معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۳۰- ۰۸:۵۶

اخبار سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات کشور سیرالئون در هفته چهارم تیر ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

دولت سیرالئون از تدوین «ضوابط ساخت و ساز» خبر داد

دکتر توراد سنسی، وزیر اراضی دولت سیرالئون، از تدوین «ضوابط ساخت‌وساز» و ایجاد نقطه عطفی در توسعه کشور خبر داد. از زمان استقلال، کشور سیرالئون هیچگونه ضوابط رسمی ساخت و ساز ساختمانی نداشته است. این مجموعه قوانین استانداردهایی را برای ساخت و ساز در شهرها مشخص کرده و انجام شیوه‌های ساختمانی ایمن و تنظیم شده را تضمین می‌کند.

وزیر اراضی اظهار داشت که با حمایت بانک جهانی و از طریق پروژه متنوع سازی اقتصادی سیرالئون، دولت اکنون در مراحل پایانی تدوین یک مجموعه ضوابط جامع ساختمانی برای سیرالئون است. این آیین‌نامه برای تنظیم جنبه‌های مختلف ساخت‌وساز از جمله طراحی، ساخت، نگهداری، تخریب، حذف، تغییر، تعمیر و استفاده از ساختمان‌ها و کارهای ساختمانی وضع می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ایمنی و سلامت عمومی در سراسر کشور است.

https://sierraloaded.sl/news/government-announces-development-building-code/

سیرالئون اولین مورد ابتلا به ویروس فلج اطفال نوع 2 را تأیید کرد

آژانس ملی بهداشت عمومی‌با همکاری وزارت بهداشت اولین مورد ابتلا به ویروس فلج اطفال نوع 2 را در سه سال اخیر تأیید کرده است. این مورد شامل یک کودک پسر چهار ساله در منطقه غربی شهر فری تاون است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده، نمونه آزمایشگاهی در 17 ژوئن 2024 جمع آوری و متعاقباً برای تجزیه و تحلیل بیشتر به ابیجان ارسال شد. آزمایشگاه هم اکنون در حال تلاش برای تعیین احتمال در گردش بودن این ویروس و یا بروز آن بر اثر تزریق واکسن می‌باشد.

این مورد اولین تشخیص فلج اطفال نوع 2 در یک کودک از سال 2021 است. مراجع بهداشتی سیرالئون طی بیانیه‌ای مطبوعاتی به مردم اطمینان داده‌اند که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. در این بیانیه بر تلاش‌های گسترده ایمن سازی در ماه مه و ژوئن 2024 تاکید شده است که شامل دو دور ایمن سازی تکمیلی با نرخ پوشش 99.5 و 98 درصدی می‌باشد.

https://sierraloaded.sl/news/sierra-leone-first-case-type-2-polio-virus-three-years/

 

وزیر معادن از صادرات 1.2 میلیارد دلاری مواد معدنی در سال 2023 خبر داد

وزیر معادن و منابع معدنی، جولیوس دانیل ماتای، اظهار داشت که سیرالئون در سال 2023 به ارزش 1.2 میلیارد دلار مواد معدنی صادر کرده که نشان دهنده یک دستاورد قابل توجه در بخش معدن می‌باشد. این وزیر خاطرنشان کرد که صادرات مواد معدنی در حال حاضر نزدیک به 85 درصد از کل صادرات سیرالئون را تشکیل می‌دهد. «در سال 2013، ما حدود 1.4 میلیارد دلار صادرات داشتیم، اما این رقم در طول شیوع ابولا به 500 میلیون دلار کاهش یافت. پس از اعمال سیاست‌های جدید معدنی، شاهد افزایش صادرات به 310 میلیون دلار در سال 2020، 560 میلیون دلار در سال 2021، 900 میلیون دلار در سال 2022 و در نهایت 1.2 میلیارد دلار در سال 2023 بودیم.»

طبق اظهارات وزیر معادن، در حالی که 28 مجوز معدن در مقیاس بزرگ صادر شده، در حال حاضر تنها 6-7 شرکت در حال تولید هستند. علاوه بر این، 32 مجوز معدن در مقیاس کوچک صادر شده است. سال گذشته صادرات طلا به 105000 اونس رسید که 12.5 میلیون دلار درآمد داشت، در حالی که صادرات الماس در مجموع 105 میلیون دلار بود. آقای ماتای در اظهارات خود خاطرنشان کرد که بخش معدن چالش برانگیز و در عین حال پر از فرصت است و بر اهمیت تکمیل بررسی‌های ژئوفیزیکی و الکترومغناطیسی برای تعیین کامل اندازه، عمق و کمیت مواد معدنی در مناطق خاص تأکید نمود.

https://sierraloaded.sl/news/minister-mattai-highlights-mining-sector-achievements-future-goals/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما