۱۴۰۳/۰۷/۲۴- ۰۸:۰۰

صنعت هیدروژن در کره جنوبی

در سال 2019، دولت کره نقشه راه احیای اقتصاد هیدروژنی را اعلام کرد تا اقتصاد هیدروژنی را به عنوان موتور اصلی رشد کشور تبدیل نماید.

در سال 2019، دولت کره "نقشه راه احیای اقتصاد هیدروژنی" را اعلام کرد تا اقتصاد هیدروژنی را به عنوان موتور اصلی رشد کشور تبدیل نماید. نقشه راه جهتی از سیاست را نشان می دهد که تمام چرخه هیدروژن، از جمله تولید، ذخیره سازی، حمل و نقل و استفاده را پوشش می دهد. بر اساس نقشه راه، اهداف تفصیلی از جمله افزایش تولید هیدروژن به 5 میلیون تن در سال تا سال 2030، تامین 200000 خودرو با پیل سوختی هیدروژنی، ساخت 1200 ایستگاه شارژ هیدروژن که تا کنون بیش از 200 ایستگاه ایجاد و توسعه فناوری تولید هیدروژن پاک مطرح شده است.

در کره، تولید هیدروژن اغلب به دو روش انجام می‌شود: هیدروژن سبز و هیدروژن آبی. هیدروژن سبز به عنوان یک فناوری الکترولیز آب که از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند، مورد توجه قرار می‌گیرد. به ویژه، تولید هیدروژن با استفاده از انرژی‌های پاک مانند انرژی خورشیدی و بادی در حال فعال شدن است و تحقیق و توسعه در این زمینه به طور فعال در حال انجام است. هیدروژن آبی یک فناوری است که دی اکسید کربن حاصل از فرآیند تولید هیدروژن را با استفاده از گاز طبیعی جذب و ذخیره می‌کند. دولت کره به دنبال راه‌هایی برای کاهش انتشار کربن و استفاده از سوخت های فسیلی موجود از طریق این فناوری است.

فناوری پیل سوختی نقش مهمی در اقتصاد هیدروژنی کره ایفا می‌کند. کره دارای بیشترین تعداد خودروهای پیل سوختی در جهان است و شرکت هیوندای، خودرو پیل سوختی هیدروژنی را در این کشور توسعه داده است. به منظور افزایش کارایی و دوام پیل های سوختی، مواد جدید و فناوری‌های طراحی در حال تحقیق و توسعه هستند. برای این منظور حتی پیشنهاد استفاده از ژنراتور برق مسکونی به طور گسترده دنبال می‌شود. دولت کره در حال آماده سازی سیاست های مختلفی برای حمایت از توزیع گسترده پیل های سوختی هیدروژنی است.

فناوری ذخیره سازی هیدروژن، هسته اصلی اقتصاد هیدروژن است. در کره، روش‌های مختلفی مانند ذخیره‌سازی با فشار بالا و ذخیره‌سازی مایع، با در نظر گرفتن ایمنی و امکان‌سنجی اقتصادی در دست تحقیق و توسعه هستند. به طور خاص، هیدروژن مایع دارای چگالی ذخیره سازی بالایی است و برای حمل و نقل انبوه سودمند است، بنابراین ایجاد زیرساخت لازم برای حمل و نقل هیدروژن به طور پیوسته در حال انجام است. احداث خط لوله هیدروژن نیز موضوع مهمی است و انتظار می رود با حمایت و سرمایه گذاری دولت، زنجیره تامین هیدروژن پایدار شکل بگیرد.

دولت کره بر روی سیاست ها و برنامه‌های سرمایه گذاری مختلفی برای حمایت از اقتصاد هیدروژنی برنامه ریزی و فعالیت می‌کند. افزایش بودجه تحقیق و توسعه مرتبط با هیدروژن و ترویج تجاری‌سازی این فناوری از طریق همکاری با بخش خصوصی صورت گرفته است. وزارت تجارت، صنعت و انرژی بودجه تحقیق و توسعه هیدروژن را از 2.8 میلیارد وون در سال گذشته (2023) به 47.8 میلیارد وون در سال جاری (2024) به منظور اجرای وظیفه ملی "تقویت صنعت هیدروژن در جهان" افزایش داد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما