دومین مجمع دیپلماسی برند
مجمع جهانی دیپلماسی برند در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در محل همایشهای بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار میگردد.
در راستای ایجاد گفتمان مشترک ملی و وحدت نظر در مسیر تدوین سند "راهبرد ملّی پیشرفت صنعتی و ارتقای زنجیرههای ارزش راهبردی" و با رویکرد توصیف جایگاه برندسازی ملّی در صنایع منتخب و پیشران و نقش آن در تقویت و ارتقاء سهم جمهوری اسلامی ایران در زنجیرههای ارزش منطقه ای و جهانی، قرار است « مجمع جهانی دیپلماسی برند» به ریاست جناب آقای دکتر علی آبادی وزیر صنعت،معدن و تجارت و با مشارکت نهادهای حکمرانی نظام اقتصادی کشور، مراکز علمی دانشگاهی و اندیشگاهی و تشکل های معتبر ملی در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در محل مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار گردد.
این کنگره در تلاش است فرصتی جهت تبادل تجارب کشورهای موفق در برندسازی ملی و شناسایی ظرفیت های مشترک صنعتی، صادراتی، فناوری و نوآوری ایران و سایر دولت و ملت ها فراهم آورد و با دعوت هدفمند از دیپلماتها، سفرا و نمایندگان سازمانهای بین المللی مستقر در ایران و نیز نهادهای حکمرانی و مدنی متولی تولید، صنعت، تجارت، اقتصاد، انرژی، دیپلماسی و فناوری، مسیر همافزایی و ارتباطات سازنده میان ایشان با مدیران سازمانهای برتر صنعت و اقتصادایران را تسهیل نماید.
لازم به توضیح است این رویداد تلاش دارد پیش از تصویب سند سیاست صنعتی جمهوری اسلامی ایران در برنامه هفتم توسعه، با جامعه نخبگانی صنعت و اقتصادکشور در سه محورذیل ادبیات مشترک ایجادنماید:
۱ .بررسی فرصتهای ایجاد نظام حکمرانی مشوق برندسازی ملی وایجاد نام های تجاری تجمعی در بازارهای هدف صادراتی
۲ .امکان سنجی ایجاد "کمیته ترویج و توسعه برند ملی ایران"
۳ .تبیین فرصت های توانمندسازی صنعتی ایران از طریق تقویت دیپلماسی اقتصادی ودیپلماسی همسایگی
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به وبسایت branddiplomacyforum.ir مراجعه نمایند.