معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی فرانسه (هفته اول تیر )

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی فرانسه در هفته اول تیر ماه 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده است به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی فرانسه (هفته اول اردیبهشت 1400)

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی فرانسه در هفته اول اردیبهشت ماه 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده به شرح زیر است:

اخبار اقتصادی فرانسه ( هفته چهارم فروردین ماه 1400)

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی فرانسه در هفته چهارم فروردین ماه 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده به شرح زیر است:

ارزیابی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی: احیای اقتصادی جهان از مسیر تسریع واکسیناسیون علیه کووید- 19 می‌گذرد.

احیای اقتصادی جهان تا حد زیادی بر کارایی کارزار واکسیناسیون در مقیاس جهانی استوار است. این یکی از مشاهدات اصلی اعلام شده از سوی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است که روز سه شنبه نهم مارس پیش بینی‌های خود را در خصوص رشد اقتصادی منتشر کرد. این رشد پیش بینی می‌شود در سال 2021 در جهان به رقم 5.6 درصد و در سال 2022 به 4 درصد برسد. این درحالی است که در ماه دسامبر، رشد اقتصادی جهان در سال 2021، 4.2 درصد پیش بینی شده بود. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی این بازنگری در رقم پیش بینی شده برای رشد اقتصادی جهان در سال جاری را افزایش سریعتر فعالیت ها در نیمه دوم سال 2020 در مقایسه با پیش بینی‌ها، آماده شدن تعدادی از واکسن‌ها علیه کووید نوزده و طرح های راه اندازی گسترده و هدفمند اجرا شده از سوی بسیاری از کشورها بویژه در آمریکا نسبت داده است.

آمریکای بایدن، اولین قدرت اقتصادی جهان!

در مقاله فرانسوی برگرفته از لوموند تحت عنوان" آمریکای جو بایدن دوباره خود را برای تبدیل شدن به اولین قدرت اقتصادی جهان آماده می‌کند. " آمده است؛ "آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن برای دفاع از رتبه خود به عنوان قدرت اقتصادی پیشرو در جهان آماده می‌شود. " ... برگردان این مقاله در پی خواهد آمد .