معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۰۷- ۰۷:۰۰

اخبار اقتصادی سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سیرالئون در هفته اول شهریور ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

بازگشت کِشتی جهانی مِرسی به سیرالئون

کشتی خیریه بین المللی مرسی شیپس (International Charity Mercy Ships) طی این هفته به سیرالئون بازگشت تا به کمک‌های درمانی و خدمات جراحی متنوع و نجات بخش خود در این کشور ادامه دهد. آستین دمبی، وزیر بهداشت سیرالئون، طی پیامی از بازگشت این کشتی به سیرالئون پس از حدود دو ماه غیبت به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری خبر داد. این کشتی خیریه اولین بار در آگوست 2023 به سواحل سیرالئون آمد و طی حضور چندماهه آن هزاران عمل جراحی در سیرالئون انجام شد و همچنین متخصصان مراقبت‌های بهداشتی سیرالئون دوره‌های آموزشی متنوعی را در این کشتی گذراندند.

به گفته وزیر بهداشت، این کشتی که بزرگترین کشتی بیمارستانی غیرنظامی جهان می‌باشد، به انجام جراحی‌های رایگان برای مردم سیرالئون که با مسائل بهداشتی چالش برانگیزی دست و پنجه نرم می‌کنند، ادامه خواهد داد. پیش بینی می‌شود که در این دوره بیش از 1400 نفر از خدمات جراحی رایگان این کشتی بهره ببرند.

https://sierraloaded.sl/news/mercy-ship-returns-sierra-leone/

گزارش یونیسف نشان می‌دهد 70 درصد از کودکان سیرالئون درگیر فقر هستند

گزارش تحلیل وضعیت اخیر در مورد کودکان و نوجوانان در سیرالئون یک واقعیت تلخ را آشکار کرده است: 70 درصد از کودکان این کشور در فقر زندگی می‌کنند. این گزارش که توسط دولت سیرالئون با همکاری یونیسف ارائه شده، در 14 آگوست 2024 در آکادمی خدمات خارجی در فری تاون رونمایی شد.

فقر کودکان، همانطور که توسط مراجع بین المللی تعریف شده، به کودکانی اطلاق می‌شود که در خانواده‌های با درآمد بسیار کم یا زیر خط فقر زندگی می‌کنند. یافته‌های این گزارش بر چالش‌های جدی پیش روی کودکان در سراسر سیرالئون تاکید می‌کند.

یافته‌های کلیدی این گزارش عبارتند از:

کمتر از 1 کودک از هر 10 کودک تحت پوشش حمایت اجتماعی قرار دارند.

از هر 10 نوزاد یک نوزاد قبل از رسیدن به پنج سالگی خود می‌میرد.

از هر 10 کودک زیر پنج سال 7 نفر گواهی تولد ندارند.

از هر 10 کودک 2 نفر از مدرسه خارج می‌شوند و آنهایی که در مدرسه هستند با چالش‌هایی در زمینه کیفیت آموزش مواجه هستند.

از هر 10 کودک، 9 کودک نوعی از تربیت خشونت آمیز را تجربه می‌کنند.

از هر 10 دختر 3 تا قبل از 18 سالگی ازدواج می‌کنند و از هر 10 دختر 15 تا 19 ساله 2 نفر باردار هستند.

https://awokonewspaper.sl/unicef-report-reveals-70-of-sierra-leonean-children-affected-by-poverty/

 مقامات بهداشتی تأیید کردند: سیرالئون هیچ موردی از آبله میمون را ثبت نکرده است

با گسترش تهدید قریب الوقوع آبله میمون (Mpox) در منطقه آفریقا، مقامات بهداشتی سیرالئون اظهار داشتند که هیچ مورد ثبت یا تأیید شده‌ای از Mpox در این کشور وجود ندارد. مدیر اجرایی آژانس ملی بهداشت عمومی‌ پروفسور فودی سار، طی کنفرانسی مطبوعاتی گفت که در حال حاضر هیچ مورد تأیید شده‌ای از Mpox در سیرالئون وجود ندارد، اما اظهار داشت که آنها از خطر بالقوه این بیماری را آگاه بوده و اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای محافظت از جمعیت انجام داده‌اند.

پروفسور سار اطمینان داد که هیچ دلیلی برای هراس وجود ندارد زیرا نظارت در همه گذرگاه‌ها از جمله فرودگاه و تمام گذرگاه‌های مرزی تشدید شده و افزود: «کارکنان بهداشتی به خوبی آموزش دیده و آماده شناسایی و پاسخگویی به موارد احتمالی هستند.»

دکتر آستین دمبی وزیر بهداشت در رابطه با موضوع پیشگیری گفت که تمرکز اولیه بر جلوگیری از ورود ویروس به کشور است، اما اگر در نهایت وارد شود، کشور آمادگی بیشتری برای شناسایی و مهار زودهنگام دارد. در خصوص واکسیناسیون، دکتر دمبی تأیید کرد که واکسنی برای Mpox وجود دارد اما هنوز در سیرالئون در دسترس نیست. طبق اظهارات وزیر بهداشت، عرضه این واکسن در حال حاضر محدود بوده و صرفاً برای کشورهایی که موارد ابتلا را گزارش کرده‌اند اختصاص داده شده است.

https://ayvnews.com/sierra-leone-has-not-recorded-any-case-of-monkey-pox-health-authorities-confirm/

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما