معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

شرایط تاسیس شرکت مالی در پرتغال

بانک مرکزی پرتغال در آیین نامه ای شرایط لازم برای تاسیس شرکت مالی در این کشور را شرح داده است.

افزایش سودآوری اقتصاد صربستان در سال 2021

گزارش پیش رو برگرفته از مصاحبه آقای میلان لوچیچ (Milan Lučić) مدیر آژانس ثبت شرکت‌های صربستان (SBRA) با ماهنامه دیپلماسی و تجارت این کشور است که تحت عنوان "سیستم‌های بزرگ بیشترین حجم فعالیت تجاری را دارند" به چاپ رسیده است. میلان لوچیچ در مصاحبه خود پیرامون آخرین روندها در اقتصاد صربستان و نوآوری‌های آژانسی که در رأس آن قرار دارد، به ارائه نقطه‌نظرات خود پرداخته است.

اثرات نرخ تورم بر پس انداز شهروندان در ایتالیا

بخش هایی از گزارش کوریره دلاسرا در مورد وضعیت نرخ تورم در ایتالیا و پس انداز مردم این کشور در سال 2022 به شرح زیر ارائه می گردد.

کرون سوئد، قوی‌ترین ارز جهان در سال 2020

کرون سوئد در سال 2020 با رشد 13.8 درصدی در مقابل دلار آمریکا ، معتبرترین ارز دنیا لقب گرفته است.  از جمله عوامل تقویت کرون، سیاست‌های ارزی بلند مدت و با ثبات بانک مرکزی سوئد، اصلاح  سیاست‌های نرخ بهره از سوی آن بانک و مهمتر از همه این واقعیت است که اقتصاد سوئد نسبتا به خوبی از پس بحران همه‌گیری کرونا برآمده است. اگرچه گفته می‌شود سوئد از نظر کنترل همه‌گیری ویروس کرونا خصوصا در مراقبت از سالمندان شکست خورده است اما اقتصاد آن بر کرونا، پیروز شده است. نرخ برابری کرون در برابر دلار آمریکا از  10.36 کرون در ماه مارس 2020 هم اکنون به  8.22 کرون رسیده است. طبق پیش بینی بانک SEB،  انتظار می‌رود کرون سوئد در سال 2021 نیز همچنان در برابر دلار و یورو تقویت شود. این بانک معتقد است تا اواسط سال 2021، یک دلار به 7.80 کرون و یک یورو نیز به 9.90 برسد.