معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۱۲- ۱۶:۳۰ - مشاهده: ۶۳۴

برگزاری دومین کنفرانس جهانی فناوری نسل پنجم (5G) در گوانجو

دومین کنفرانس جهانی فناوری نسل پنجم (5G) از تاریخ 6 لغایت 7 آذر ماه 1399 (26-27 نوامبر 2020) با حضور دبیر حزب کمونیست در استان گواندونگ، استاندار، دانشمندان، صاحبنظران و کارافرینان با هدف بررسی روند تحولات فناوری 5G، تبادل تجربیات و برنامه‌های توسعه این فناوری در گوانجو برگزار گردید. این رویداد با همکاری کمیسیون اصلاحات و توسعه چین، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات و دولت استان گواندونگ با عنوان «فناوری 5G، توانمند سازی، اشتراک گذاری و برد-برد» برگزار شد.

"ما شینگ رو " استاندار گواندونگ در مراسم افتتاحیه این کنفرانس اظهار داشت که شتاب در نوآوری و توسعه صنعت 5G اقدام مهمی‌برای پیاده سازی تصمیم رئیس جمهور درخصوص ایجاد چین دیجیتال است و این امر گزینه استراتژیک ما برای تحول در دنیای دیجیتال، ارتقاء صنعت و توسعه اقتصادی با کیفیت محسوب می‌گردد. وی افزود: "استان گواندونگ قاطعانه از تصمیم رئیس جمهور حمایت کرده و نقش کامل خود را در رهبری توسعه صنعت 5G با تمرکز بر تقویت تحقیقات، استاندارد سازی، ایجاد زیرساخت های لازم و ترویج استفاده از 5G در حوزه‌های مختلف نظیر آموزش، بهداشت، کشاورزی و غیره ایفا می‌کند".

همزمان با برگزاری این کنفرانس، نمایشگاهی به وسعت 12 هزار مترمربع برای نمایش کاربردها و مزیت های استفاده از فناوری 5G در بخش های مختلف برگزار گردید.

اولین کنفرانس جهانی فناوری 5G در سال 2019 در پکن برگزار گردید.طبق آخرین آمار، استان گواندونگ 110 هزار ایستگاه 5G و نزدیک به 27 میلیون کاربر این فناوری را دراختیار دارد. همچنین 1600 شرکت مرتبط با این فناوری، معادل یک سوم کل کشور چین، در این استان فعالیت می‌کنند. شرکت های هوآوی و ZTE که هر دو در گواندونگ مستقر هستند، بیش از 5 هزار اختراع (یک سوم میزان جهانی) در این حوزه را به نام خود ثبت نموده اند.   

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما