معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۱۴- ۱۲:۰۳ - مشاهده: ۵۲

اخبار اقتصادی نامیبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نامیبیا در هفته دوم تیر ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

معاون رئیس جمهور: نامیبیا بهترین کشور برای سرمایه گذاری

آقای پوهامبا شیفتا، وزیر گردشگری، در جریان مراسم افتتاحیه مجمع سرمایه گذاری صنعت مهمان نوازی آفریقا (AHIF) در ویندهوک به نیابت از معاون رئیس جمهور نامیبیا خانم نتومبو ناندی-اندایتواه در سخنرانی خود اعلام داشت: نامیبیا بهترین کشور برای سرمایه گذاری است، با محیطی مناسب برای سرمایه گذاری که با ثبات سیاسی، ایمنی و امنیت، نیروی کار آموزش پذیر و کیفیت زندگی بالا تعریف شده است.

نشست مجمع سرمایه گذاری صنعت مهمانوازی آفریقا با آغاز نشست آشنایی و ایجاد ارتباطات  روز سه شنبه آغاز شد و با حضور بیش از 490 نفر شرکت کننده از 42 کشور روز پنجشنبه هفته جاری کنفرانس به پایان رسید. این اولین بار است که این مجمع در جنوب صحرای آفریقا برگزار می‌شود.

آقای پوهامبا شیفتا وزیر جهانگردی نامیبیا افزود، بخش گردشگری پس از تأثیر مخرب همه‌گیری کووید-19 انعطاف‌پذیری خود را نشان داده است. "این نه تنها با موفقیت برگشت، بلکه تعداد ورود گردشگران ثبت شده در سال 2019 را شکست داد. آمارگران به ما می‌گویند که آمار اشغال ملی تخت‌ها و هتل‌ها در ماه می امسال میلادی به 60.3٪ رسیده است." این بالاترین آمار مشاهده شده در سال جاری و بالاترین میزان از اکتبر 2019 است که ضریب اشغال 69.9٪ بود. این نقطه عطف برای صنعت گردشگری از نرخ اشغال 55.8 درصدی ثبت شده در می 2019 و 50.8 درصدی ثبت شده در می 2023 فراتر رفته است.

منبع: روزنامه نامیبیان سان ص 3

 خشکسالی باعث واردات گران ذرت می‌شود

خشکسالی مداوم و شدید نامیبیا این کشور را به واردات ذرت با هزینه قابل توجهی وادار نموده است.

این به گفته فیدلیس موازی، مدیر عامل هیئت کشاورزی نامیبیا (NAB) است که هشدار داد و گفت که این کشور با کمبود شدید محصولات تولیدی محلی مانند ذرت به دلیل بارندگی کم مواجه است.

«میانگین کل ما از نظر تقاضا یا مصرف کل 178000 تن است – و از این میزان، 52 درصد در داخل تولید می‌شود. بر اساس مسائل خشکسالی، ما فقط 33000 تن را پیش بینی می‌کنیم که حدود 18 درصد از کل تقاضای ما است و ما بقی آن که معادل 145000 تن از نظر ذرت سفید هنوز باید وارد شود.

مدیر عامل هیئت کشاورزی نامیبیا هفته گذشته در مرکز دولتی بروزرسانی اطلاعات کشور را در مورد واکنش هیئت مدیره جهت رسیدگی به خشکسالی غالب اعلانات فوق را بیان نمود.

هیئت کشاورزی نامیبیا موظف به ترویج صنعت زراعی و تسهیل تولید داخلی، پردازش، ذخیره سازی و بازاریابی محصولات زراعی و باغبانی کنترل شده از طریق تنظیم بازار است.

منبع: روزنامه نیو ارا /ص 3

 اعلام آمادگی روسیه جهت کمک به نامیبیا

خانم یلنا پرمینووا، رئیس کمیته سیاست اجتماعی شورای فدرال روسیه گفت: روسیه تمایل دارد بهترین شیوه‌ها و تجربیات خود را در زمینه کمک هزینه درآمد پایه جهانی با نامیبیا به اشتراک بگذارد.

خانم پرمینوا دیروز طی دیدار آشنایی از کمیته دائمی امور بهداشت، رفاه اجتماعی و کار مجلس ملی نامیبیا گفت که روسیه دو سال است که درآمد پایه جهانی خود را اجرا می‌نماید و آماده کمک به نامیبیا در مذاکراتش است.

هانس نامبوندی، رئیس کمیته دائمی، اشاره کرد که در نوامبر 2023 پیشنهادی برای تحقیقات در مورد اهمیت پذیرش کمک هزینه درآمد پایه جهانی به عنوان وسیله‌ای برای حمایت اجتماعی به تصویب رسید.

او گفت: «این یک وظیفه بسیار مهم برای کمیته است، زیرا یافته‌ها و توصیه‌ها برای بررسی بهبود زندگی مردم نامیبیا فقیر و آسیب‌پذیر به ذینفعان مربوطه ارسال می‌شود.»

منبع: روزنامه نیو ارا ص 3

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما