معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

افزایش شرکت های حوزه امنیت سایبری در ایتالیا

بنا به گزارش موسسه خبرنگاری ایتالیا (AGI)، بررسی های انجام شده از سوی اتحادیه اتاقهای بازرگانی ایتالیا حاکیست که فعالیت شرکت های حوزه امنیت سایبری در این کشور افزایش داشته است.

کاهش تولید ناخالص داخلی و اشتغال ملی ایتالیا در سال 2020

بر اساس گزارش موسسه ملی آمار ایتالیا همه گیری کرونا در سال 2020 مناطق شمال غربی و شمال شرقی ایتالیا را بیشتر از سایر مناطق تحت تأثیر قرار داد و باعث کاهش 9.1 درصدی تولید ناخالص داخلی در این مناطق شد.

نقش توسعه فناوری هیدروژن در آینده اقتصاد ایتالیا

برخی هیدروژن را طلای سبز می نامند و برخی دیگر با احتیاط از آن صحبت می‌کنند ولی مسئله قطعی این است که هیدروژن یکی از جبهه‌های اصلی استفاده از انرژی در آینده را نمایندگی می‌کند. تا به امروز آزمایش های ارزشمند متعددی که به تجاری کردن هیدروژن نیز منجر شده، مانند برخی مدل از خودروها، انجام گرفته است ولی مشکل صرفه اقتصادی و گسترش بهینه این فناوری از جمله چالش های اصلی پژوهش گران است.

آشنایی با کنفدراسیون صنعت ایتالیا(Confindustria)

کنفدراسیون صنعت ایتالیا اصلی‌ترین اتحادیه نمایندگی شرکت های تولیدی و خدماتی در ایتالیا می‌باشد. عضویت در این مجموعه به صورت اختیاری بوده و بیش از 150 هزار شرکت کوچک و بزرگ با مجموع 5.439.370 پرسنل عضو این مجموعه می‌باشند. فعالیت این کنفدراسیون در جهت ساماندهی به شرکتها برای گسترش روابط اقتصادی، اجتماعی و مدنی ایتالیا است. عضویت درکنفدراسیون، باعث افزایش اعتبار شرکت ها بوده و ارائه خدمات هر چه بیشتر، کاربردی تر و مدرن تر در هر زمینه ای را برای آنها تضمین می‌کند.

نگاهی کوتاه به وضعیت کنونی صنعت خودروسازی ایتالیا و شرایط پساکرونا

بخش تولید اتومبیل در ایتالیا شامل 5529 شرکت با 274 هزار پرسنل (به صورت مستقیم و غیر مستقیم) است و دارای گردش مالی 105.9میلیارد یورو است.این مقدار برابر با 11% از کل گردش مالی ایتالیا و 6.2% از تولید ناخالص داخلی این کشور است.

تحولات و اخبار اقتصادی ایتالیا ( دهه اول و دوم دی 1398 )

مهم ترین تحولات و اخبار اقتصادی ایتالیا در دهه اول و دوم دی ماه 1398 که در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور انتشار یافته به قرار ذیل است؛

نمایشگاه فناوری های کشاورزی ورونای ایتالیا

نمایشگاه فناوری های کشاورزی ورونا از تاریخ9 تا 12 بهمن 1398 (29 ژانویه تا اول فوریه ۲۰۲۰) در شهر ورونا در شمال ایتالیا برگزار می‌گردد .

نمایشگاه بین المللی گردشگری و توریسم (BIT) میلان

نمایشگاه بین المللی گردشگری و توریسم (BIT) میلان ایتالیا با قدمتی 30 ساله ، از مهمترین، معتبرترین و بزرگترین نمایشگاه های بین المللی حوزه گردشگری است که از تاریخ 9 تا 11 فوریه 2020 (20-22 بهمن 1398) در مرکز Fieramilanocity and MiCo شهر میلان برگزار می‌شود.