معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

نیاز فنلاند به نیروی کار خارجی

فنلاند دارای جمعیتی است که به سرعت به سمت سالخوردگی پیش می‌رود و نمی‌تواند بدون ورود نیروی کار خارجی دوام بیاورد. بدین خاطر، مسئولین این کشور به فکر استفاده هر چه بیشتر از نیروهای خارجی در بخش های مختلف جامعه افتاده اند. پیش بینی می‌شود، تا سال 2030 نیروی کار فنلاند 170,000 نفر کمتر از امروز باشد که این موضوع ضرورت استفاده از نیروی کار خارجی را نشان می دهد.

تشخیص بیماری کرونا توسط سگ‌ها بهتر از روش PCR

محققان ادعا می‌کنند سگ‌های بویاب افراد آلوده به کرونا را بهتر از آزمایش‌های تخصصی این بیماری تشخیص می‌دهند. به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان این ادعا را پس از آن اعلام کردند که متوجه شدند سگ‌های آموزش‌دیده که در فرودگاه هلسینکی مستقر شده بودند، مسافران  آلوده به کرونا را که نتیجه آزمایش PCR آنها منفی بود، به درستی تشخیص داده‌اند.

بررسی اقدامات اتحادیه اروپا برای کاهش اثرات اقتصادی ناشی از عوارض همه‌گیری کووید-19

اثرات مخرب اقتصادی همه‌گیری بیماری کووید-19 بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نهادهای تصمیم‌گیر در این اتحادیه را بر آن داشته است تا برای برون‌رفت از وضعیت جاری به کشورهای عضو بصورت مستقیم و غیرمستقیم کمک کنند تا دوباره روی پای خود بایستند.

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کاهش صادرات ذغال سنگ اندونزی

نزدیک به یکسال است که شیوع ویروس کرونا (کووید -19) کره زمین را درگیر، اقتصاد دنیا را فلج و رشد اقتصادی کشورها را با اعداد منفی روبرو نموده است. اندونزی نیز بعنوان یکی از کشورهای  نوظهور و دارنده رتبه شانزدهم اقتصاد دنیا و اولین اقتصاد بزرگ منطقه جنوب شرق آسیا از آماج حملات این ویروس درامان نمانده و اقتصادش که طی یک دهه گذشته میانگین 5% رشد را ثبت نموده بود، در سال جاری با رشد منفی چند درصدی مواجه گشته است. در مدت همه‌گیری کووید-19 بخش های گردشگری، صنعت و معدن این کشور بیشترین خسارات و زیان‌ها را متحمل شدند. یکی از بخش های معدنی خسارت دیده، ذغال سنگ و صادرات آن است . محصول معدنی از مهمترین صادرات این کشور بشمار می‌رود و درآمد ارزی بسیار خوبی برای اندونزی دارد.