معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

تداوم ثبات اقتصادی جمهوری متحده تانزانیا

دولت تانزانیا با علم به این اصل بنیادین که حفظ تورم در محدوده قابل قبولی برای رشد اقتصادی پایدار، ثبات اجتماعی و رفاه عمومی ضروری است، نسبت به تدوین برنامه ­ها و تنظیم روابط خارجی اقتصادمحور خود اقدام نموده است.

اخبار اقتصادی اتیوپی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور اتیوپی در هفته چهارم اسفند ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی روسیه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه در هفته چهارم دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی قرقیزستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قرقیزستان در نیمه دوم تیر 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تصمیمات اقتصادی دولت فدرال پاکستان

روزنامه پاکستان طی مقاله ای به تصمیمات دولت فدرال و برنامه اقتصادی مد نظر دولت فدرال به ریاست آقای شهباز شریف پرداخته است .

برنامه صندوق بین المللی پول و وضعیت اقتصادی پاکستان

روزنامه اکسپرس چاپ پاکستان نوشت: بر اساس بیانیه صادر شده توسط بانک مرکزی پاکستان، نرخ بهره با 1.5 درصد افزایش به 13.75 درصد رسیده است. تورم با اختلال مجدد عرضه ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و موج جدید تورم در چین تشدید شده است. پس باید برای حفظ ذخایر ارزی خود مطابق با الزامات صندوق بین المللی پول، سپرده‌های نرم افزاری اضافی دریافت کنیم و دولت نشان داده است که تصمیمات بزرگی در مورد اقتصاد خواهد گرفت.

حمایت های مالی چین از شرکت ها در منطقه دلتای رود یانگ تسه

بر اساس اعلام بانک مرکزی چین، وام‌های داده شده (به یوان یا ارز خارجی) در منطقه دلتای رود یانگ تسه طی پنج ماه اول سال 2021، با 14.2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، معادل 47,060 میلیارد یوان (7,270 میلیارد دلار) بوده است.

اخبار اقتصادی هنگ کنگ چین (هفته سوم خرداد 1400)

برخی مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین در هفته سوم خرداد 1400 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می گردد:

اخبار اقتصادی کشور اروگوئه (هفته اول خرداد ماه 1400)

اهم اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های اروگوئه در هفته اول خرداد ماه 1400 به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

تصویب بودجه 1.8 تریلیون یورویی اتحادیه اروپا ( 2027 - 2021)

طی یک سال گذشته اتحادیه اروپا با چندین بحران بزرگ سیاسی، اقتصادی و امنیتی مواجه بوده است. خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و تأثیرات عمیق ژئوپلتیک ناشی از آن، همه‏‌گیری و شیوع جهانی ویروس کرونا و مدیریت ضعیف مقامات و مسئولین اتحادیه اروپا در مقابله با تأثیرات گسترده اقتصادی، تجاری و اجتماعی متأثر از این بیماری، سیاست‏‌ها و رفتار ترامپ در قبال اروپا و تلاش وی برای ایجاد تفرقه و تضعیف بیش‌‏ازپیش اتحادیه اروپا و نیز تقویت یک‏‌جانبه‏‌گرایی و تضعیف چندجانبه‎گرایی، اروپا را به سمت واگرایی بیشتر و انشقاق می‏کشاند.