معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۲/۲۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۷۴

تشکیل سازمان مهارت های فنی و حرفه ای پاکستان برای آموزش پاکستانی های مقیم خارج از کشور

شهباز شریف، نخست وزیر دستور تشکیل سازمان مهارت های فنی و حرفه ای پاکستان را صادر کرد تا آموزش فنی و حرفه ای در سراسر کشور هماهنگ و یکسان سازی شوند و در نهایت زمینه اشتغال بهتر برای کارگران پاکستانی در خارج از کشور فراهم گردد.

نخست وزیر در جلسه شورای آموزش عالی فنی و حرفه ای که به بررسی مسائل وزارت پاکستانی‌های خارج از کشور و توسعه منابع انسانی و کمیسیون ملی آموزش فنی و حرفه ای (NAVTTC) تشکیل شد، مقرر کرد تا اصلاحاتی را در هر دو سازمان انجام دهد. وی گفت که NAVTTC باید بیشتر تقویت شود تا آموزش فنی و حرفه ای در سطح جهانی به نیروی کار جوان پاکستانی در خارج از کشور ارائه شود. وی افزود: "گواهینامه‌های معتبر پاکستانی و بین المللی باید در این خصوص صادر شود".

نخست وزیر بر اهمیت همکاری بیشتر بین نهادهای فدرال و ایالتی تاکید کرد و افزود که "طرح آموزشی فنی باید مطابق با استانداردهای بین المللی مدون و اجرا شود". وی بر همکاری مرکز و ایالت ها برای ارتقای کیفیت نیروی انسانی فنی و توسعه منابع انسانی پاکستان تاکید نمود. وی همچنین خواستار ایجاد پایگاه داده‌های هماهنگ و سازماندهی شده از کارگران پاکستانی با همکاری Nadra، NAVTTC و نهادهای ایالتی و ایجاد یک سیستم یکپارچه برای ساماندهی آموزش نیروی انسانی مجهز به مهارت های فنی حرفه ای در سطح جهانی شد. او همچنین با تاکید بر لزوم اجرای طرح های آموزش فنی و حرفه ای نوآوری شده، دستور داد تا دولت، مجوز تاسیس شرکت هایی که پاکستانی‌های ماهر را در خارج از کشور استخدام می‌کنند، صادر نماید. شهباز شریف گفت: افراد و شرکت های دخیل در کلاهبرداری از مردم و وارد کردن خسارات مالی باید در این امور، شناسایی شوند. او به مقامات دستور داد تا از شایسته سالاری و شفافیت در اعزام وابستگان رفاه اجتماعی در نمایندگی‌های پاکستان در خارج از کشور اطمینان حاصل کنند.

سپس نخست وزیر در جریان اقدامات NAVTTC در خصوص آموزش فنی و حرفه ای نیروی کار در پاکستان قرار گرفت. به او گفته شد که NAVTTC در سال 2024 به 60 هزار نفر آموزش فنی و حرفه ای ارائه خواهد کرد، در حالی که این رقم در سه سال آینده و پس از اصلاحات ساختاری به 600 هزار نفر خواهد رسید. به شرکت کنندگان در این جلسه گفته شد که تبادل اطلاعات در مورد فرصت های شغلی و مهارت های مورد نیاز در کشورهای خارجی تهیه و ساماندهی خواهد شد. همچنین اطلاعات مربوط به نیاز نیروی انسانی از صنایع داخلی جمع آوری می‌شود. NAVTTC برای حفظ استانداردهای بین المللی در آموزش فنی و حرفه ای پاکستان، صدور گواهینامه دانشجویان دختر و پسر بر اساس استاندارهای موسسات مشهور بین المللی را اجباری کرده است.

 

https://www.timesofkarachi.pk/article/fia-installs-egates-at-major-airports-of-pakistan/3244

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما