معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۳۱- ۱۶:۰۰ - مشاهده: ۷۲

اخبار اقتصادی جنوب هند - حیدر آباد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جنوب هند در هفته چهارم تیر ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد:

نیروی  جوان و کشاورزی از عوامل کلیدی رشد کشور

فرماندار ایالت تلانگانا سی .پی. راداکریشنان بیان کرد که هند پتانسیل رسیدن به تولید ناخالص داخلی 30 تریلیون دلاری را تا سال 2047 با تمرکز بر مشارکت جوانان در این پیشرفت دارد. در جلسه سوم دانشگاه باغبانی دولتی سری کوندا لاکسمن تلانگانا، وی بر حمایت دولت از کشاورزی طبیعی و ارگانیک تاکید کرد و به سهم 18 درصدی آن در تولید ناخالص داخلی و اهمیت آن برای 70 درصد جمعیت روستایی اشاره کرد.

معاون رئیس دانشگاه دکتر گیتا لاکشمی در این جلسه  بر اهمیت کشاورزی مبتنی بر فناوری، ترویج کشاورزی دقیق، هوش مصنوعی و مدیریت پیشرفته پس از برداشت برای بهبود بهره‌وری و پایداری تاکید کرد.

https://www.thehindu.com/news/national/telangana/youth-farming-hold-key-to-countrys-growth-as-super-economy-governor/article68278222.ece

گزارش: هند در سال مالی 2022،  8 میلیون شغل ایجاد کرد.

با بازگشت اقتصاد هند به حالت عادی و مصرف در بالاترین حد خود، تقاضا برای کارگران افزایش یافت. گزارش شاخص بایتر پلایس در سال 2022 نشان می دهد که 8 میلیون شغل در سال مالی 2022 ایجاد شده است که ناشی از رشد بخش های خرده فروشی و تجارت الکترونیک است. بینش های کلیدی عبارتند از:

ایجاد شغل: 8 میلیون شغل در سال مالی 2022 ایجاد شد که بخش‌های تجارت الکترونیک، تدارکات و تحرک بیشترین سهم را داشتند.

تقاضای منطقه ای: ایالات ماهاراشترا، کارناتاکا، آندرا پرادش/تلانگانا و تامیل نادو 60 درصد از عرضه و 65 درصد تقاضا برای کارگران را تشکیل می دهند. بمبئی بیشترین مشارکت را داشت.

نابرابری جنسیتی: این صنعت همچنان تحت سلطه مردان است و تنها 3 درصد زنان در آن مشارکت دارند. تجارت الکترونیک با 47.5 درصد بیشترین مشارکت زنان را داشت.

حقوق: میانگین حقوق ماهیانه کمی از 21664 به روپیه 22800روپیه افزایش یافت، با بخش تدارکات و تحرک بالاترین دستمزد را ارائه می دهد.

فرسایش: به طور متوسط، 12 درصد از کارمندان هر ماه شغل خود را ترک می‌کنند، در حالی که صنایع خرده فروشی و فست فود با 19 درصد بالاترین نرخ فرسایش را دارند.

ارتقاء مهارت: علاقه به ارتقاء مهارت از سال 2020 چهار برابر شده است، به طوری که 50 در صد  از کارگران دارای حداقل مدرک لیسانس هستند.

جمعیت شناسی: میانگین سنی نیروی کار در خط مقدم 25 سال است که 72 درصد آنها بین 20 تا 30 سال سن دارند. نیروی کار گیگ (خود اشتغالی) حتی جوان تر هستند و با با 48.5  در صد  در سنین 19-25 سال می‌باشند.

پروین آگاروالا، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل بایتر پلایس، بر اهمیت فناوری برای مدیریت بخش غیرسازمان‌یافته و برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت زنان در خط مقدم نیروی کار در سه سال آینده تأکید کرد.

https://www.livemint.com/news/india/india-created-8-million-frontline-jobs-in-fy-2022report-11663404313524.html

فعالیت بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی شناور هند در تلانگانا از اول جولای

پروژه فتوولتائیک خورشیدی شناور 100 مگاواتی راماگوندام در ایالت تلانگانا، که بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی شناور هند است. شرکت ملی برق حرارتی عملیات تجاری 20 مگاوات نهایی از 100 مگاوات پروژه را در اول جولای اعلام کرد. این پروژه بر روی یک مخزن آب طبیعی قرار دارد که به صرفه جویی در زمین و کاهش تبخیر آب کمک می‌کند. دارای فناوری پیشرفته و سازگار با محیط زیست با اجزای بومی است که از مأموریت «ساخت هند» پشتیبانی می‌کند. این پروژه با به حداقل رساندن استفاده از زمین و حفاظت از اکوسیستم آبی، انرژی پاک تولید می‌کند.

https://www.livemint.com/news/india/indias-largest-floating-solar-power-project-in-telangana-key-things-to-know-11657181192682.html

رونمایی شرکت کروماندل از کارخانه نانو کود در ایالت آندرا پرادش

شرکت بین المللی کوروماندل یک کارخانه پیشرفته نانو کود در تاسیسات خود در منطقه کاکینادا ایالت آندرا پرادش افتتاح کرده است. این کارخانه کاملاً خودکار است و توانایی تولید سالانه ده میلیون بطری با استفاده از فناوری‌های کم مصرف را دارد. تیم تحقیق و توسعه داخلی شرکت، کودهای نانو را که با نام تجاری « گرومور نانو » ایجاد کردند تا اطمینان حاصل شود که گیاهان مقدار بهینه مواد مغذی را دریافت می‌کنند. علاوه بر این، واحد کاکینادا همچنین دارای ظرفیت 2 میلیون تنی سالانه برای کودهای معمولی است که به کشاورزان در سراسر کشور خدمات ارائه می دهد.

https://economictimes.indiatimes.com/industry/indl-goods/svs/chem-/-fertilisers/coromandel-unveils-nano-fertiliser-plant-in-andhra-pradesh/articleshow/110870565.cms?from=mdr

راه اندازی نیروگاه خورشیدی 47 مگاواتی را در کارناتاکا

قراردادی توسط انرژی بلوپاین و سیمان دالمیا (بهارات) برای ایجاد یک نیروگاه خورشیدی 46.87 مگاواتی در ایالت کارناتاکا امضا شده است. پیش‌بینی می‌شود که این نیروگاه سالانه 93.75 میلیون واحد برق تولید کند و سالانه بیش از 85000 تن از انتشار CO2 را کاهش دهد. هدف بلوپاین حمایت از اقتصاد محلی و پایداری با کاهش هزینه‌ها و بهبود بهره وری انرژی است. ظرفیت کل انرژی‌های تجدیدپذیر بلوپاین 2.4 گیگاوات است که بیش از 725 مگاوات در 27 سایت در هفت ایالت هند عملیاتی است. انرژی بلوپاین که توسط اکتیس تأسیس شده است، یک شرکت پیشرو در زمینه خدمات انرژی تجدیدپذیر است.

https://www.news18.com/business/blupine-energy-dalmia-cement-bharat-tie-up-to-set-up-47-mw-solar-power-plant-in-karnataka-8930497.html

عبور صادرات مناطق ویژه اقتصادی از مرز 163 میلیارد دلاری با افزایش 4 درصدی

بر اساس گزارش وزارت بازرگانی، صادرات از مناطق ویژه اقتصادی هند در سال‌های 2023-24 با 4 درصد افزایش به 163.69 میلیارد دلار رسید که نسبت به 157.24 میلیارد دلار در سال 2022-23 و 133 میلیارد دلار در سال‌های 2021-22 افزایش یافته است. از تاریخ 31 دسامبر 2023، دولت 423 مناطق ویژه اقتصادی هند  را تصویب کرده است که 280 واحد در حال حاضر عملیاتی و 5711 واحد تأیید شده است.

 این مناطق در مجموع بیش از 6.92 میلیون روپیه سرمایه گذاری را جذب کرده اند و برای 3.70 میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده اند. ایالت هایی با بیشترین تعداد مناطق ویژه اقتصادی هند  عبارتند از: ایالات کارناتاکا، ماهاراشترا، تلانگانا، تامیل نادو، آندرا پرادش، گجرات، کرالا و اوتار پرادش.

https://www.zeebiz.com/economy-infra/news-exports-from-sezs-surge-4-pc-to-reach-over-163-billion-295583

شرکت وین فاست اوتو انتظار دارد کارخانه هند را زودتر از موعد مقرر افتتاح کند

شرکت وین فاست اوتو، یک تولید کننده خودروهای الکتریکی ویتنامی، پس از امضای قرارداد سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری با دولت ایالتی، با افتتاح کارخانه خود در تامیل نادو، گسترش خود را در هند تسریع می‌بخشد. ساخت این کارخانه در ماه فوریه با سرمایه گذاری اولیه 500 میلیون دلار آغاز شد و پیش بینی می‌شود در ابتدا ظرفیت تولید 50000 دستگاه خودرو داشته باشد که بسته به تقاضا به طور بالقوه می‌تواند به 300 هزار خودرو در سال افزایش یابد. این تصمیم با برنامه شرکت وین فاست اوتو برای نفوذ به بازار خودرو هند هماهنگ است.

https://economictimes.indiatimes.com/industry/renewables/vinfast-pushes-ahead-with-asia-expansion-expects-to-open-india-plant-ahead-of-schedule/articleshow/110939334.cms?from=mdr

تقویت هوش مصنوعی در هند با سرمایه‌گذاری میلیاردها دلاری مایکروسافت و آمازون

کشور هند به لطف سرمایه گذاری‌های قابل توجه مایکروسافت و آمازون در مسیر تبدیل شدن به یک بازیگر مهم در صنعت جهانی هوش مصنوعی است. مایکروسافت 3.7 میلیارد دلار برای مراکز داده در ایالت تلانگانا اختصاص داده است، در حالی که آمازون برنامه‌هایی برای سرمایه گذاری 12.7 میلیارد دلاری در زیرساخت های ابری تا سال 2030 دارد. با سرمایه گذاری مایکروسافت و آمازون، هند قرار است به یک مکان کلیدی برای ظرفیت مراکز داده در منطقه آسیا و اقیانوسیه تبدیل شود، که گامی حیاتی در توسعه قابلیت های هوش مصنوعی مستقل است.

با این حال، این گسترش نگرانی‌های زیست ‌محیطی را به دلیل مصرف بالای برق و آب، به ویژه با توجه به اتکای هند به نیروی زغال‌سنگ علی ‌رغم سرمایه‌گذاری در منابع انرژی تجدیدپذیر، ایجاد می‌کند.

AI in India gets a boost as Microsoft, Amazon invest billions in data infra | Tech News - Business Standard (business-standard.com)

 

 

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما