معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۰۷- ۰۸:۰۰

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سنگال در هفته اول تیر ماه 1403مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:
  • بسیرو جومای فای، رئیس جمهور : استخراج نفت از میدان سنگومار لحظه ای تاریخ است

رئیس جمهور، بسیرو جومای فای اعلام کرد استخراج اولین بشکه نفت از میدان سنگومار که سنگال را به یک کشور تولیدکننده نفت از 11 ژوئن 2024 تبدیل کرده است، لحظه ای تاریخی و گامی مهم برای کشور بوده که به تازگی توسط این کشور در تلاش برای دستیابی به حاکمیت انرژی برداشته شده است. وی در سخنانی در جمع هیات وزیران به دولت به ویژه وزیر نیرو، نفت و معادن و همچنین گروه پتروسن، شریک شرکت وودساید انرژی و همه کسانی که در تحقق این پروژه که از سال 2020 آغاز شده است، تبریک گفت. رئیس‌جمهور از نخست ‌وزیر و دولت خواست استفاده بهینه و شفاف از منابع ملی نفت و گاز را به نفع اقتصاد کشور و نسل‌های فعلی و آینده تضمین کنند. روی از برگزاری آتی نشست کمیته جهت گیری استراتژیک نفت و گاز (COSPETROGAZ) که در قراردادهای نفتی تجدید نظر خواهد کرد خبر داد. به گفته وی، هدف از این نشست، به روز رسانی راهبرد ملی توسعه و بهره برداری از منابع نفت و گاز و حصول اطمینان از توزیع و نظارت صحیح بر مدیریت درآمدهای حاصل از بهره برداری منابع هیدروکربن خواهد بود.

APS  13  ژوئن 1402

  • پیش بینی رشد اقتصادی بیش از 10 درصدی سنگال در سال 2025 توسط صندوق بین المللی پول   

ادوارد جمیل، رئیس هیئت صندوق بین‌المللی پول، گفت: سنگال در سال 2025 رشد 10.1 درصدی و کاهش 2 درصدی تورم را تجربه خواهد کرد. وی در جریان ارائه نتایج دومین بررسی برنامه اصلاحات اقتصادی دولت سنگال با حمایت صندوق بین المللی پول با مطبوعات صحبت می‌کرد. به گفته وی، پیش‌بینی رشد اقتصادی برای سال 2024 در سطح 7.1 درصد حفظ می‌شود که نشان دهنده روند کاهشی در مقایسه با 8.3 درصدی است که در ابتدا پیش ‌بینی شده بود. وی همچنین از ادامه کاهش نرخ تورم از 4 درصد به 3.9 درصد خبر داد. ادوارد جمیل گفت: اگر این ارقام را با مقایسه آنها با میانگین دیگر کشورها در جنوب صحرای آفریقا در نظر بگیریم برای سال 2024، این عدد حدود 3.8 درصد  است. به گفته این مقام صندوق بین المللی پول، برای سال 2025، متوسط رشد اقتصادی کشورهای جنوب صحرا 4 درصد بوده در حالی که برای سنگال بالای 10 درصد خواهد بود. وی در ادامه گفت: برای نرخ تورم در سال‌های 2024 و 2025، میانگین کشورهای جنوب صحرا بالای 10 درصد است در حالی که برای سنگال این رقم امسال 3.9 درصد و سال آینده 2 درصد خواهد بود. او گفت: در خصوص سیاست های مالی، کسری بودجه امسال، 4.6 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود. به گفته آقای جمیل، این وضعیت به ویژه ناشی از سه   عامل است: پرداخت سود بدهیها ، افزایش تخصیص یارانه انرژی و اوراق قرضه پرداخت نشده سال‌های گذشته.

APS  19  ژوئن 1402

  • توسعه تجارت با چین توسط بخش خصوصی برای انتقال فناوری‌های بیشتر

یوسوفا دیوپ، مدیر اجرایی کنفدراسیون ملی کارفرمایان سنگال (Cnes) گفت: تجارت امر مطلوبی است، اما انتقال فناوری از آن  بهتر خواهد بود. این همان چیزی است که علاوه بر اجازه دادن به بخش خصوصی برای ایفای نقش کامل خود در توسعه، به ایجاد شغل کمک خواهد کرد. چین از سال 2013 بیش از 600 میلیارد فرانک CFA در سنگال سرمایه گذاری کرده است. در این راستا  آژانس ترویج سرمایه گذاری‌ها و کارهای بزرگ (Apix) قصد دارد این حجم تجارت با چین را افزایش دهد. هیئتی متشکل از 37 شرکت در حال حاضر در داکار به سر می‌برند تا راه‌ها و ابزارهایی را برای افزایش چشمگیر تجارت بین دو کشور بیابند. در این خصوص نمایندگان  اتاق چین - آفریقا شهر ییوو جمهوری خلق چین و آژانس ترویج سرمایه گذاری‌ها و کارهای بزرگ (Apix) دیدار نمودند. به گفته یوسوفا دیوپ، تجارت با چین مزایای زیادی برای سنگال به همراه داشته است. با این حال، فرصت های همکاری باید در بخش تولیدی بررسی شوند. ما یک مشارکت برد - برد می خواهیم. به همین دلیل است که ما از چینی‌ها دعوت می‌کنیم فرصت های موجود در بخش سرمایه گذاری کشور ما را بررسی کنند. مدیر اجرایی کنفدراسیون ملی کارفرمایان سنگال (Cnes) اعلام کرد که این بخش است که می‌تواند شغل ایجاد نماید، زیرا امکان انتقال فناوری را فراهم می‌کند. به نظر می رسد این درخواست توسط سرمایه گذاران چینی اجابت شود که عمدتاً در دو حوزه انرژی و لجستیک فعال هستند. به گفته یوسوفا دیوپ، ایده آل این است که شرکت های چینی بتوانند به شرکتهای سنگالی انتقال فناوری داشته باشند. این امر به بخش خصوصی  اجازه می دهد تا نقش خود را به طور کامل در توسعه سنگال ایفا کند و قرار است رویکرد جدید Apix نیز چنین باشد. در واقع، جذب مستقیم سرمایه‌گذاران خارجی از طریق بخش خصوصی و در عین حال اطمینان از متوازن بودن رابطه بین طرفین چیزی است که تیم جدید Apix به رهبری باکاری سگا باتیلی می‌خواهد آن را افزایش دهد. سنگال نه تنها یک بازیگر کلیدی در منطقه غرب آفریقا است، بلکه عضوی با نفوذ در ECOWAS است، سازمانی زیر منطقه ای که بازار آن شامل بیش از 300 میلیون مصرف کننده می‌باشد.  سنگال یکی از کشورهای پیشرو است که از سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در آفریقا با حجم کل سرمایه گذاری 2.286 میلیارد دلار در سال 2022 بهره برد و در رتبه اول در Uemoa، سوم در منطقه ECOWAS  و در رتبه پنجم آفریقا قرار دارد. باکاری سگا باتیلی تخمین می زند که سنگال با نرخ 7.1 درصد دومین رشد اقتصادی را در منطقه UEMOA خواهد داشت. وی افزود: صندوق بین المللی پول پیش بینی می‌کند که سنگال در سال 2025 بالاترین نرخ رشد اقتصادی یعنی 10.2 درصد را داشته باشد. این نشان دهنده جذابیت محیط کسب و کار کشور ما محسوب می‌شود که با مجموعه ای از اصلاحات با هدف ارائه چارچوبی مطلوب برای سرمایه گذاران جهت توسعه فعالیت های اقتصادی، به طور مداوم در حال بهبود است.

لوکوتیدین 12 ژوئن 2024

  • توصیه بانک جهانی به سنگال برای افزایش درآمدهای مالیاتی در جهت کاهش نابرابری‌های اجتماعی

 بانک جهانی در آخرین گزارش خود به سنگال توصیه می‌کند تا از افزایش درآمدهای مالیاتی خود اطمینان حاصل کند و از آنها برای کاهش نابرابری‌های اجتماعی استفاده نماید. در سندی که در آن این توصیه وجود دارد و توسط این موسسه مالی منتشر شد، به وضعیت اقتصادی کشور در سال 2023 پرداخته شده است. آداما سک، هماهنگ‌کننده واحد مسئول مطالعه و برنامه‌ریزی در وزارت دارایی و بودجه، گفت: این گزارش نیاز فوری به افزایش درآمدهای مالیاتی را برای تقویت انعطاف‌پذیری اقتصادی سنگال برای مواجهه با شوک‌های آینده توصیه می‌کند. به گفته وی، علیرغم شرایط دشوار بین المللی، تلاش های قابل توجهی برای حفظ ثبات کلان اقتصادی در کشور صورت گرفته است. آقای سک در هنگام ارائه گزارش در مقر بانک جهانی در داکار خاطر نشان کرد که با وجود انعطاف‌پذیری اقتصاد سنگال، چالش‌هایی برای غلبه بر نابرابری‌ها وجود دارد. با توجه به این موضوع، اقدامات متعددی از جمله بهینه ‌سازی کسب درآمدها از طریق افزایش مالیات بر درآمد با هدف محدود کردن تأثیرات افزایش آستانه فقر در بین فقرا انجام شده است. او بر نقش افزایش درآمد های مالیاتی در گسترش فضای بودجه برای مانور لازم جهت دستیابی به اهداف توسعه و بهبود شرایط زندگی سنگالی‌ها تاکید کرد. وی قول داد که دولت استراتژی را اجرا خواهد کرد که امکان توزیع عادلانه ثروت ملی، تشویق تقاضای سرمایه گذاری خارجی و افزایش رشد اقتصادی را فراهم می‌کند. وی تصریح کرد که این توصیه‌ها کاملا منطبق بر رهنمودهای مسئولان جدید کشور است. به گفته آداما سک، افزایش درآمدهای مالیاتی نباید به طور انحصاری برای پر کردن کسری‌های عمومی‌بودجه دولت باشد. همچنین از این امر باید برای تقویت رشد فراگیر اقتصادی و کاهش اثرات مضر فقر و نابرابری استفاده شود. گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد که سنگال به خوبی در برابر شوک‌های متعدد مقاومت کرده است. به گفته اقتصاددانان این موسسه مالی، به عنوان نمونه بروز فقر، نسبتاً بدون تغییر در حد  37.5 درصد طی سال‌های 2021 تا 2022، در مقایسه با 37.8 درصد طی سالهای 2018 تا 2019 با وجود همه‌گیری بیماری کووید-19 باقی ماند. ویلفرد کوامه، اقتصاددان ارشد بانک جهانی و مسئول کشورهای سنگال و گامبیا نیز گفت: به طور کلی، اقتصاد سنگال با انعطاف‌پذیر ماندن و باز کردن چشم‌ انداز فرصت‌های آینده با توجه به منابع موجود، عملکرد بسیار خوبی داشته است. آقای کوامه پیشنهاد کرد که برای کاهش سطح فقر، حمایت اجتماعی باید با هدف گذاری خوب تقویت شود. با این حال، در مورد بسیج درآمد های داخلی، سنگال با اصلاحات مهمی‌که در سال‌های اخیر بعمل آورده بسیار خوب عمل می‌کند. همچنین تمایل مقامات سنگال برای تسریع اصلاحات از نظر حکمرانی و شفافیت وجود دارد که این باعث اطمینان سرمایه‌گذاران و تقویت فعالیت‌های اقتصادی خواهد شد. اما باید خبر خوش تولید نفت را نیز اضافه کنیم که از دیروز آغاز گردیده است.

APS  12  ژوئن 1402

  • حمایت صنایع شیمیایی سنگال (ICS) از تلاشهای دولت برای عرضه کودهای ارزان‌تر و با کیفیت به کشاورزان

در سالهای اخیر، صنایع شیمیایی سنگال (ICS) اقدامات لازم را برای اطمینان از تداوم تولید کود برای استفاده در محصولات کشاورزی انجام داده است. متولیان امر خاطر نشان کردند که با تضمین تولید، اکنون نوبت به توزیع کنندگان مورد تایید رسیده است که پس از اخذ ضمانت نامه بانکی می‌توانند کود را از Ics تهیه کنند تا به موقع در مناطق مختلف توزیع شود و به فروش برسانند. در این خصوص توزیع کنندگان می‌توانند کود مورد نیاز خود را از Ics یا واردکنندگان نهاده‌های کشاورزی تهیه کنند .به گفته آنها، تولید کود در کشور این امکان را فراهم می‌کند که فراتر از مشاغل ایجاد شده، در دسترس بودن به موقع و با عادلانه ترین قیمت تمام شده برای تولید محصولات مختلف کشاورزی تضمین شود. آنها معتقدند که کود دهی خوب در زمان مناسب، با کودهایی که از نظر کیفیت و کمیت با استانداردهای موجود تطبیق داده شده اند، برای به دست آوردن عملکرد خوب تولید در بخش کشاورزی ضروری است. این امر درآمد کشاورزان و تولید غذای کافی، به ویژه غلات، میوه‌ها و سبزیجات را برای تغذیه مردم سنگال تضمین می‌کند. از سوی دیگر کمپین کشاورزی 2024 در حال حاضر در شرایط مطلوبی بهره می‌برد، زیرا کودهای تولید شده توسط این صنایع 15 تا 20 درصد ارزان‌تر از سال 2023 هستند و دولت تخصیص کود را نسبتاً زودتر آغاز کرده است که به توزیع‌کنندگان اجازه می‌دهد خود را سازماندهی کنند. به این ترتیب تا به امروز در سطح ICS نزدیک به 20000 تن کود برای کمپین کشاورزی خریداری و به مناطق مختلف فرستاده شده که ده برابر بیشتر از سال گذشته در مدت مشابه است. در هرحال  Ics در حال رایزنی با مقامات دولت جدید از جمله وزیر کشاورزی، حاکمیت غذا و دامپروری ، آقای ماموبا جینگ، به منظور تضمین موفقیت کمپین کشاورزی در کشور برای مقابله با چالش حاکمیت غذایی است.

لوکوتیدین 19 ژوئن 2024

  • اعلام انجام اقدامات نظارتی جدید برای فعالیت های ماهیگیری

وزیر شیلات، دریانوردی و زیرساخت‌های بندری، فاتو دیوف، ابتکارات و اقدامات دولت را با هدف تقویت کنترل و نظارت بر فعالیت‌های ماهیگیری در آب‌های دریایی سنگال اعلام کرد. او گفت: اخیراً یک کشتی برای تقویت نظارت بر آب‌ های دریایی تحت صلاحیت سنگال دریافت کرده ایم. خانم دیوف در حاشیه مراسم معرفی اعضای کمیته راهبری پروژه مدیریت منابع طبیعی در سنگال (SENRM) صحبت می‌کرد. این جلسه با ریاست مشترک وی و وزیر محیط زیست و انتقال اکولوژیکی، دائودا نگوم، برگزار گردید. وی گفت: اخیراً در خلیج هان، چندین اقدام هماهنگ شده توسط نیروی دریایی، خدمات آب و جنگلداری، اداره حفاظت و نظارت شیلات انجام شده است. او اشاره کرد که از زمان انتشار فهرست کشتی‌های خارجی مجاز به ماهیگیری در آب‌های داخلی و سرزمینی تحت حاکمیت سنگال در ماه مه، اقدامات نظارتی و کنترلی زیادی انجام شده است. وزیر شیلات، دریانوردی و زیر ساخت های بندری تصریح کرد: اقدامات نظارتی جنبه آگاهی دادن به جامعه را نیز در نظر می‌گیرند. او گفت: این امر همچنین بر اساس سیاست نظارت بر منابع شیلات صورت می‌گیرد. فاتو دیوف توضیح داد که در این چارچوب است که پروژه SENRM  در نظر دارد آگاهی جامعه را در نظارت بر آب های ساحلی سنگال تقویت کند .او توضیح می‌دهد که این پروژه همچنین وسایل لجستیکی و مادی را در اختیار جوامع محلی قرار می‌دهد تا بر آب ‌های سرزمینی و داخلی نظارت بهتری داشته باشد و منابع دریایی را حفظ کنند. پاپ نانسا کیتا، هماهنگ‌کننده بخش ماهیگیری واحد مدیریت پروژه مذکور نیز گفت: 24 قایق نظارتی برای جوامع ماهیگیری در مناطق داکار، سن لوئی، فاتیک، تیس، و زیگنشور اختصاص یافته است. وی یادآور شد که هدف اولیه SENRM مدیریت پایدار منابع شیلات از طریق اجرای برنامه‌های مدیریتی است. وی خاطر نشان کرد: برنامه‌هایی برای ثبت امور قایق‌رانی و دیجیتالی کردن پروانه‌های صیادی به عنوان بخشی از مدیریت شفاف منابع شیلات تدوین شده است. وی در رابطه با توسعه زنجیره ارزش ماهیگیری، از ساخت اسکله‌های مدرن ماهیگیری در فس بوی، کپ استرینگ و اواکام ، همچنین بازسازی سایت های فرآوری محصولات ماهی درکایار و امبلینگ خبر داد. وی همچنین گفت برنامه ریزی شده است برای حمایت از این جوامع، خانه‌های ماهیگیران ساخته شود تا آنها بتوانند درآمد زایی داشته باشند. وی ادامه داد: در زیر بخش آبزی پروری نیز هشت مرکز تولید محصولات شیلاتی برای مبارزه با صید بی رویه احداث می‌شود. پروژه مدیریت منابع طبیعی سنگال (SENRM) توسط بانک جهانی به مبلغ 100 میلیون دلار برای یک دوره شش ساله (2022 تا 2028) تأمین مالی می‌شود. این امر توسط وزارت محیط‌ زیست و انتقال اکولوژیکی و زیر ساخت ‌های شیلات، دریایی و بندری در مناطق کافرین، کدوگو، کولدا، سدهیو و تامباکوندا برای حفظ محیط ‌زیست این مناطق اجرا می‌شود. هدف دولت از اجرای این پروژه بهبود مدیریت منابع شیلات و جنگل تا سال 2028 است.

APS  14  ژوئن 1402

  • همکاری موسسه جهانی رشد سبز و شورای اجرایی حمل و نقل شهری پایدار برای تحول در ناوگان حمل و نقل شهری داکار

