معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۱۴- ۰۷:۰۰ - مشاهده: ۷۹

اخبار اقتصادی بنگلادش

گزیده اخبار اقتصادی بنگلادش در هفته دوم خرداد ماه 1403 مندرج در رسانه‌ها و مطبوعات این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

بنگلادش به سرمایه گذاری کافی در اقتصاد و سیستم های حمایت اجتماعی نیاز دارد

تومو پوتیاینن، مدیر کشوری سازمان بین المللی کار در بنگلادش، گفت: « مهم است که بدانیم جمعیت سالخورده نیز به سرعت در حال افزایش است و برآورد می‌شود که کشور در سال 2048 به یک جامعه سالخورده تبدیل خواهد شد. پوتیاینن گفت که بنگلادش در حال حاضر این پتانسیل را دارد که سودهای جمعیتی هنگفتی از نیروی کار جوان به دست آورد و برای مهارت های مدرن و دسترسی به شغل با کیفیت به سرمایه گذاری نیاز است. سازمان بین المللی کار اعلام کرد که بنگلادش برای تبدیل شدن به یک کشور پردرآمد تا سال 2050 باید به نرخ رشد بهره وری سالانه 6 درصد در مقایسه با بهره وری فعلی نیروی کار 4.1 درصدی دست یابد.

خبرگزاری یو ان بی

هزینه‌های خانوار باز هم افزایش خواهد یافت

در این گزارش گفته شده است که گرانی‌ها و افزایش تورم نفس مردم طبقه متوسط و پایین را گرفته است. با این وجود، هیچ اقدام موثری برای کنترل قیمت کالاها در بودجه سال مالی 2024-2025 وجود ندارد. از سوی دیگر، اقداماتی که برای افزایش مالیات برای برآورده کردن شرایط صندوق بین‌المللی پول (IMF) انجام می‌شود که هزینه‌های خانوارها را بیشتر افزایش می‌دهد.

خبرگزاری جوگنتار

سفارشات صادراتی 200 میلیون تاکایی در نمایشگاه ملی محصولات صنایع کوچک و متوسط

 کارآفرینان در نمایشگاه ملی شرکت های کوچک و متوسط (SME) سفارش هایی را برای صادرات محصولات به ارزش 200 میلیون تاکا دریافت کرده اند. چندین سفارش صادرات بالقوه دیگر با سازمان‌های خریدار مختلف مورد بحث قرار گرفته است که در نتیجه کارآفرینان انتظار سفارش‌های بیشتری را دارند. در این نمایشگاه هفت روزه در مجموع 130 میلیون تاکا محصول به فروش رسید. شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش، این نمایشگاه را در مرکز کنفرانس بین المللی بانگاباندو در داکا افتتاح کرد. بنیاد ملی صنایع کوچک و متوسط از 11 سال گذشته هر ساله این نمایشگاه را برای تشویق بخش صنایع کوچک و متوسط برگزار کرده است.

خبرگزاری  شاماکال

بنگلادش از نظر شاخص سفر و گردشگری در پایین ترین رتبه در جنوب آسیا قرار دارد

بنگلادش در شاخص مسافرت و گردشگری پیشرفتی نداشته است. بر اساس نظرسنجی مجمع جهانی اقتصاد، بنگلادش در این شاخص از بین 119 کشور در رتبه 109 قرار دارد. همچنین جایگاه بنگلادش در میان کشورهای آسیا-اقیانوسیه و جنوب آسیا نیز در انتهای لیست قرار دارد. مجمع جهانی اقتصاد با همکاری مشترک با دانشگاه ساری انگلیس این شاخص را تهیه کرده است. این شاخص دوسالانه مؤلفه‌های مختلف و سیاست‌های دولت ها را بررسی می‌کند. گفته شده است که اگر دولت سیاست‌های مناسبی را تدوین کند، بخش گردشگری و مسافرت بنگلادش در بلندمدت توسعه پیدا می‌کند، درنتیجه این بخش می‌تواند در توسعه کلی کشور نقش ایفا کند.

خبرگزاری پروتوم آلا

در 10 ماهه نخست سال مالی تنها 49.26 درصد از برنامه توسعه سالانه اجرا شده است

اجرای برنامه توسعه سالانه (ADP) در ده ماهه اول سال مالی 2023-2024 کاهش قابل توجهی داشته است. این کمترین میزان اجرای ADP در سه سال مالی اخیر است. بر اساس گزارش به روز اداره نظارت و ارزشیابی تطبیق (IMED) وزارت برنامه ریزی بنگلادش، در 10 ماهه نخست سال مالی تنها 49.26 درصد از برنامه توسعه سالانه اجرا شده است.

خبرگزاری بیجنس استاندارد

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما