معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی عربستان سعودی - جده

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی عربستان سعودی در هفته سوم تیر ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی عراق (کربلا)

گزیده اخبار اقتصادی عراق در نیمه اول آبان ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی آفریقا( هفته چهارم اردیبهشت ماه 1400)

مهمترین عناوین و اخبار تحولات اقتصادی داخلی و خارجی کشورهای آفریقائی و سازمان‌های منطقه ای این قاره در هفته چهارم اردیبهشت ماه 1400 که در رسانه‌های کشورهای این قاره انتشار یافته به شرح زیر ارائه می گردد:

بررسی بخش انرژی اتیوپی

اتیوپی مانند بسیاری از کشورهای آفریقای زیر صحرا، غالباً به منابع انرژی سنتی اتکا دارد. وضعیت انرژی اتیوپی از لحاظ بسیاری از استانداردها از بسیاری کشورهای دیگر عقب‎تر است. انرژی مدرن تنها کمتر از 10٪ کل انرژی مصرفی در این کشور را به خود اختصاص می‎دهد. طبق آمارهای سال 2014 سرانه مصرف انرژی در این کشور حدود 200 کیلووات ساعت در سال است که بسیار کمتر از میانگین 517 کیلووات ساعت آفریقای زیر صحرا و میانگین جهانی 2800 کیلووات ساعت برای هر نفر است. اتیوپی در فهرست توسعه انرژی (EDI) از بین 64 کشور در رتبه 62 قرار دارد. به همین ترتیب، در شاخص چند بعدی فقر انرژی دانشگاه آکسفورد (MEPI) اتیوپی امتیاز 0.9 را کسب نموده که فقر حاد انرژی در این کشور را نشان می دهد.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان (هفته چهارم بهمن و هفته اول اسفند ماه 1399)

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته چهارم بهمن و هفته اول اسفند ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته است به شرح زیر می‌باشد؛