معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۱۳- ۰۷:۵۹ - مشاهده: ۶۰

اقدامات زیرساختی و عمرانی در زیمبابوه در راستای اجلاس سادک در آگوست

افزایش فعالیت های عمرانی در زیمبابوه در راستای برگزاری اجلاس سران سادک در آگوست 2024 با رضایت رییس جمهور و سایر مقامات همراه بوده است. این فعالیت ها رضایت عمومی را نیز به دنبال داشته است و موجب افزایش اشتغال شده است.

به دنبال تعیین شدن زیمبابوه به عنوان محل اجلاس بعدی سران سادک (جامعه توعه جنوب آفریقا) تحولات زیرساختی و عمرانی قابل ملاحظه ای در زیمبابوه به ویژه درساخت جاده‌ها شروع به انجام شد. این فعالیت های عمرانی بازخوردهای بسیار مثبتی در جامعه زیمبابوه داشته است. مقامات زیمبابوه ای نیز بارها اعلام کرده اند که از این فعالیت ها که در سایه تحریم های اقتصادی صورت گرفته است بسیار خشنود هستند.

آقای مانانگاگوا رییس جمهور زیمبابوه بعد از جلسه شورای مشورتی ملی حزب در 29 ژوئن از اجرای برنامه‌ها و طرح ها مطابق برنامه‌های زمانبندی شده اظهار رضایت کرد و بیان کرد در جمهوری دوم، این دولت و حزب توانسته اند به اهداف خود دست یابند. وی از محل جدید ساخته شده برای اجلاس سادک بازدید نمود و اعلام داشت که از روند اقداملات انجام شده شگفت زده شدم.

وی ضمن تقدیر از کسانی که در حال آماده سازی کشور برای اجلاس سادک هستند اظهار داشت این فعالیت های عمرانی حتی بعد از اجلاس سادک نیز متوقف نخواهد شد. چنین زیرساخت هایی به زیمبابوه اجازه خواهد داد تا میزبانی‌های بیشتری را در سطح منطقه ای و بین المللی قبول کند. به علاوه که این فعالیت های عمرانی موجب ایجاد شغل های متعددی در کشور شده است. او همچنین بیان داشت باید این فعالیت ها در شهرهای دیگر زیمبابوه نیز انجام بشود.

در خلال چند ماهه گذشته بخش مهمی از اخبار بیشتر رسانه‌های زیمبابوه ای پیرامون فعالیت های زیرساختی و عمرانی انجام شده در زیمبابوه است. اغلب این رسانه‌ها، حتی رسانه‌های احزاب دیگر مثل نیوزدی نسبت به این فعالیت ها رویکرد مثبتی داشته اند.

بازخوردهای میدانی و همچنین رصد فضای مجازی زیمبابوه نیز نشان می دهد انجام این فعالیت های زیرساختی در زیمبابوه مورد پسند عموم مردم واقع شده است. به ویژه آن که اجرای طرح ها توسط شرکت های زیمبابوه ای در حال جریان است.

بنا به گفته برخی مقامات زیمبابوه ای مواد اولیه مانند قیر عمدتا از آفریقای جنوبی وارد زیمبابوه می‌شوند. سیمان لازم از چهار کارخانه ساخته شده توسط چینی‌ها در حال تأمین است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما