معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۱۵- ۰۸:۰۱ - مشاهده: ۱۴۷

دارو سازی و تجهیزات پزشکی سنگاپور

صنعت داروسازی در سنگاپور به دلیل نیروی کار متخصص زیست پزشکی، زیرساخت های در سطح جهانی و ابتکارات مطلوب دولت، به خوبی تکامل یافته است. نزدیک به 30 شرکت داروسازی برتر جهان، واحد تولید و تحقیق و توسعه خود را در سنگاپور تأسیس کرده اند تا فرصت های تجاری راهبردی جدید را کشف کنند و نوآوری‌های محصولات خود را در آسیا معرفی نمایند.

صنعت داروسازی سنگاپور توسط اداره علوم بهداشتی (Health Sciences Authority) و قانون محصولات بهداشتی سال 2007 تنظیم می‌شود که شامل همه دستگاه‌های پزشکی، داروها، و مکمل ها می‌شود.

نمودار ذیل رشد بازار محصولات دارویی در سنگاپور بین سالهای 2014 الی 2023 را به نمایش گذاشته است:

برخی از بازیگران اصلی در بازار دارویی سنگاپور که بیش از 35 تا 40 درصد از سهم بازار منطقه ای سنگاپور را به خود اختصاص داده اند. عبارتند از:

- Abbott
- GlaxoSmithKline
- Lonza
- MSD
- Novartis
- Pfizer
- Sanofi-Aventis

از طرف دیگر بازار تجهیزات پزشکی در سنگاپور که در چند سال گذشته رشد مداومی را شاهد بوده در سال 2023 به 3.23 میلیارد دلار رسید. 

پیری جمعیت و بار فزاینده بیماری‌های مزمن، افزایش تقاضا برای خدمات بهداشتی با کیفیت بالا، و صنعت گردشگری پزشکی پر رونق، محرک‌های کلیدی توسعه سریع صنعت تجهیزات پزشکی سنگاپور در سال‌های اخیر بوده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده، با توجه به عواملی مانند رشد جمعیت و پیشرفت‌های فناوری، صنعت تجهیزات پزشکی سنگاپور توسعه قابل توجهی داشته باشد و بازار صنعت تجهیزات پزشکی سنگاپور تا سال 2033 به 7.11 میلیارد دلار برسد.

در حالی که چند شرکت محلی در صنعت تجهیزات پزشکی سنگاپور وجود دارد، آنها عمدتاً شرکت های کوچکی هستند که عمدتاً مواد مصرفی پزشکی را تأمین می‌کنند.

شرکت های خارجی بیش از 80 درصد از بازار تجهیزات پزشکی در سنگاپور را در اختیار دارند و عمدتاً تجهیزات پزشکی پیشرفته را تولید و عرضه می‌کنند. برخی از این شرکتها عبارتند از:

- Abbott
- lcon
- Becton Dickinson
- Medtronic
- Siemens Healthineers

 انتظار می رود بازار داروسازی در سنگاپور شاهد رشد قابل توجهی در سال های آینده باشد. این کشور به عنوان یکی از پیشرفته ترین قطب ها در زمینه تولید و تحقیقات دارویی در آسیا ظاهر شده و به نظر می رسد در آینده نزدیک به اولین انتخاب برای تولید دارو و فروش محصولات دارویی در بازار آسیا تبدیل شود.

موفقیت صنعت داروسازی سنگاپور در نوآوری و تولید پزشکی تا اندازه زیادی مرهون ابتکارات دولت این کشور است که سرمایه گذاری‌های قابل توجهی را در رابطه با تحقیق و توسعه در این زمینه انجام می دهد.

در میان بازارهای مختلف، پیش‌بینی می‌شود که داروهای سرطان‌شناسی با حجم بازار پیش‌بینی‌شده 305.20 میلیون دلار آمریکا در سال 2024، غالب باشد. این نشان دهنده تقاضای قوی و پتانسیل رشد در زمینه درمان سرطان در سنگاپور است.

 واردات و صادرات محصولات دارویی به و از سنگاپور در سال 2022 به ترتیب حدود 5 و 10 میلیارد دلار بود. آمریکا با 754 میلیون دلار، فرانسه با 750 میلیون دلار و اسپانیا با  696 میلیون دلار، مهمترین صادرکنندگان و سوئیس و آمریکا به ترتیب با 1.8 و 1.56 میلیارد دلار مهمترین واردکنندگان دارو از سنگاپور بودند. شایان ذکر است که سنگاپور یکی از بزرگترین صادرکنندگان مجدد مواد دارویی می‌باشد.

در سال 2022، ارزش واردات و صادرات تجهیزات پزشکی به و از سنگاپور به ترتیب 6.2 میلیارد دلار و 11.4 میلیارد دلار بود.[1] آمریکا، چین و هند عمده ترین واردکنندگان تجهیزات پزشکی از سنگاپور می‌باشند. در مقابل آمریکا، مکزیک و چین از جمله صادرکنندگان اصلی تجهیزات پزشکی به سنگاپور تلقی می‌گردند.

فهرست داروهایی که از سال 2021 الی مه 2024 برای ورود آنها به سنگاپور مجوز صادر شده در لینک ذیل قابل مشاهده است:

https://www.hsa.gov.sg/therapeutic-products/approvals-and-post-reg-actions

[1] - https://sbr.com.sg/healthcare/news/slow-domestic-economic-growth-in-sg-hit-medical-device-imports

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما