معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۰۷- ۱۳:۴۰ - مشاهده: ۶۳

اخبار اقتصادی جنوب هند - حیدر آباد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جنوب هند در هفته اول خرداد ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد:

 کارناتاکای ساحلی برای تبدیل شدن به ساحل سیلیکونی هند آماده می‌شود.

کارناتاکای ساحلی در حال تلاش برای تبدیل شدن به "ساحل سیلیکونی هند" (Silicon Beach of India) با توجه به تمرکز این کشور بر آینده دیجیتالی به نام "تکاد" (Techade) است. "برنامه ساحل سیلیکون" در خلال سلسله گفتگوهای ساحل سیلیکونی معرفی شد و هدف آن ارتقای پیشرفت تکنولوژیکی، پایداری محیط زیست و حفظ فرهنگی در سراسر خط ساحلی 300 کیلومتری از شهر مانگالورو تا مرز  ایالت گوا است. با داشتن نرخ سواد بالا و تعادل خوب کار و زندگی، این منطقه شاهد ظهور قطب‌های فناوری است که صادرات مبتنی بر فناوری را تقویت می‌کنند. این ابتکار تلاش مشترکی بین استارتاپ‌ها، شرکت‌های ماهواره‌ای و شرکت‌های بزرگ برای ایجاد یک اکوسیستم قوی فناوری با هدف مشارکت 10 درصدی در راستای هدف ایالت کارناتاکا برای دستیابی به اقتصاد 1 تریلیون دلاری ظرف یک دهه پیش‌بینی می‌کند.

 https://www.thehindubusinessline.com/news/national/coastal-karnataka-gears-up-to-become-indias-silicon-beach/article68190051.ece

 گوگل میلیاردها دلار در تامیل نادو برای تولید گوشی‌های هوشمند پیکسل سرمایه گذاری می‌کند

گوگل قصد دارد گوشی‌های هوشمند پیکسل خود را در تاسیسات فاکسکان در تامیل نادو تولید کند که مستلزم سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در این منطقه می‌باشد. این حرکت موقعیت تامیل نادو را به عنوان قطبی برای تولید لوازم الکترونیکی تقویت می‌کند و به دیگر شرکت های بزرگ مانند اپل و سامسونگ می‌پیوندد. این ایالت در سال مالی 24 به افزایش 9.56 میلیارد دلار  در صادرات الکترونیک دست یافت. پیکسل 8 گوگل، اولین مدلی خواهد بود که به صورت محلی و مطابق با کمپین "ساخت در هند" تولید می‌شود و به طور بالقوه منجر به ایجاد شغل می‌شود.

گوگل هند را به عنوان یک بازار کلیدی می‌بیند و قصد دارد از مزیت بخش تولید در حال گسترش این کشور استفاده کند.

https://www.thehindubusinessline.com/info-tech/google-to-manufacture-pixel-phones-in-tamil-nadu-boosting-states-economy/article68207372.ece

 حیدرآباد در میان 10 شهر برتر هند در رتبه بندی اقتصاد آکسفورد

طبق گزارش اخیر آکسفورد اکونومیکس، یک شرکت مستقل مشاوره اقتصادی، حیدرآباد در میان 10 شهر برتر هند قرار گرفته است. حیدرآباد در رتبه 564 جهانی و نهم در بین 10 شهر برتر هند قرار دارد. امتیاز 253 در اقتصاد، 524 در سرمایه انسانی، 882 در کیفیت زندگی و 674 در محیط زیست را دریافت کرد.

شهرهای برتر هند و رتبه بندی جهانی مربوط به آنها عبارتند از:  دهلی: 350  بنگلور: 411 بمبئی: 427 چنای: 472  کوچی: ۵۲۱   کلکته: 528   پونا: 534   تیروسور : 550   حیدرآباد: ۵۶۴   کوزی کودا : 580

https://telanganatoday.com/hyderabad-among-top-10-indian-cities-in-oxford-economics-ranking

 شهر حیدرآباد به یک مرکز سرمایه گذاری جهانی تبدیل می‌شود.

وزیر تدارکات و آبیاری تلانگانا، اوتام کومار ردی بر تعهد دولت تلانگانا برای تبدیل حیدرآباد به یک مرکز سرمایه گذاری جهانی در بخش های مختلف مانند ساخت و ساز، فناوری اطلاعات و تولید تاکید کرد. وی در طول سخنرانی خود در "نمایشگاه املاک غرب حیدرآباد 2024" بر ایمنی شهر، زیرساخت های درجه یک، آب و هوای مطبوع، فرهنگ متنوع و نیروی کار ماهر تاکید کرد. وی همچنین به پروژه‌های زیرساختی قبلی که توسط حزب کنگره رهبری می‌شد، مانند فرودگاه بین المللی و جاده کمربندی بیرونی اشاره کرد.

ردی برنامه‌های آتی را برای گسترش شبکه مترو، ایجاد حاشیه رودخانه در امتداد رودخانه موسی و سرمایه گذاری 220 میلیارد  روپپیه (2.44 میلیارد یورو) در یک جاده کمربندی منطقه ای برای بهبود دسترسی را اعلام کرد. دولت حمایت مستمر از صنایع ساختمانی را تضمین می‌کند و تضمین می‌کند که بازار املاک و مستغلات حیدرآباد به رونق خود ادامه خواهد داد.

 https://www.siasat.com/hyderabad-to-transform-into-a-global-investment-hub-uttam-3032602/

 دولت ایالت تلانگانا شش سیاست جدید برای تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط ارائه می‌کند.

دولت تلانگانا قصد دارد شش سیاست جدید را برای تقویت صنایع مختلف، صادرات و حمایت از شرکت های خرد، کوچک و متوسط ارایه می‌کند. روانت  ردی، سر وزیر ایالت تلانگانا  و دی سریدار بابو، وزیر صنایع ایالت تلانگانا، طی یک نشست بازنگری در دبیرخانه دولتی، به مقامات دستور دادند تا یک سیاست جدید نساجی ایجاد کنند.

مقامات همچنین برنامه‌هایی را برای سیاست های جدید در علوم زیستی، صادرات، شرکت های خرد، کوچک و متوسط ، گردشگری پزشکی، انرژی سبز و وسایل نقلیه الکتریکی اعلام کردند.

 https://www.siasat.com/state-government-to-introduce-six-new-policies-to-boost-msmes-3030253/

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما