معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۲۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۲

اخبار اقتصادی نامیبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور نامیبیا در هفته سوم مردادماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

روند خانه سازی سازمان ملی مسکن نامیبیا

سازمان ملی مسکن (NHE) از زمان تأسیس در سال 1993 تا کنون تعداد 21545 واحد خانه ساخته است و در حال حاضر برای احداث  300000 خانه از برنامه عقب مانده است.  به گفته مدیر عامل این سازمان ، بیش از 120000 متقاضی از سال 2005 در لیست انتظار این نهاد هستند.

 منبع: روزنامه نامیبیان سان/ مجله اقتصادی ریپابلیکن ص 1

تلاش بی وقفه برای برگزاری نمایشگاه تجاری شهر اوکاکارارا

پس از هفته‌ها بلاتکلیفی، ساموئلین نگایرو، شهردار اوکاکارارا، می‌گوید که آنها شبانه‌روز کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که شانزدهمین دوره نمایشگاه تجاری و کشاورزی سالانه اوکاکارارا برگزار می‌شود. اگر همه چیز مطابق با عملیات پیش برود، نمایشگاه تجاری در ماه آینده برگزار می‌شود. طی مصاحبه با نشریه نیو ارا در هفته جاری، او اظهار داشت که برگزارکنندگان با موانعی مانند تعهد مالی معلق حامیان مالی نسبت به نسخه امسال و عدم اطمینان در مورد اینکه آیا همه کشاورزان حیوانات خود را به موقع برای نمایشگاه آماده کنند یا خیر، مواجه هستند. «تدارکات در حال انجام است. آرزوی ما این است که نمایشگاه تجاری در هفته اول و از مورخ 2 تا 8 ماه سپتامبر برگزار شود. همه توسط حامیان مالی شرکت ما تعیین می‌شود.

منبع: روزنامه نیو ارا ص 3

 استان خماس کشاورزی و آب را در اولویت قرار داده است

استاندار  استان خماس خانم لورا مک لئود کاتجیروآ گفت که شورای منطقه ای خماس میلیون‌ها دلار در مداخلات مرتبط با آب و خدمات ترویج کشاورزی در سال مالی گذشته سرمایه گذاری کرده است.

او در این گردهمایی گفت که حداقل هفت چاه حفر شده و با موفقیت در منطقه دوردابیس به ارزش 1.7 میلیون دلار نامیبیا و در طول سال مالی 2023/2024 (سال مالی) نصب شده است.

حفاری اضطراری برای 12 چاه به ارزش 4.5 میلیون دلار در نواحی Nauaspoort، Dordabis و Satanslocht ادامه دارد.

این سیاستمدار  گفت که دفتر او با همکاری وزارت کشاورزی، آب و جنگلداری به زودی 10 نقطه آب را در حاشیه و مناطق روستایی ویندهوک جهت تامین مخازن آب 10000 لیتری و پایه مخزن ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر این، 276 عضو مشتاق جامعه در همه حوزه‌های انتخابیه در زمینه تولید باغبانی تحت پروژه ظرفیت سازی خماس آموزش دیدند.

او همچنین اعلام داشت که 496000 دلار نامیبیا برای طرح توسعه زنجیره ارزش طیور هزینه شده است که در مجموع 47 تولیدکننده مرغ در مقیاس کوچک از آن سود می‌برند.

همچنین 200 مرد و 27 زن از ذخایر پرورشی، ذخایر تولیدی (لایه‌ها)، مصالح مسکن، تجهیزات طیور و داروهای دامپزشکی تحت یارانه بهره مند شدند و 319 نفر از اعضای جامعه در قالب طرح ظرفیت سازی استان خماس در زمینه تولید طیور آموزش دیدند. استان خماس شامل شهر ویندهوک پایتخت نامیبیا و حومه آن است.

منبع: روزنامه نیو ارا ص 5

 

نامیبیا در استفاده از اورانیوم عقب مانده است

نامیبیا سومین تولید کننده بزرگ اورانیوم در جهان است، اما هنوز حدود 70 درصد برق خود را وارد می‌کند. معاون رئیس جمهور نامیبیا هنگام افتتاح یازدهمین نمایشگاه و کنفرانس دو روزه معدن 2024، که با موضوع "نمایش های سبز برای صنعت معدن نامیبیا: فصلی از فرصت و رشد برای پیشبرد توسعه اقتصادی" برگزار شد گفت که کشورش برای استفاده بهینه از این منبع طبیعی ارزشمند تلاش می‌کند.

اورانیوم نامیبیا بعنوان یک منبع طبیعی ارزشمند، کاربردهای بالقوه‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله تامین انرژی راکتورهای هسته‌ای، تولید ایزوتوپ‌ها، ساخت پرتوهای ایکس با انرژی بالا و استفاده در کشاورزی دارد.

منبع: روزنامه نیو ارا/ مجله اقتصادی ص 1

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما