معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۲/۲۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۴

اخبار اقتصادی اتیوپی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور اتیوپی در هفته چهارم اسفند ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

کسب درآمد 257.5 میلیون دلاری از بخش گردشگری آدیس آبابا

شهردار آدیس آبابا در جلسه شورای شهر بیان داشت که 257.5 میلیون دلار در خلال شش‌ ماهه نخست سال مالی جاری از بخش گردشگری درآمد کسب شده است. به گفته وی در این مدت 1.2 میلیون نفر گردشگر خارجی از شهر آدیس آبابا دیدن کردند.

ابراز تمایل شرکت‌های بلاروسی جهت سرمایه‌گذاری در بخش خودروی اتیوپی

شرکت‌های بلاروسی که در صنعت خودرو فعالیت می‌کنند علاقه خود را به تولید در پارک‌های صنعتی اتیوپی ابراز کردند. در این راستا مدیر عامل شرکت توسعه پارک‌های صنعتی اتیوپی با شرکت‌های بلاروسی که تجهیزات پزشکی و همچنین خودروها و  قطعات موتوری برای معادن تولید می‌کنند، گفتگو کرد. در این دیدار مدیر عامل از حمایت مستمر شرکت توسعه پارک‌های صنعتی برای تحقق سرمایه‌گذاری آنها اطمینان داد. این شرکت‌ها قرار است به انجام فعالیت‌های پیش از سرمایه‌گذاری که آنها را قادر به شروع تولید در پارک‌های صنعتی می‌کند، ادامه دهند.

امضای موافقت‌نامه همکاری میان اتیوپی و آفریقای جنوبی در بخش گردشگری

اتیوپی و آفریقای جنوبی در تاریخ 23 مارس 2023 یادداشت تفاهمی‌ برای همکاری در بخش گردشگری امضا کردند. این یادداشت تفاهم میان معاون وزیر گردشگری اتیوپی و مدیرکل اداره ملی گردشگری آفریقای جنوبی امضاء شد. بر اساس این تفاهم نامه دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات، ترویج و تسهیل سفر، بازاریابی، توسعه و ظرفیت‌سازی گردشگری در راستای منافع متقابل همکاری خواهند کرد.

تاکید بانک جهانی بر حمایت از تلاش‌ها جهت ثبات اقتصادی در اتیوپی

ویکتوریا کواکوا، معاون بانک جهانی در شرق و جنوب آفریقا که برای یک سفر کاری رسمی در اتیوپی به سر می‌برد در دیدار با احمد شیده وزیر اقتصاد اتیوپی بار دیگر تاکید کرد که برای حمایت از تلاش‌ها جهت ثبات اقتصادی در اتیوپی با دولت و صندوق بین المللی پول همکاری نزدیک خواهد داشت. در این دیدار دو مقام درباره موضوعات مختلف دوجانبه، از جمله اولویت‌های توسعه و چگونگی تقویت مشارکت بانک با اتیوپی بحث و تبادل نظر کردند. وزیر اقتصاد از کواکوا برای حمایت مستمر بانک جهانی از اتیوپی، به ویژه در تامین منابع مالی بسیار مورد نیاز برای رسیدگی به اثرات شوک‌های همزمان طی سه سال گذشته تشکر کرد. وی همچنین بر برخی از اولویت‌های دولت در بازیابی و بازسازی و تلاش‌های توسعه‌ای در حوزه‌های سرمایه انسانی، امنیت غذایی، اتصال زیرساخت‌ها، ثبات اقتصادی و ایجاد شغل برای جوانان تاکید کرد. خانم ویکتوریا نیز بر تعهد بانک جهانی برای کمک به اتیوپی در جهت بهبود سهولت کسب و کار و بهره‌وری در اتیوپی تاکید کرد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما