معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۷/۲۵- ۰۷:۵۹

آمار گردشگران در بوسنی و هرزگوین در هشت ماه سال جاری

تعداد گردشگران خارجی و داخلی بازدید کننده از مناطق مختلف در بوسنی و هرزگووین در هشت ماه اخیر سالجاری افزایش داشته است.

در هشت ماه اول سال 2024 قریب به 2 میلیون و 767 هزار و 926 نفر شب اقامت در بوسنی و هرزگوین به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 8 درصدی داشت.

سهم گردشگران از کشورهای مختلف در آمار گردشگران شب اقامت در بوسنی و هرزگوین در 8 ماه سال جاری بدین شرح است:

- کرواسی: 13.1 درصد، صربستان: 11.6 درصد، ترکیه و عربستان سعودی هر کدام: 9.6 درصد، اسلوونی: 5.4 درصد، آلمان: 4.2 درصد، آمریکا: 3.2 درصد، ایتالیا: 2.9 درصد، لهستان: 2.8 درصد، سایر کشورها مجموعا: 37.6 درصد. (وبسایت فاکتور)

این بخش نقش بسیار مهمی در اقتصاد این کشور داشته و به ویژه در زمینه‌های اقامتی، حمل و نقل، خدمات تفریحی و فعالیتهای فرهنگی متمرکز است. در سالهای اخیر و بعد از بحران کرونا تعداد گردشگران بین المللی به بوسنی افزایش یافته و مقاصدی مانند سارایوو و موستار بعنوان جاذبه‌های اصلی شناخته می‌شوند. این افزایش تعداد توریست کمک بسیاری به رشد اقتصادی بوسنی کرده است.

  • در بازه زمانی ژاویه تا آگوست سالجاری میلادی، 1 میلیون و 308 هزار و 147 گردشگر از بوسنی و هرزگوین بازدید کردند. که بر اساس داده‌های آژانس آمار این کشور، این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10.8 درصد افزایش داشته است.
  • سهم توریستهای خارجی از تعداد کل گردشگران، 71.3 درصد با افزایش 10.9 درصدی و گردشگران داخلی28.7 درصد با افزایش 1.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شده است.
  • در سالجاری سهم گردشگری بوسنی و هرزگووین از تولید ناخالص داخلی (GDP) تقریبا 10.5 درصد بود.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما