معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۱/۳۱- ۰۹:۵۹ - مشاهده: ۵۷

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سنگال در هفته چهارم فروردین ماه 1403(بخش دوم) مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

تعهد وزیر جدید محیط زیست و انتقال زیست محیطی برای ارائه چشم انداز جدید جهت حفاظت از محیط زیست

وزیر جدید محیط زیست و انتقال زیست محیطی، داودا نگوم، روز سه شنبه در داکار متعهد شد "چشم انداز جدید و رویکردی مرتبط برای تلاش های حفاظت از محیط زیست ارائه دهد". طی مراسمی‌با حضور کارکنان این وزارتخانه، پروفسور نگوم گفت: "من متعهد می‌شوم از هیچ تلاشی در جهت اجرای سیاست جدید زیست محیطی که توسط رئیس جمهور تعریف شده است دریغ نکنم." او اعلام می‌کند که «اکنون زمان اقدام مجدد، برای استفاده از آخرین فناوری‌های سبز» با مشارکت جوامع، کسب‌ وکارها و شرکای بین‌المللی با انجام «گفت‌وگوی‌های ثمربخش» است. او چالش هایی را که وزارتخانه با آن روبرو است یادآور شد و از جمله به « مبارزه با جنگل زدایی، حفاظت از تنوع زیستی، سازگاری با آب و هوا و کاهش آلودگی » اشاره کرد. داودا نگوم گفت: "محیط زیست می‌تواند و باید اهرمی مهم و موثر برای توسعه بیشتر بخش های زندگی در زمینه‌های کشاورزی، ماهیگیری، گردشگری، انرژی و صنعت باشد." وزیر سابق محیط زیست و انتقال زیست محیطی، علیون ندوی نیز طی سخنانی برای جانشین خود در مأموریت جدید آرزوی موفقیت کرد.

لوکوتیدین  11  آوریل 2024

هشدار نمایندگان اتحادیه کارگران بخش کشاورزی و مواد غذایی سنگال نسبت به خطر استفاده از غذا به عنوان سلاح

عده ای از نمایندگان اتحادیه کارگران بخش کشاورزی و مواد غذایی سنگال، توجه اعضای اتحادیه بین المللی کارگران بخش کشاورزی و مواد غذایی را به خطر ناشی از استفاده بخش کشاورزی به عنوان یک سلاح در سراسر جهان جلب کردند. علیون ندایه، دبیر کل اتحادیه کارگران سنگال گفت : "غذا به سلاحی در دست کشورهای سرمایه داری توسعه یافته تبدیل شده است، در حالی که زمین باید متعلق به کسانی باشد که آن را کشت می‌کنند." وی در مراسم افتتاحیه پنجمین کنفرانس بین المللی اتحادیه‌های کارگران بخشهای کشاورزی، غذایی و  تجاری  (UISTAAC) شرکت کرده بود. این نشست روز چهارشنبه در سالی با شرکت نزدیک به 164 نماینده اتحادیه‌های کارگری از 105 سازمان کشاورزی و مواد غذایی از 86 کشور در سراسر جهان، به منظور بررسی چگونگی دستیابی به حاکمیت غذایی آغاز شد و تا روز یکشنبه ادامه دارد. علیون ندایی ادامه داد: جهان با مشکلات زیادی در زمینه مواد غذایی مواجه است و آفریقا نیز از این پدیده مستثنی نیست، اما در آفریقا ما سیاست کشاورزی خوبی نداریم و از سویی در سراسر جهان "غذا تبدیل به یک سلاح شده است". به گفته وی، "مبارزه اولیه" UISTAAC برای دستیابی به "حاکمیت غذایی در مقیاس جهانی" است تا اینکه مردم همه کشورهای جهان بتوانند به غذا دسترسی داشته باشند. وی افزود: سیاست های بخش کشاورزی چیزی جز آموزش و حمایت از تولیدکننده تا زمان فروش محصول نیست. در سنگال، کشاورزی بصورت خانوادگی است، اما ما هنوز برای دستیابی به حاکمیت غذایی آماده نیستیم. با 2 تا 3 ماه کمپین کشاورزی به حاکمیت غذایی دست نخواهیم یافت. با این حال، اتحادیه کارگران به این رژیم جدید خوش بین است. آفریقا شامل 52 درصد از زمین‌های قابل کشت جهان بوده ولی محروم ترین قاره باقی مانده است. چگونه می‌توانیم گرسنگی و سوء تغذیه در این قاره را از بین ببریم؟ جولین‌هاک، دبیر کل اتحادیه بین‌المللی کارگران بخش کشاورزی نیز گفت: حوزه کشاورزی دیگر یک مورد حیاتی برای مردم تلقی نمی‌شود، بلکه یک ضرورت عمومی است، اما این حوزه به طور فزاینده ای در انحصار شرکت های چند ملیتی که به زمین دسترسی دارند، می‌باشد. چیزی که جمعیت سراسر جهان را از توانایی تغذیه کافی محروم می‌کند و بنا براین یک "خطر بزرگ برای بشریت" به شمار می رود.

APS  12 آوریل 2024

قول مساعد وزیر جدید صنعت و بازرگانی برای ادامه اعمال سیاست صنعتی و تجاری در کشور

سرگین گویه دیوپ ، وزیر جدید صنعت و بازرگانی روز پنجشنبه، در جمنیاجو وعده داد که سیاست صنعتی و تجاری کشور را با اعمال قوانین مربوطه و شفافیت در امور اجرا نماید. وی گفت: "من قصد دارم برای موفقیت در این ماموریتی که به من سپرده شده است با کمک همکاران در جهت مسئولیت پذیری تلاش کنم. او قول داد که "فورا" با هزینه بالای کالاهای مصرفی روزمره مقابله کند. آقای دیوپ برای شروع ماموریت در جمع  مدیران و سایر مقامات وزارتخانه جدید صحبت کرد. وی کارهای انجام شده در وزارت بازرگانی توسط سلف خود را ستود و او را "مردی شجاع و متعهد" توصیف کرد. عبده کریم فوفانا وزیر سابق بازرگانی نیز اظهار امیدواری نمود که جانشین وی و همکارانش در جهت ادامه تحقق اهداف دولت قبلی در زمینه سیاست تجاری برای بهبود رفاه مردم بکوشند. آقای فوفانا گفت: "من از شما می خواهم که این پویایی را ادامه دهید و به نفع مردم بهتر عمل کنید." وی تاکید کرد: تجربه وزیر جدید صنعت و بازرگانی، بعنوان متخصص کشاورزی و شهردار سابق ساندیارا در منطقه تیس زیاد بوده و به موفقیت ماموریت وی امیدوار است. عبده کریم فوفانا، متخصص مدیریت بازرگانی و مسکن، از سپتامبر 2022 ریاست وزارت بازرگانی، امور مصرف‌کنندگان و شرکت‌های کوچک و متوسط را بر عهده داشت و همزمان سخنگوی دولت نیز بود.

APS  11 آوریل 2024

لزوم ترجیح اقتصاد طلا بر اقتصاد نفت برای توسعه کشور

لامین دیاک دیوف، دانشجوی مهندسی از مدرسه عالی ملی معادن و زمین شناسی دانشگاه شیخ آنتا دیوپ گفت:  سنگال علیرغم انتظارات زیادی که از استخراج منابع هیدروکربن دارد، بهتر است اقتصاد طلا را بر اقتصاد نفت ترجیح دهد. وی گفت: توصیه خود را بر این واقعیت استوار می‌کند که کشور کنترل بهتری بر استخراج طلا نسبت به نفت دارد. علاوه بر این، به گفته وی، نفت یک منبع "ناپایدار" است. آقای دیوف در جلسه جنبش جهانی شهروندی اظهار داشت: "همه اقتصادهای جهان ذخایر طلای خود را تثبیت می‌کنند تا خود را از دیکته دلار آمریکا رها کنند و از نوسانات ارزی در امان باشند" . وی افزود: نفت یک منبع کلیدی اما ناپایدار است. از سوی دیگر، طلا همیشه یک پناهگاه امن با ثبات بوده است. وی استدلال کرد که بهره برداری از منابع نفت و گاز در سنگال زمان می‌برد. او استدلال کرد که صنعت نفت سنگال در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، در حالی که "طلا در حال حاضر تحت کنترل است". همچنین سنگال قبل از اینکه یک کشور نفتی باشد یک کشور معدنی می‌باشد. لامین دیاک دیوف گفت: با توسعه منابع معدنی است که می‌توانیم صنعت نفت را گسترش دهیم. او تاکید کرد: «تسلط بر بخش نفت و گاز زمان بر بوده در حالی که بخش طلا از قبل در تسلط دولت قرار داشته است». وی تأکید کرد که توسعه سریع سنگال مستلزم توسعه عاقلانه ذخایر طلا خواهد بود. این دانشجوی مهندسی معتقد است که زمان آن فرا رسیده است که سنگال از ذخایر طلا برای ایجاد یک اقتصاد قوی استفاده بیشتری کند. وی گفت که البته دولت از سیاست "ارزش بخشیدن به نفت و گاز خود برای کنترل انتقال انرژی" باز نمی‌گردد، سیاستی که دولت برای تغییر سیستم انرژی و کاهش تأثیر آن بر محیط زیست دنبال می‌کند. آقای دیوف ادامه داد که طلا فرصتی را برای توسعه " اقتصاد مستحکم و ساختار یافته" ارائه می دهد و لذا پیشنهاد ایجاد بانک طلا  و مرکز ذخیره سازی طلا در سنگال را ارائه کرد.

APS  15 آوریل 2024

برگزاری کارگاه آموزشی " الزامات استاندارد EITI برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای"

رئیس ابتکار شفافیت صنایع استخراجی (ITIE)، اولیماتا سار، روز دوشنبه در داکار بر اهمیت حاکمیت انرژی در شرایط تنش در خاورمیانه که احتمالاً منجر به افزایش قیمت نفت می‌شود تاکید کرد. وی گفت: جنگی که این هفته در خاورمیانه آغاز شد، پیامد مستقیمی‌بر افزایش قیمت نفت خواهد داشت. اولیماتا سار ریاست مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی "الزامات استاندارد EITI برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای" را بر عهده داشت. به گفته رئیس EITI، قاره آفریقا به ‌طور نامتناسبی پیامدهای تغییرات آب و هوایی را تحمل می‌کند، حتی اگر تنها 3 درصد یا حتی 4 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به همراه داشته باشد. عباس فال، رئیس کمیته انرژی و منابع معدنی مجلس ملی، خاطر نشان کرد که فوریت محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای در مرکز مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. او خواستار "توازن عادلانه در پیشگیری از تغییرات آب و هوایی و مبارزه با فقر انرژی و دسترسی به انرژی برای همه" شد. وی افزود: از این منظر، نتیجه‌گیری این کارگاه در مورد استاندارد EITI در زمینه ممانعت از انتشار گازهای گلخانه‌ای، برای در نظر گرفتن تصمیمات آتی در زمینه‌ای به وسعت معادن و منابع طبیعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  این کارگاه بخشی از ارزیابی بعدی سنگال در ژانویه 2025 توسط این نهاد بین المللی بر اساس الزامات استاندارد 2023 است. هدف از برگزاری این کارگاه تقویت درک همه نهادهای ذیربط از جمله گروه EITI (MSG) در مورد اینکه چگونه می‌توانند از اقدامات در زمینه منع انتشار گازهای گلخانه ای حمایت کنند. این  گروه ساختاری است که اعضای دولت، شرکت‌های استخراجی دولتی و خصوصی و سازمان‌های جامعه مدنی را گرد هم می‌آورد. ماموریت آن اجرای اصول و معیارهای EITI و رعایت الزامات آن است. به گفته اولیماتا سار، «این موارد آموزشی، استفاده از داده‌های EITI را در تدوین سیاست‌های عمومی جهت پاسخ به سؤالات در زمینه‌های انتقال انرژی و تغییرات آب و هوایی ممکن می‌سازد».

APS  15 آوریل 2024

آمادگی شرکت برج آفریقا (TOA) برای فعالیت در سنگال

پس از ماداگاسکار، اوگاندا، کنگو و تانزانیا، اپراتور زیرساخت مخابراتی Tower Co of Africa (TOA) در حال آماده شدن برای شروع فعالیت خود در سنگال است. این شرکت زیر مجموعه گروه مالاگاسی Axian است که اخیراً کنترل اپراتور Free را تا 80 درصد سهامی‌که قبلاً در اختیار NJJ بود بعنوان شرکت هلدینگ تحت مدیریت خاویر نیل فرانسوی به دست گرفت. مجوز فعالیت این شرکت چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری به امضای موسی بوکار تیام وزیر ارتباطات، مخابرات و اقتصاد دیجیتال و مدیرکل ARTP  عبدو کریم سال رسیده است. البته ما حق داریم از خود بپرسیم که چرا این اطلاعات را مخفی نگه داشته اند ؟ آیا به این دلیل است که بازیگران مربوطه از عدم شفافیت دریافت مجوز 5 G توسط Free انتقاد می‌کنند؟ از سوی دیگر شرکت‌ های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (RESTIC)  از رئیس جمهور جدید، آقای بسیرو جومای فای می خواهند که اقدامات لازم را برای لغو مجوز اپراتور فری انجام دهد. به گفته این نهاد فراتر از یک کسری 20 میلیارد فرانک سیفا برای خزانه عمومی، این یک حمله جدی به رقابت آزاد و موجب آسیب به کاربران تلفن همراه است. اگر معلوم شود که مجوز اپراتور زیر ساخت به این سهامدار بدون فراخوان برای مناقصه اعطا شده است، مایه تأسف زیادی خواهد بود. بنا براین، این مورد به فهرست طولانی اضافه می‌شود که دولت جدید باید فوراً به آن رسیدگی کند تا اصل رقابت آزاد در سنگال رعایت و اجرا شود و به نفع کاربران در بخش اقتصاد دیجیتال باشد.

لوژوکو 16 آوریل 2024

اجرای موفقیت آمیز سیاست پیشگیری از حوادث کار در بندر داکار

به نظر می رسد سیاست پیشگیری از حوادث کار که در بندر داکار اجرا شد، به ثمر نشسته بطوریکه نه تنها تعداد حوادث کار کاهش یافته، بلکه هیچ موردی از تلفات جانی در سال 2023 ثبت نشده است. سال گذشته ما فقط 15 حادثه محل کار را ثبت کردیم. اینها تصادفات بدون فوتی بودند. ما متوجه شدیم که هر ده حادثه در نیمه اول سال اتفاق افتاده است. دکتر ژرژ دیوف، پزشک مربوط به حوادث کار طی برگزاری جلسه ای با موضوع "ایمنی و سلامت در محل کار در بخش های حساس " گفت: ما یک سیاست پیشگیری را اجرا کرده ایم به این معنی که در نیمه دوم سال فقط 5 مورد حادثه اشته ایم. در مورد بیماری‌های شغلی در سنگال، دکتر دیوف اظهار داشت که گزارش کمتری در این زمینه وجود دارد. بر اساس آمار سال 2021، تنها 7 بیماری شغلی در سراسر کشور ثبت شده است. با این حال، وی که سخنرانی خود را بر روی خطرات مکانیکی متمرکز کرد تأکید می‌کند، خطر ابتلا به بیماری‌های بیولوژیکی در سطح بندر وجود دارد که در آن کارگران در معرض پدیده‌های مختلف قرار می‌گیرند. در سال 2021، 1320 حادثه کار و بیماری شغلی در سطح ملی رخ داده که 1313 حادثه کار یا 99.47 درصد و 7 بیماری شغلی معادل 0.55 درصد بوده است. در سال جاری، تنها در منطقه داکار، 728 حادثه ناشی از کار معادل 55.15 درصد رخ داده است. طبق گزارش ILO، سالانه 2.78 میلیون مرگ ناشی از کار در سراسر جهان رخ می دهد. او می‌گوید که برای هر تصادف منجر به فوت، بسته به نوع حرفه، 500 تا 2000 صدمات بدنی مرتبط با آن وجود دارد. به ازای هر بیماری شغلی منجر به مرگ، 100 بیماری دیگر منجر به توقف کار می‌شود و از میان 2.78 میلیون مرگ ناشی از حوادث کار و بیماری‌های شغلی، 2.4 میلیون مرگ به بیماری‌های شغلی مرتبط است و و این بدون عواقب نیست. به گفته این متخصص، پیامدهای نامحسوس این امر، تلفات جانی، نابسامانی‌های خانوادگی، تنهایی و رنج هستند. پیامدهای مادی عبارتند از خسارات اقتصادی و هزینه‌های بهداشتی. همچنین جبران خسارت منجر به از دست دادن 39 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی یعنی بیشتر از کمک های توسعه ای می‌گردد. برای مبارزه بهتر با حوادث کار و بیماری‌های شغلی در سنگال، دکتر دیوف مسیر افزایش آگاهی را توصیه می‌کند. وی گفت: علاوه بر این، در حال حاضر تلاش هایی در این راستا انجام شده است. ما یک کمیته ایمنی بهداشت داریم. همچنین جلساتی برگزار می‌شود که طی آن به کارگران اعمالی که در حین انجام وظیفه باید رعایت شود یادآوری می‌شود. به عقیده وی «مهمترین نکته برای پیشگیری از حوادث کار و بیماریهای شغلی آموزش کارکنان است».

لوکوتیدین 16 آوریل 2024

ایجاد 30 میلیون شغل در آفریقا توسط بنیاد مسترکارت تا سال 2030

بنیاد مسترکارت روز سه‌شنبه در داکار اعلام کرد که می‌خواهد تا سال 2030 به 30 میلیون جوان آفریقایی، از جمله 70 درصد زنان کمک کند تا با اجرای استراتژی «آفریقای جوان» ، به مشاغل مناسب مبتنی بر صنایع بخش کشاورزی دست یابند. سرژ آگوست کواکو، مدیر بنیاد مسترکارت در کشورهای عضو UEMOA با ارائه نتایج برنامه "سوقالی" مسترکارت که هدف آن تسهیل امر اشتغال است، تاکید کرد: این بنیاد به دنبال تقویت دسترسی به منابع مالی برای کارآفرینان بخش کشاورزی جهت ایجاد مشاغل در این حوزه بصورت پایدار است. همچنین بودجه ای بالغ بر 27.4 میلیارد فرانک سیفا برای تأمین مالی این طرح در هشت کشور عضو اتحادیه برای ایجاد 6 میلیون شغل برنامه ریزی شده است. سرژ آگوست کواکو گفت: دفتر داکار که منطقه UEMOA را پوشش می‌دهد، قصد دارد تا سال 2030 از بیش از 6 میلیون جوان از جمله 70 درصد زنان، در ایجاد شغل در بخش کشاورزی و صنعتی حمایت کند. وی گفت که 24 میلیون شغل دیگر در سایر مناطق آفریقا ایجاد خواهد شد. مشاغل مورد انتظار در زمینه‌های فرآوری، بازاریابی، لجستیک، کشاورزی و صنعت خواهد بود. آقای کواکو گفت: ما در حوزه‌های کارآفرینی، ظرفیت‌سازی و تحول دیجیتال فعالیت می‌کنیم. به گفته مقامات بنیاد، برنامه «سوقالی» که از سال 2020 اجرا شده به 16656 کارآفرین خرد و 1471 شرکت کوچک و متوسط خدمت رسانی کرده است. مامه آوا امبای، کارمند بنیاد مسترکارت گفت: سوقالی برنامه‌ای است که در طول همه‌گیری بیماری کووید 19 راه ‌اندازی شد. این بنیاد می‌خواست از شرکت‌های کوچکی که بیشتر آسیب دیده‌اند برای دسترسی به منابع مالی حمایت کند. به گفته این بنیاد خیریه، برنامه ایجاد 38067 شغل از جمله 28050 شغل برای جوانان را با بودجه بیش از 10 میلیارد فرانک CFA ممکن کرد. بنیاد مسترکارت به عنوان یک سازمان خیریه با هدف "کاهش فقر" و ترویج آموزش شناخته می‌شود.

APS  16 آوریل 2024

ایجاد 5 هزار شغل با اجرای پروژه مدیریت منابع طبیعی در سنگال

تنینگ سن، مدیر کل آژانس ملی آبزی پروری  (ANA)گفت: اجرای پروژه مدیریت منابع طبیعی در سنگال(PGRNS) در حوزه آبزی پروری با اختصاص مبلغ شش میلیارد  CFAو ایجاد 5000 شغل مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود. او روز دوشنبه در یک کارگاه آموزشی برای بررسی پیشرفت زیر مجموعه توسعه آبزی پروری صحبت کرد. وی گفت: این پروژه امکان راه ‌اندازی هشت مرکز را در هفت منطقه کشور شامل سن‌لوئی، لوگا، تیس، فاتیک، کولدا، سدهیو و کدوگو طی مدت پنج سال ممکن می‌سازد. او گفت: «ما یک مطالعه فنی در مورد سودآوری حلقه‌های مختلف در زنجیره ارزش آبزی پروری و همچنین در موارد  تحقیقاتی انجام دادیم تا با حمایت از بخش آبزی پروری در سنگال عملکرد بهتری را ببینیم. وی همچنین گفت: مطالعه دیگری نیز با هدف اجرای برنامه‌های توسعه ای در محیط زیست دریایی در بخش آبزی پروری در حال انجام است.

APS  17 آوریل 2024

کشاورزان و محققان در جستجوی "بهترین مدل کشاورزی" تا سال 2050

محققان، کشاورزان و نمایندگان انجمن‌های مصرف کنندگان در کنفرانسی با عنوان "بهترین مدل کشاورزی تا سال 2050"، سه شنبه، در هانبل ایر در حومه داکار شرکت کردند. آستو دیاو کامارا، محقق و مدیر دفتر تحلیل اقتصاد کلان موسسه تحقیقات کشاورزی سنگال توضیح داد: "این کنفرانس به شهروندان اجازه می دهد تا در مورد سیاست های عمومی، نتایج تحقیقات و مسائل جاری مربوط به کشاورزی در سنگال از هم اکنون تا سال 2050 بحث و تبادل نظر کنند." به گفته خانم کامارا، شرکت کنندگان می خواهند به مقامات دولتی کمک کنند تا "بهترین انتخاب" را در زمینه تولید محصولات کشاورزی انجام دهند. سوال این است که چگونه می‌توان به جمعیت در حال رشد غذا داد. لذا نیاز واقعی برای افزایش تولید وجود دارد. مدیر دفتر تحلیل اقتصاد کلان ایسرا افزود: ما در شرایطی که نگران خطرات وخامت محیط زیست خود هستیم، چگونه می‌توانیم تولیدات کشاورزی را به صورت صنعتی تقویت کنیم و آنرا افزایش دهیم؟ خانم کامارا تاکید می‌کند که فکرکردن در مورد راه‌ها و ابزارهای افزایش تولید به شیوه ای پایدار مهم است.

APS  17 آوریل 2024

تامین مالی 4 میلیارد دلار در بیش از 200 پروژه سرمایه گذاری توسط بانک سرمایه گذاری و توسعه (Bidc)

دکتر جورج آگیکوم نانا دونکور، رئیس بانک سرمایه گذاری و توسعه وابسته به جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی(Bidc) گفت: امکان تامین مالی بیش از 200 پروژه در بخش های مختلف با سرمایه گذاری بیش از 4 میلیارد دلار آمریکا، 2500 میلیارد فرانکCFA  فراهم شده است. وی افزود: این بانک بیش از چهل سال برای کمک به کشورهای عضو جهت حل مشکلات زیرساختی، اجتماعی و نهادی در منطقه اکواس از طریق تأمین مالی پروژه‌ها در بخشهای خصوصی و عمومی فعالیت کرده است. وی افزود: دستاوردهای بانک در کشورهای عضو نشان دهنده تعهد ما به ایجاد تغییرات مثبت و رفاه برای مردم است. در طول این سالها، ما پیشرفت چشمگیری در انجام ماموریت خود داشته ایم. از تامین مالی پروژه‌های ساختاری گرفته تا اجرای طرح‌های نوآورانه. بانک نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای رشد و توسعه پایدار در منطقه داشته است. وی در اولین جلسه مجمع سرمایه گذاری اکواس  (Eif 2024) با موضوع : " تغییر جوامع اکواس در یک محیط دشوار" که از 4 تا 5 آوریل 2024 در لومه، توگو برگزار شد، سخنرانی کرد. در این اجلاس بیش از 500 شرکت کننده از جمله سرمایه گذاران، سیاست گذاران و رهبران صنعتی حضور داشتند. این مجمع  قصد دارد یک پلت فرم استراتژیک باشد که بازیگران کلیدی را برای ارتقای فرصت های سرمایه گذاری در بخش های کلیدی کشورهای عضو گرد هم آورد. هدف Eif 2024 تمرکز بر تقویت رشد اقتصادی، ایجاد مشاغل پایدار و انعطاف پذیری در مواجهه با چالش های جهانی، همچنین افزایش آگاهی از پتانسیل سرمایه‌گذاری قوی منطقه، تسهیل مشارکت بین سهامداران کلیدی و فراهم کردن بستری برای بحث در مورد موضوعات حیاتی مانند امنیت غذایی، توسعه زیر ساخت‌ها و مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

لوکوتیدین 17 آوریل 2024

استفاده از تصاویر ماهواره ای برای نظارت بر منابع آب و آبیاری زمین‌های کشاورزی

ابوبکری سو، مدیر کل انجمن ملی توسعه و بهره برداری از اراضی سنگال و دلتای رودخانه فالمه SAED و توماس فررو، مدیر عامل شرکت فرانسوی  MEOSS، فعال در زمینه پردازش تصاویر ماهواره ای روز چهارشنبه در سن لوئی قرارداد همکاری امضا کردند. آقای سو تصریح کرد که این پروژه شامل استفاده از ماهواره برای نظارت بهتر بر منابع آب و آبیاری زمین‌های کشاورزی به روش آبی است. وی تاکید کرد این پروژه با مشارکت شرکت فرانسوی و تامین مالی آن توسط وزارت خزانه داری فرانسه انجام می‌شود. در این پروژه با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، وضعیت خشکسالی، نظارت بر ذخایر آبی و رودخانه سنگال رصد خواهد شد. مدیرعامل شرکت MEOSS  تاکید می‌کند که مدت زمان اجرای پروژه 18 ماه و کل تامین مالی آن 500 هزار یورو (یا 327 میلیون و 761 هزار و 343 فرانک سیفا ) است. پروژه  Hydrospace4Senegalکه با همکاریMEOSS  آغاز شده است، با هدف استفاده از فناوری‌های ماهواره ای پیشرفته برای بهبود مدیریت آب و بهینه سازی استفاده از زمین‌های کشاورزی اجرا می‌شود.

APS  18 آوریل 2024

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما