معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۲۱- ۱۰:۰۱

اخبار اقتصادی جنوب هند - حیدر آباد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جنوب هند در هفته سوم خرداد ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد:

انجمن الکترونیک و نیمه‌هادی هند و ماموریت اقتصاد دیجیتال کارناتاکا

انجمن الکترونیک و نیمه‌هادی هند، با همکاری نهاد ماموریت اقتصاد دیجیتال ایالت کارناتاکا ( Karnataka Digital Economic Mission (KDEM))، اتحادی استراتژیک با هدف تقویت فرآیندهای طراحی و تولید در بخش الکترونیک و نیمه‌هادی‌ها در کارناتاکا تشکیل داده اند. این دو نهاد در توافقی رسمی‌برای جذب مشاغل برای ایجاد واحدهای تولیدی و تاسیسات قطعه سازی در ایالت تلاش خواهند کرد. انجمن الکترونیک و نیمه‌هادی هند، بینش ها و پیشنهادهای تخصصی را برای تسهیل و رشد، با تاکید ویژه بر شهر بنگلور ارائه خواهد کرد. این مشارکت شامل برنامه‌های مشترک در سازماندهی رویدادهای صنعت و تولید نشریات علمی‌برای پرورش استارت آپ ها، نوآوری و سرمایه گذاری‌های کارآفرینی در کارناتاکا خواهد بود.

https://businessnewsthisweek.com/news/iesa-and-kdem-partner-to-elevate-karnatakas-esdm-sector/

 شهر کوتور در ایالت تلانگانا به یک مکان ترجیحی برای شرکت‌های صنایع هوافضا، مواد شیمیایی و خودرو تبدیل شده است.

موقعیت استراتژیک پارک صنعتی هورایزن در شهر کوتور، ایالت تلانگانا همراه با امکانات پیشرفته و مجهز برای رفع نیازهای شرکت های مختلف طراحی شده است و عملیات زنجیره تامین را بهبود می‌بخشد. اخیراً چهار شرکت معروف در صنایع خودروسازی، هوافضا و شیمیایی از جمله شرکت ولوو ایچر، جی ای اچ ، نافکو و فسروک هند در کوتور تأسیسات خود را افتتاح کرده‌اند. آنها به دلیل دسترسی عالی و کارایی عملیاتی آن، فعالیت در این مکان را برگزیدند.

https://www.latestly.com/agency-news/business-news-telanganas-kothur-has-become-the-location-of-choice-for-aerospace-chemicals-and-automotive-companies-6017630.html

 مرکز مجدد بر رشد اقتصادی، آموزش و توسعه پایدار در تلانگانا تا  سال 2050

به مناسبت دهمین سالگرد ایالت تلانگانا، تنش هایی بین حزب کنگره و بی.آر.اس در رابطه با موضوعاتی مانند نشان دولتی، سرود و برنامه‌های جشن به وجود آمد. روانت ردی، سروزیر ایالت تلانگانا، تعهد دولت خود را برای جوان‌سازی اقتصاد، دستیابی به یک تلانگانای پایدار و پر جنب و جوش تا سال 2050 و رسیدگی به چالش‌های مهاجرت روستا به شهر بیان کرد. چشم انداز استراتژیک شامل تبدیل حیدرآباد به یک شهر مشهور جهانی، حل و فصل تقسیم دارایی با ایالت آندرا پرادش و احیای حاشیه رودخانه موسی به عنوان مرکزی برای فرصت های شغلی است. ردی همچنین بر اهمیت مبارزه با سوءمصرف مواد، تبلیغ تلانگانا به عنوان یک مقصد برتر برای آموزش و ایجاد یک نشان دولتی و سرود جدید که با هویت و آرزوهای منحصر به ‌فرد تلانگانا تأکید کرد.

https://www.thehindubusinessline.com/news/hyderabad-no-longer-joint-capital-economic-revival-education-green-telangana-2050-to-be-focus-revanth-reddy/article68242447.ece

 تصویب بودجه برای پروژه دره هیدروژن سبز کرالا

ایالت کرالا که به‌خاطر اهداف بلند پروازانه اش در تولید و صادرات هیدروژن سبز شناخته می‌شود، از وزارت علوم و فناوری هند برای پروژه خوشه نوآوری دره هیدروژن خود تأییدیه بودجه دریافت کرده است. ایالت آماده است تا دو مرکز هیدروژن سبز در شهر کوچی و تیرووانانتاپورام ایجاد کند. کمیته ارزیابی پروژه وزارت علوم و فناوری پیشنهاد فنی کرالا را ذیل طرح ملی ماموریت هیدروژن سبز برای پروژه‌های اولیه در بخش حمل‌ و نقل تأیید می‌کند.

این‌هاب­های هیدروژن، کل زنجیره ارزش هیدروژن را با هدف پیشبرد تحقیقات، نوآوری و ظرفیت­ سازی در بر می­گیرد و در نهایت راه حل­های هیدروژن پاک را در هر دو سطح محلی و ملی اجرا و محقق می­کند.

https://energy.economictimes.indiatimes.com/news/renewable/kerala-gets-fund-approval-for-green-hydrogen-valley-project/110585412

 وزیر سریدار بابو، دولت کنگره، هدف خود را برای رشد اقتصاد تلانگانا به 3 تریلیون دلار در یک دهه آینده تعیین کرده است.

دولت کنگره در تلانگانا در برنامه ای که توسط وزیر فناوری اطلاعات و صنایع، دی سریدار بابو، اعلام شد امیدوار است که تا دهه آینده، ایالت را به اقتصادی 3 تریلیون دلاری تبدیل کند. او ضمن انتقاد از دولت قبل، به صراحت بر تعهد استوار دولت کنگره برای تقویت فرصت های شغلی، پیشرفت پایدار و پیشرفت اقتصادی شکوفا بر شکست آنها در برآورده کردن انتظارات مردم و همچنین بر هدف دولت از تبدیل چند منطقه به قطب های رشد برای رسیدن به این نقطه عطف بلند پروازانه اقتصادی تاکید کرد.

https://www.ptinews.com/story/national/congress-govt-aims-to-make-telangana-3-trillion-economy-in-next-10-yrs-says-minister-sridhar-babu/1548564

 شرکت داروسازی اورویندو و سرمایه گذاری 10 میلیارد روپیه در کارخانه جدید

ترا نایم بیولوژیک یکی از شرکت های تابعه داروسازی اورویندو برای تولید داروهای بیولوژیکی با مرک شارپ و دومه سنگاپور وارد همکاری شده است. ترا نایم بیولوژیک قصد دارد 10 میلیارد روپیه (111.1 میلیون یورویی) برای ساخت یک کارخانه تولیدی جدید در بوراپاتالا واقع در منطقه مداک در ایالت تلانگانا، سرمایه‌گذاری کند. این مرکز برای تولید حجم بالایی از دارو مجهز شده و دارای خط تولیدی خواهد بود که سالانه 30 میلیون ویال را پر می‌کند. این قرارداد که قرار است از 31 می 2024 آغاز شود با هدف عرضه این داروها در داخل و خارج از کشور است.

https://economictimes.indiatimes.com/industry/healthcare/biotech/pharmaceuticals/aurobindo-pharma-signs-pact-with-msd-to-supply-biologicals-to-invest-rs-1000-crore-on-plant/articleshow/110600359.cms?from=mdr

ایالت آندرا پرادش و بیهار به دلیل کسری مالی و بدهی بالا با فشار مالی مواجه هستند.

بازگشت حزب تلوگو دسام (تی.دی.پی) به قدرت در آندرا پرادش ممکن است فشار مالی این ایالت را که از قبل تحت فشار قرار گرفته است، بیشتر کند. آندرا پرادش و بیهار، اعضای مهم اتحاد دموکراتیک ملی (ان.دی.آ) به رهبری نارندرا مودی از حزب بی.جی.پی، درخواست کمک مالی از دولت دارند. نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی آندرا پرادش در حال حاضر 33.5 درصد است که از سطح توصیه شده 20 درصد فراتر رفته است که دلیل آن کسری‌های مالی قابل توجه و تضمین‌های معوق است که بر رتبه اعتباری آن تأثیر می‌گذارد.

تحقق وعده‌های تبلیغاتی حزب تی.دی.پی، مانند ارائه سیلندرهای گاز رایگان، حمایت از کشاورزان، و ارائه مزایای بیکاری، می‌تواند وضعیت مالی دولت را تشدید کند. به طور مشابه، ایالت بیهار نیز با کسری مالی و بدهی بالا دست و پنجه نرم می‌کند و به شدت به بودجه مرکزی و استقراض از بازار متکی است.

https://www.financialexpress.com/policy/economy-ap-and-bihars-finances-strained-with-high-fiscal-deficit-debt-3518128/

 شرکت زوهو برای یک مرکز تولید نیمه‌هادی در هند درخواست داده است.

شرکت زوهو به منظور بهره مندی از اهداف نیمه‌هادی کشور، درخواست تاسیس کارخانه تولید نیمه‌هادی در هند را ارائه کرده است. این درخواست که با یک شریک نامشخص ثبت شده است، در حال حاضر به شدت در حال ارزیابی است. سریدر ویمبو، یکی از بنیانگذاران زوهو، تأیید کرده است که این ابتکار با برنامه تشویقی 760 میلیارد روپیه ای (8.44 میلیارد یورو) با هدف توسعه اکوسیستم نیمه‌هادی که 50 درصد یارانه مرکزی را به متقاضیان تأیید شده ارائه می دهد مطابقت دارد. زوهو که با محصولات نرم ‌افزار خود شناخته می‌شود، قصد دارد 700 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کند.

 علاوه بر این، زوهو در حال ساخت تاسیساتی در ایالت تامیل نادو برای تولید ابزارهای دستی با هدف ایجاد فرصت های شغلی در مناطق روستایی و کاهش مهاجرت است.

https://economictimes.indiatimes.com/industry/cons-products/electronics/zoho-applies-for-semiconductor-manufacturing-facility-in-india/articleshow/110765200.cms?from=mdr

کشور هند در شاخص جهانی سفر و گردشگری بر اساس شاخص مجمع جهانی اقتصاد در رتبه 39 قرار دارد.

هند از رتبه 54 در سال 2021 به رتبه سی و نهم در سال 2024 در شاخص توسعه سفر و گردشگری مجمع جهانی اقتصاد صعود کرده است. این شاخص که نشان دهنده بازگشت به سطح گردشگری قبل از همه گیری است. هند در جنوب آسیا  و در میان اقتصادهای با درآمد متوسط پایین پیشرو است که به دلیل مقرون به صرفه بودن ، حمل و نقل هوایی و زیرساخت های زمینی و بندری مورد تحسین قرار گرفته است. قابل ذکر است، هند به دلیل منابع طبیعی و فرهنگی که برای گردشگری مهم است در رتبه ۱۰ قرار دارد.

https://timesofindia.indiatimes.com/business/india-business/indias-global-travel-tourism-index-rank-up-at-39th-wef-index/articleshowprint/110301073.cms

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما