامی ایران از آذر لغایت بهمن ماه 1402

بر اساس اطلاع واصله از سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه در استان‌های راستوف، ولگاگراد و آستراخان و جمهوری کالمیکیا در بازه زمانی از 18 لغایت 26 دسامبر سال 2023 (مطابق با 27 آذر لغایت 5 دی 1402) چهار محموله ذرت دامی (11 هزار و 900 تن) و یک محموله گوشت گوسفند (13 هزار و 100 تن) از استان آستراخان به کشور ایران صادر گردید.

نقش راه آهن ملی روسیه در افزایش توسعه زیر ساخت های استان آستراخان

در تاریخ 2023.11.30 مطابق با 1402.09.09 یکی از مهمترین رویداد های صنعت حمل و نقل منطقه پایین رودخانه ولگا تحت عنوان همایش حمل و نقل و لجستیک؛ با تکیه بر منطقه خزر چشم انداز آینده در محل Marins Grand آستراخان برگزار گردید.

کاشت برنج در استان آستراخان روسیه

آب و هوای معتدل، گرم و مرطوب همراه با فراوانی آب از مهمترین پدیدهای طبیعی مورد نیاز برای برنجکاری می‌باشد. در حال حاضر برنج در استان آستراخان کشت می‌شود اما فرایند آماده سازی این محصول (تبدل شلتوک به دانه برنج ) در خارج از استان انجام می‌پذیرد.

معرفی وزارت صنعت، تجارت و انرژی استان آستراخان و شرح وظایف

وزارت صنعت، تجارت و انرژی استان آستراخان یک نهاد اجرایی دولت استان آستراخان می‌باشد که مسئولیت اصلی آن اجرای سیاست های دولتی و مقررات در حوزه‌های صنعتی، تجاری، سوخت و انرژی می‌باشد. آقای ایلیا والینسکی وزیر صنعت، تجارت و انرژی استان آستراخان از سال 2021 به سمت وزیر منصوب شده است.

ارسال نخستین محموله ترانزیتی از پاکستان به روسیه از مسیر ایران

کمرگ پاکستان در بیانیه خود ارسال نخستین محموله ترانزیتی حاوی انبه و میوه های تازه به روسیه از مسیر ایران تحت کنوانسیون TIR را «گامی‌بلند برای معرفی محصولات پاکستانی به بازار بزرگ روسیه» توصیف نمود.