معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۴/۰۲/۱۵- ۱۴:۰۶

هفتمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ج.ا.ایران - اکسپو 2025

هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به ایران اکسپو 2025 با مشارکت و همکاری سازمان توسعه تجارت و معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از تاریخ 8 لغایت 12 اردیبهشت ماه 1404 در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار گردید.

هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به « ایران اکسپو 2025» با مشارکت و همکاری سازمان توسعه تجارت و معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از تاریخ 8 لغایت 12 اردیبهشت ماه 1404 در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار گردید. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که در مرکز همایشهای بین المللی و با حضور ارزشمند جناب آقای دکتر پزشکیان، ریاست محترم جمهوری، مقامات ارشد کشوری و میهمانان خارجی از 112 کشور جهان برگزار گردید، ظرفیت ها و توانمندی‌های داخلی و نقشه راه همکاری‌های تجاری ج.ا.ایران با کشورهای جهان تشریح گردید. ریاست محترم جمهوری مشارکت و تعامل کشورها با یکدیگر و توسعه همکاریهای اقتصادی را مایه رشد، رفاه و تعالی مردمان این کشورها برشمردند. ایشان با اشاره به ظرفیت بالای تجاری و منابع طبیعی کشورهای حاضر بویژه آفریقایی، مهار تحریم های ظالمانه غرب را آسان دانسته و بر آمادگی کامل کشورمان در توسعه همه جانبه روابط تجاری، صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی و انتقال فنآوری به خارج از کشور تاکید نمودند.

مهمترین جهت گیری هفتمین نمایشگاه ایران اکسپو 2025 کاهش وابستگی به صادرات نفت خام و خام فروشی مواد اولیه، در کنار ارائه چهره جدیدی از توانمندی حداکثری در تولید و صادرات کالاهای غیر نفتی بود که در این میان شرکت های بزرگ صنعتی و همچنین دانش بنیان نقش ویژه ای را ایفا نمودند. نمایشگاه هفتم اساساً سه هدف اصلی و مشخص را هدفگذاری نمود :

1- نمایش ظرفیت ها و توانمندی‌های صادراتی کشور ،

2- برقراری ارتباط میان شرکت های خارجی و داخلی با هدف انعقاد قرارداد در زمینه صادرات کالاهای تولیدی داخل به خارج از کشور و نیز تبادل فنآوری،

3- جذب سرمایه گذاری خارجی در سال « سرمایه گذاری برای تولید » ،

عملکرد هفتمین نمایشگاه ایران اکسپو 2025

در نمایشگاه سال جاری بیش از 1210 شرکت صادراتی توانمند و برجسته ایرانی در قالب 814  غرفه و 7 گروه کالایی شامل بیش از 330 شرکت دانش بنیان داخلی به معرفی توانمندی‌های خود پرداخته و نیز پاویون مناطق آزاد با هدف معرفی ظرفیت مناطق آزاد کشور و پاویون وزارت کشور با هدف معرفی ظرفیت های صادراتی استان‌ها برپا گردید. از اینرو حضور استانداران محترم در این نمایشگاه به همراه روسای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان‌های کشور برجسته بود.

این در حالی است که در نمایشگاه ششم حدود 800  شرکت ایرانی در 6 گروه کالایی حضور داشتند. گروه‌های کالایی در نمایشگاه سالجاری تخصصی تر و دارای رشد کیفی بودند. این گروه‌ها عبارتند از: صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، پتروشیمی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی

فضای کلی نمایشگاه نسبت به دوره گذشته 20 درصد افزایش یافت و از طریق افزایش 3 برابری فضای باز نمایشگاهی این امکان برای شرکت های ایرانی فراهم گردید که برخی از تولیدات خود را در فضای باز به معرض دید عموم قرار دهند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما