معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۱۵- ۰۷:۵۹

اخبار سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات کشور سیرالئون در هفته دوم خرداد ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

پهلوگیری و تخلیه دو کشتی حامل محموله‌های سوختی در سیرالئون

به دنبال بحران چند هفته ای کمبود سوخت در سیرالئون که موجب تشکیل صف های طولانی در پمپ بنزین‌های فری تاون شده بود، در ابتدای هفته جاری دو کشتی نفت کش حامل محموله‌های سوختی در سواحل این کشور پهلو گرفتند.

طبق اعلام امانوئل کونجوه، یکی از مدیران وزارت بازرگانی سیرالئون، در مجموع 18000 تن بنزین از این نفتکش ها تخلیه شده که قرار است طی سه روز در بازار توزیع شود.

اولین کشتی، با نام «کشتی نفتی امیناتا اند سانز ام تی ریویرا» (Aminata and Sons Petrol Vessel MT Riviera)  3 هزار تن بنزین را در اسکله پترو جتی در فری تاون تخلیه کرد. سپس با فاصله ای اندک، کشتی ام تی کریتی (MT Kriti) متعلق به شرکت ان پی با یک محموله 15 هزار تنی بنزین در این اسکله پهلو گرفت.

در ابتدا فقط دو شرکت ان پی و لئونکو (Leonco) ارائه کننده محصولات نفتی در سیرالئون بودند. اما امانوئل کونجوه اعلام کرد که دو شرکت کانکس و امیناتا نیز به واردات بنزین به سیرالئون پرداخته اند تا مشکل بنزین در این کشور حل شود.

https://awokonewspaper.sl/two-vessels-discharge-petroleum-products-over-the-weekend/

 

سفر مادا بیو رئیس جمهور سیرالئون به سئول برای شرکت در اجلاس سران کره جنوبی و آفریقا

هیئتی از سیرالئون به رهبری مادا بیو رئیس جمهور این کشور برای شرکت در اجلاس سران کره جنوبی و آفریقا عازم سئول می‌شوند.

طی این اجلاس که قرار است تحت عنوان «آینده ای که با هم می سازیم: رشد، پایداری و همبستگی مشترک» در روزهای 4 و 5 ژوئن در مرکز نمایشگاهی کینتکس (KINTEX) در ایلسان و سئول برگزار شود، کره جنوبی سران کشورهای آفریقایی و سازمان‌های بین المللی را برای شرکت در یک اجلاس مشترک گرد هم می آورد.

هدف از این اجلاس که در آن علاوه بر سران کره جنوبی و کشورهای آفریقایی، نمایندگانی از بانک توسعه اتحادیه آفریقا شرکت می‌کنند، تقویت همکاری بین کره و آفریقا بیان شده است. این کنفرانس همچنین به دنبال ارائه راهکارهایی برای مقابله با چالش های جهانی از جمله تغییرات آب و هوایی، امنیت غذایی و مراقبت های بهداشتی از طریق همکاری و تمرکز بر توسعه پایدار است.

همچنین قرار است علاوه بر نشست ها و گفتگوها بین سران کشورهای آفریقایی و کره جنوبی، جلسات و کنفرانس هایی پیرامون تجارت، کشاورزی، فناوری و انرژی نیز در حاشیه این اجلاس بین المللی برگزار شود.

پیش از این، در هفتمین کنفرانس همکاری اقتصادی کره جنوبی و کشورهای آفریقایی که در سپتامبر 2023 و در سطح وزیران برگزار شد، قراردادهایی به ارزش 28.6 میلیون دلار منعقد گردید و مقرر شد برای تقویت دسترسی آفریقا به انرژی، تحول در کشاورزی و توسعه دانش، مبلغ یاد شده طی سه مرحله هزینه گردد.

https://sierraloaded.sl/news/bio-departs-first-korea-africa-summit/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما