معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی آفریقا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای آفریقا در هفته سوم بهمن ماه 1400 مندرج در رسانه‌های کشورهای این قاره به شرح زیر ارائه می‌گردد:

رفع شکاف‌های زیرساختی و تأمین بودجه برای حمل و نقل، کلید موفقیت AfCFTA است

نیاز حیاتی به سرمایه‌گذاری در بخش‌های حمل‌ونقل و گردشگری آفریقا، محور نشستی بود که در تاریخ 18 بهمن 1400 ( 7 فوریه 2022) در آدیس آبابا توسط کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آفریقا (ECA) با حضور مدیران ارشد کسب‌وکار و تجارت، مدیران اجرایی و روسای دولت‌ها در حاشیه اجلاس اتحادیه آفریقا برای توجه به زیرساخت‌های حمل‌ونقل با تاکید بر حمل‌ونقل هوایی و گردشگری آفریقا برگزار شد.

بحران کووید 19 و اقدامات اتحادیه اروپا در بخش گردشگری

بحران کووید 19 صنعت گردشگری را فلج نموده است. این بحران باعث هرج و مرج و درخواست گردشگران برای بازگشت به وطن‌هایشان شده و اقتصادهایی را که وابسته به گردشگری بوده اند را مشکلات زیای مواجه نموده است.

اخبار اقتصادی اتریش( هفته اول مهر ماه 1399)

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی اتریش در هفته اول مهر ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده در این مطلب آمده است:

نوسازی صنعت گردشگری ایران در عصر کرونا از طریق دستیابی به قرارداد اجتماعی و تشکیل اتاق فکر

پاندمی‌کرونا، تمام سازوکارهای جهانی را تغییر داده‌ است و نه فقط در کوتاه‌مدت، بلکه در بلندمدت نیز اثرات مهمی را از خود برجای خواهد گذاشت. خارج از بخش مراقبت‌های بهداشتی که قهرمانانی با لباس سفید در خط مقدم حفظ سلامت جامعه بیش‌ازپیش در مرکز توجه جامعه قرار خواهند داشت، صنایع مختلف، از ضررهای ناشی از شیوع کرونا متأثر خواهند شد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها، صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی است که تا زمانی بسیار نامعلوم باید با این شوک کاهش تقاضا دست‌وپنجه نرم کند.در این نوشتار سعی شده است؛ ضمن ارائه گزارشی کمّی از شوک وارده بر تقاضای اقتصاد گردشگری، نقش دستیابی به قرارداد اجتماعی در نوسازی سیستم گردشگری ایران در عصر کرونا را بررسی شود.