معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۱/۲۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۳۲

برپایی اولین پاویون سنگ ایران در نمایشگاه بین المللی سنگ‌های ساختمانی در برزیل

گزیده گزارش برپایی اولین پاویون سنگ ایران در مهمترین نمایشگاه بین المللی سالانه سنگ‌های ساختمانی Vitória Stone Fair 2024 که اخیرا در برزیل برگزار گردید ، به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

برای اولین بار طی سال‌های اخیر و با مدیریت انجمن سنگ ایران و مجوز سازمان توسعه تجارت، پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه سنگ‌های ساختمانی " "Vitória Stone Fair 2024 به عنوان یکی از نمایشگاه‌های با سابقه در حوزه سنگ‌های ساختمانی در شهر ویتوریا ایالت اسپیریتو سانتوی برزیل برپا شد.

نمایشگاه بین المللی مذکور از روز سه‌شنبه دهم بهمن ماه سال جاری 1402 افتتاح و تا جمعه 13 بهمن به کار خود ادامه داد.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی انجمن سنگ برزیل، مجوز نمایشگاه ویتوریا توسط شرکت معتبر ایتالیایی برگزارکننده نمایشگاه برجسته و بین المللی سنگ ورونا (ایتالیا) خریداری شده است. بر همین اساس و از سال آینده نمایشگاه ویتوریا در عمل به دو بخش تقسیم خواهد شد:

- بخش اول: بخش تجاری با حضور شرکت‌های بازرگانی سنگ در شهر سان‌پائولو برگزار می‌شود که با توجه به مرکزیت تجاری این ابرشهر تجاری-صنعتی برزیل، تصمیم در خور توجهی است و محتملا به مشارکت و فعالیت بیشتر شرکت‌های ایرانی هم کمک قابل توجهی می‌نماید. ضمن این که بازار مصرف در سان‌پائولو قابل قیاس با شهرهای دیگر برزیل نیست. 

- بخش دوم: در زمینه صنایع و فن‌آوریهای صنعت سنگ، گونه‌های مختلف سنگ و سایر ابعاد مربوط به این صنعت که در همین شهر ویتوریا به کار خود ادامه خواهد داد.  

لازم بذکر است که این رویداد با پیش‌بینی ایجاد تا یک میلیارد رئال کسب و کار، بیش از 15 هزار بازدیدکننده تخصصی از 50 کشور، شامل بازارهای کلیدی مانند ایالات متحده، چین، ایتالیا و مکزیک را به خود جلب کرده است.

در این رویداد، چهار شرکت ایرانی به عنوان بخشی از هیات 13 نفره حضور داشتند. این حضور و مشارکت قوی در راستای متنوع‌سازی تجارت با برزیل در زمینه‌های مختلف است. 

این رویداد همچنین به عنوان جشنواره اصلی تنوع سنگ‌های طبیعی برزیل معرفی شده و این کشور را به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ سنگ‌های ساختمانی در جهان با تنوع بیش از 1200 نوع معرفی می نماید. حدود 250 شرکت‌کننده در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های استخراج و پردازش سنگ طبیعی، شامل تامین‌کنندگان تجهیزات، ماشین‌آلات و فناوری‌ها نیز می‌شوند. 

این نمایشگاه تجاری به عنوان یک مرجع بین‌المللی، موقعیت برزیل را به عنوان یک نقش‌آفرین در بازار جهانی سنگ طبیعی تقویت می‌کند.

حدود 60 درصد شرکت‌کنندگان متمرکز بر سنگ‌های طبیعی و 40 درصد دیگر نیز نمایندگان تولیدکنندگان تجهیزات، مواد اولیه، ملزومات و خدمات بودند و این نمایشگاه تمام زنجیره تولیدی این حوزه را پوشش داده است. 

این کشور با دارا بودن بازارهای متعدد در حوزه‌های مختلف، به عنوان یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاری و همکاری‌های تجاری با ایران مطرح است. اعضاء هیات ایرانی (از بخش خصوصی) با برخورداری از تجربه‌های مفید و مثبت در این حوزه، قادر به بهره برداری سازنده از فرصت حضور در این رویداد بین‌المللی بوده اند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما