معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اقتصاد بازار و اثرات آن بر اقتصاد ویتنام

تاکنون 72 کشور، ویتنام را به عنوان اقتصاد بازار به رسمیت شناخته‌اند. اقتصاد ویتنام در سال‌های اخیر چه به لحاظ کمی و چه کیفی پیشرفت قابل توجهی داشته و از همین رو مقامات سیاسی و مدیران اقتصادی این کشور در نظر دارند با گرفتن عنوان اقتصاد بازار از سوی آمریکا گام‌های جدی‌تری را به سوی بازارهای این کشور بردارند و روابط تجاری خود را گسترده‌تر از امروز نمایند.

جایگاه سوئد در گزارش جدید شاخص آزادی اقتصادی

شاخص آزادی اقتصادی بیانگر میزان حمایت سیاست‌ها و نهادهای هر کشور از آزادی اقتصادی می‌باشد و برای اندازه‌گیری میزان سازگاری نهادها و سیاست‌های کشورها با آزادی اقتصادی طراحی شده است.

اخبار اقتصادی ازبکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ازبکستان در هفته پایانی فروردین 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

جایگاه سی و دوم ارمنستان در شاخص آزادی اقتصادی در دنیا

ارمنستان در شاخص آزادی اقتصادی که توسط بنیاد هریتیج (The Heritage Foundation) برای سال 2021 اعلام شده است، از میان 178 کشور در رده سی و دوم قرار گرفته است .

بررسی عوامل موثر بر میزان آزادی اقتصادی در مولداوی

میزان آزادی اقتصادی در مولداوی بر اساس آمار ارائه شده از طریق نهادهای دولتی این کشور 59.1 است. این کشور در سال 2019 اقتصاد خود را در فهرست کشورهای اقتصاد آزاد قرار داده است. با پیشرفت در تدوین و اثربخشی برخی قوانین حقوقی، میزان هزینه‌های دولتی و شفافیت مالی، مولداوی خود را به عنوان اقتصاد آزاد معرفی کرده است. این کشور از میان 44 کشور منطقه اروپا در خصوص آزادی اقتصادی رتبه 40 را کسب کرده و امتیاز کلی آن پایین‌تر از میانگین منطقه‌ای و جهانی می‌باشد.