معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ترکیه - ارزروم

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه در نیمه اول آبان ماه 1402مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

شرکت‌های برتر منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه در سال 2022

اتاق صنایع استانبول از سال 1968 میلادی همه ساله اقدام به شناسایی 500 شرکت برتر ترکیه نموده است و اخیرا نیز اطلاعات مربوط به 500 شرکت برتر سال 2022 را منتشر کرده است که اسامی 52 شرکت از منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه نیز در آن جای دارند.

آمار ماهانه تاسیس و ابطال ثبت شرکت ها در ترکیه

اتحادیه اتاق ها و بورس های ترکیه ( TOBB ) آمار شرکت های به ثبت رسیده و بسته شده در ماه ژوئن سال جاری میلادی را به شرح ذیل اعلام نمود.

رویکرد و استراتژی جدید ترکیه در بازار جهانی وسایل خانگی و ظروف آشپزخانه

ترکیه در سال جدید میلادی سعی دارد با اتخاذ رویکرد و استراتژی جدید سهم بیشتری از بازار جهانی وسایل خانگی و لوازم آشپزخانه را به خود اختصاص دهد.

گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه به انضمام فهرست و مشخصات شرکتهای تولید کننده فولاد وآهن

بنا بر اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه، تولید فولاد خام این کشور در نوامبر 2022 نسبت به ماه مشابه سال قبل با 30.7 درصد کاهش به 2.4 میلیون تن رسید. همچنین، میزان تولید در 11 ماه سال 2022 نیز با 12.3 درصد کاهش به 32.5 میلیون تن رسید.

روند نظارت بر زنجیره تامین دارو در ترکیه

تیگا مجری رسمی و انحصاریِ رصد داده‌های سلامت و پزشکی از سوی وزارت بهداشت ترکیه است.هدف اصلی این شرکت ایجاد اکوسیستم مراقبت بهداشتی یکپارچه است که در این راستا تیم تیگا با مدیران پروژه، مهندسان نرم افزار، مهندسان تحقیق و توسعه، تحلیلگران کسب و کار، طراحان گرافیک، مدیران سیستم و پایگاه داده پای به میدان نهاده اند. اهم خدمات این شرکت به شرح زیر است:

تلاش انگلستان در ورود به بازارهای جدید با بهره گیری از شرکتهای ترک پس از برگزیت

تلاش بخش خصوصی انگلستان برای دستیابی به بازارهای جدید در کشورهای مختلف پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و بهره گیری از شرکتهای ترک در دستیابی و نفوذ هر چه بیشتر در بازارهای آسیای مرکزی ، شمال آفریقا و روسیه در دستور کار شرکت های انگلیسی قرار دارد .