معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی چین - گوانجو

اهم اخبار و تحولات اقتصادی جنوب چین در هفته دوم اسفند ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی جنوب چین - گوانجو

اهم اخبار و تحولات اقتصادی جنوب چین در هفته اول اسفند ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی جنوب چین - گوانجو

اهم اخبار و تحولات اقتصادی جنوب چین در هفته چهارم بهمن ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار و تحولات اقتصادی جنوب چین (هفته اول اردیبهشت ماه 1400)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی جنوب چین در هفته اول اردیبهشت ماه 1400 به شرح زیر می‌باشد:

برگزاری دومین کنفرانس جهانی فناوری نسل پنجم (5G) در گوانجو

دومین کنفرانس جهانی فناوری نسل پنجم (5G) از تاریخ 6 لغایت 7 آذر ماه 1399 (26-27 نوامبر 2020) با حضور دبیر حزب کمونیست در استان گواندونگ، استاندار، دانشمندان، صاحبنظران و کارافرینان با هدف بررسی روند تحولات فناوری 5G، تبادل تجربیات و برنامه‌های توسعه این فناوری در گوانجو برگزار گردید. این رویداد با همکاری کمیسیون اصلاحات و توسعه چین، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات و دولت استان گواندونگ با عنوان «فناوری 5G، توانمند سازی، اشتراک گذاری و برد-برد» برگزار شد.

عملکرد تجارت خارجی استان‌های جنوب چین در سال 2019

آمار تجارت خارجی استان‌های جنوب چین (گواندونگ، فوجیان، هونان، هاینان و گوانگشی) در سال 2019 توسط گمرک استان‌های مذکور منتشر گردید . بر اساس این اطلاعات، استان گواندونگ بعنوان ثروتمندترین و پرجمعیت ترین استان چین با در اختیار داشتن 22.6 درصد از کل تجارت خارجی چین، برای سی و سومین سال متوالی رتبه اول کشور در مبادلات تجاری را در اختیار دارد. با توجه به جنگ تجاری میان چین و آمریکا در سال 2019 شاهد کاهش قابل توجه حجم مبادلات تجاری استان‌های جنوب چین با امریکا در این سال هستیم. این درحالی است که روابط تجاری این استان‌ها با اتحادیه اروپا، کشورهای عضو آ.سه.آن و کشورهای در امتداد کمربند- راه افزایش یافته است.