مؤسسه جهانی رشد سبز (GGGI) و شورای اجرایی حمل و نقل شهری پایدار (CETUD) روز جمعه، یادداشت تفاهمی را با هدف ایجاد چارچوبی برای همکاری و ارتقای حمل و نقل شهری پایدار در رابطه با اجرای برنامه رشد سبز و فراگیر در سنگال تا 2035 (PMUS) امضا کردند. دکتر تیرنو بیراهیم، مدیر کل شورا گفت: همکاری با موسسه بسیار مهم خواهد بود تا جایی که انگیزه جدیدی به حاکمیت و مهمتر از همه رفع چالش بزرگ تامین مالی تحرک سبز می دهد. به گفته وی، علیرغم اینکه CETUD به تازگی اتوبوس های  سریع برقی را برای استفاده در خطوطBRT  تحویل گرفته است، اما چالش های عمده ای برای حل استفاده از سوختهای فسیلی برای وسایط حمل و نقل وجود دارد. این مشارکت به CETUD این امکان را می دهد تا وسیله ای برای توسعه جاه طلبی در جهت تحرک پایدار، سبز و فراگیر که به محیط زیست و سلامت انسان احترام می‌گذارد باشد. هلنا مک لئود، معاون مدیر کل GGGI گفت: این تفاهم نامه فقط یک سند نیست، بلکه ما را به مشارکت نزدیک در سه زمینه کلیدی متعهد می‌کند. به گفته وی، این پروتکل از جمله به حمایت از سیاست های کلان، پروژه‌های سرمایه گذاری برای توسعه استفاده از خودروهای الکتریکی و همچنین ظرفیت سازی و به اشتراک گذاری دانش مربوط می‌شود. وی گفت: این زمینه‌های کلیدی همکاری به اجرای برنامه توسعه سرزمینی (PNADT) 2035  یاری خواهد کرد که هدف آن کمک به تراکم زدایی از داکار و ایجاد قطب های توسعه ای در داخل کشور است.

APS  14  ژوئن 1402

  • ملاقات سادیو مانه مهاجم تیم فوتبال سنگال با نخست وزیر

عثمان سونکو، نخست وزیر با سادیو مانه بازیکن تیم ملی فوتبال سنگال دیدار کرد. در این ملاقات مانه در مورد اجرای پروژه‌های ورزشی و سرمایه گذاری در صنایع مرتبط با بخش کشاورزی در سنگال با سونکو صحبت نمود. رئیس دولت گفت: او مهاجم سنگالی را در این مسیر تشویق کرده تا قبل از همه سنگالی‌هایی که مایل به حمایت از تلاش جمعی به سمت داشتن یک سنگال بهتر هستند، نقش آفرینی کند و در جهت تحول ساختاری اقتصاد کشور سرمایه گذاری نماید. وی خاطر نشان کرد دولت مطابق برنامه و رهنمودهای رئیس جمهور، توجه و حمایت لازم را از وی خواهد کرد. آقای سونکو همچنین تصمیم میهن پرستانه سادیو مانه را برای ارائه تبلیغات رایگان به شرکت ملی ایر سنگال از طریق نمایش روی پیراهن‌های باشگاه Bourges Foot 18 که وی مالک آن است بزرگنمایی کرد.

APS  15  ژوئن 1402

  • گزارش مثبت گروه مبارزه با پولشویی در غرب آفریقا در مورد استراتژی سنگال برای مبارزه بهتر با پولشویی و تامین مالی تروریسم

گروه مبارزه با پولشویی در غرب آفریقا (GIBA  ) اعلام کرد سنگال برای مبارزه بهتر با پولشویی و تامین مالی تروریسم، با شناسایی عوامل مربوطه، تحریم های موثر، متناسب و بازدارنده را علیه اشخاص و نهادهای ذیربط اعمال می‌کند. گروه مذکور در گزارش سال 2023 خود تاکید می‌کند که سنگال در استراتژی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم (AML/CFT) برای به روز رسانی  بر اساس ارزیابی ریسک ML/FT تجدید نظر کرده است. این گروه خاطر نشان کرد سنگال همچنین رویکردی مبتنی بر نظارت بر اطلاعات مالکان ذی نفع را با هدف بهبود شفافیت در وضعیت اشخاص حقوقی و ترتیبات قانونی ایجاد کرده است .به گفته  GIABA، در این راستا مقامات ذی‌صلاح دستورالعمل‌هایی را منتشر کرده‌اند و به نهادهای گزارش‌دهنده آموزش داده‌اند. این گزارش می افزاید: سنگال همچنین سیستمی را برای شرکت های تأمین مالی مشارکتی ایجاد کرده و نیز نظارت و کنترل سازمان‌های غیر انتفاعی مبتنی بر ریسک (NPOs) را نیز آغاز کرده است.

APS  15  ژوئن 1402

  • برگزاری کارگاه آموزشی بررسی نحوه توسعه قوانین در رابطه با داده‌ها و امنیت آنها

فعالان امور دیجیتال، طی برگزاری یک کارگاه آموزشی دو روزه با هدف بررسی نحوه توسعه قوانین در رابطه داده‌ها و امنیت آنها بحث و تبادل نظر نمودند. به گفته برگزارکنندگان، این کارگاه در راستای دستورالعمل رئیس جمهور بر پا شده است. در این خصوص عثمتن سونکو، نخست وزیر، در پایان جلسه هیئت وزیران که در 17 آوریل 2024 برگزار شد، به وزیر مسئول فناوری دیجیتال دستور داد تا به زودی لایحه‌ای را در مورد داده‌ها و امنیت آن‌ها مطابق با سیاست های ارتقاء نظام دیجیتالی کشور ارائه کند. در این راستا فاتو بینتو ندای سال، دبیر کل وزارت ارتباطات، مخابرات و اقتصاد دیجیتال، در خصوص حاکمیت امور دیجیتال در سنگال طی سخنانی تصریح کرد که وزارت متولی این بخش از این منظر متعهد به جمع آوری کمک های بالادستی از کلیه خدمات دولتی و خصوصی است. خانم سال گفت: این رویکرد فراگیر و مشارکتی، کل فرآیند توسعه قانون جهت گیری در مورد داده‌ها و امنیت آنها را هدایت خواهد کرد. دبیرکل وزارت ارتباطات، مخابرات و اقتصاد دیجیتال تاکید کرد که حاکمیت دیجیتال برای حفظ استقلال و یکپارچگی سنگال در دنیایی که به طور فزاینده ای به هم پیوسته و دیجیتالی شده ضروری است. فاتو بینتو ندای سال گفت: با ایمن سازی داده‌ها  نه تنها از اطلاعات حساس و شخصی شهروندان صادق و اطلاعات عمومی محافظت می‌کنیم، بلکه از انعطاف پذیری زیر ساخت های حیاتی خود در برابر تهدیدات سایبری رو به رشد نیز اطمینان حاصل خواهیم کرد. وی افزود: این قانون ستون اصلی و چارچوب نظارتی خواهد بود که از استراتژی داده‌های ملی حمایت می‌کند و حفاظت و ارزش گذاری اطلاعات را تضمین می نماید. او خاطر نشان کرد: این اصول و قوانین لازمه مدیریت کار آمد و ایمن داده‌ها و در عین ارتقای نوآوری و رشد اقتصادی هستند. خانم سال به یاد آورد که دولت سنگال استراتژی داده ملی را در سال 2023 توسط وزارت مسئول امور دیجیتال تدوین نمود که در حال حاضر اجرا می‌شود. او گفت که این استراتژی نشان دهنده گامی مهم و رو به جلو برای این بخش و نقشه راه جهت استفاده از فرصت های آینده است. او در ادامه گفت: هدف این ساختار، تنظیم و ارتقای داده‌ها به منظور تحریک نوآوری، بهبود کارایی خدمات عمومی،  خصوصی و تقویت رقابت پذیری سنگال در مقیاس بین المللی است. ایزیدور دیوف، مدیرکل جدیدSénégal Numérique، نیز بر ثبات داده‌ها پافشاری نمود و گفت: ما به یکپارچگی در داده‌ها نیاز داریم تا همه در بخش های دولتی و خصوصی همسو باشیم. به گفته وی، این نشست سیاستی را که ما در این زمینه در سال‌های آینده دنبال خواهیم کرد، مشخص می‌کند. وی گفت: همه ذینفعان باید یک استراتژی جهانی ایجاد کنند که همه نیازها و آرزوها را در نظر بگیرد.

APS  20  ژوئن 1402

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما