معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۱/۱۵- ۱۴:۴۷ - مشاهده: ۱۰۴

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان - نخجوان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان حوزه نخجوان در نیمه اول بهمن ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

شعبه بانک زراعت ترکیه در نخجوان تاسیس می‌شود

 فؤاد نجف‌لی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آذربایجان در جمهوری خودمختار نخجوان روز پنج‌شنبه مورخ 28/10/1402 با سلچوک دمیر رئیس نمایندگی بانک زراعت ترکیه در باکو و هیئت همراه دیدار و گفتگو نمود. سلچوک دمیر در این دیدار گفت؛ این بانک بیش از 160 سال قدمت داشته و در 16 کشور جهان نمایندگی دارد. در این دیدار موضوع راه اندازی شعبه این بانک در نخجوان نیز مذاکره گردید. آصیب کایا سرکنسول ترکیه در نخجوان نیز در این دیدار حضور داشت.

https://nuhcixan.az/news/iqtisadiyyat/99380-ziraat-bank-azerbaycanin-naxcivanda-filiali-fealiyyete-baslayaca

 انجمن  فرانچایزینگ آذربایجان در نخجوان جلسه برگزار کرد

 نمایندگان انجمن فرانچایزینگ آذربایجان طی سفر به نخجوان جلسه‌ای را با مشارکت فعالین اقتصادی جمهوری خودمختار نخجوان برگزار کردند. این جلسه با سازماندهی انجمن فرانچایزینگ آذربایجان و وزارتخانه‌های اقتصاد، کشاورزی، توسعه دیجیتال و حمل‌ونقل جمهوری خود مختار نخجوان برگزار گردید.

موضوع اصلی این جلسه سرمایه­گذاری در بخش‌های انرژی به­ویژه انرژی سبز، ساخت­وساز و معدن بوده است. در پایان این جلسه دو شرکت از نمایدگان انجمن فرانچایزینگ آذربایجان به عنوان شرکت فعال در نخجوان ثبت گردید.

https://nuhcixan.az/news/iqtisadiyyat/99851-naxcivanda-xarici-ve-yerli-investorlarin-istiraki-ile-gorus-kecirilib

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما