معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ترکمنستان - عشق آباد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان در هفته دوم اسفندماه 1401 به نقل از رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته سوم آذرماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان-باکو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته سوم آبان ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

رشد 37 درصدی صادرات قزاقستان در پنج ماه نخست 2022

در پنج ماه نخست سال 2022 صادرات جمهوری قزاقستان به 34.2 میلیارد دلار رسید که 12.7 میلیارد دلار (37.2 درصد) از دوره مشابه سال گذشته بیشتر است.

اخبار اقتصادی سنگال

مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی کشور سنگال در هفته سوم تیر ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

تلاش ترکیه برای افزایش نفوذ و صادرات خود در قاره آفریقا

ترکیه در سال‌های اخیر دامنه فعالیت‌های خود در ابعاد سیاسی و اقتصادی در قاره آفریقا را بیش از پیش نموده و توجه خاصی به این قاره کهن دارد.

بخش مواد شیمیایی؛ دومین بخش صادراتی ترکیه در سال 2020 میلادی

بر اساس گزارش انجمن صادرکنندگان مواد و محصولات شیمیایی استانبول (İKMİB)، صادرات صنایع شیمیایی در دسامبر سال 2020 میلادی با 1.25 درصد کاهش، یک میلیارد و 804 میلیون دلار بود. صنعت شیمیایی ترکیه توانست سال 2020 میلادی را با صادرات به ارزش 18 میلیارد و 313 میلیون دلار به عنوان دومین بخش بزرگ صادرکننده در کشور به پایان برساند.

نفوذ محصولات نیوزیلندی در جامعه چین

نیاز و وابستگی متقابل اقتصادی چین و نیوزیلند ، واقعیتی است که عبور از بسیاری اختلاف نظرهای رهبران سیاسی دو کشور را اجتناب ناپذیر نموده و ثباتی نسبی به روابط دو کشور بخشیده است