معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۱/۱۵- ۰۸:۰۱ - مشاهده: ۹۸

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته دوم بهمن‌ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

نمایشگاه دامداری و کشاورزی در پونتا دل استه (پورتال دولت اروگوئه)

نمایشگاه تخصصی و تجاری "آگرو ان پونتا" از تاریخ 11 تا 13 بهمن 1402 با حضور لاکاژه پو رئیس جمهور و وزرای خارجه و کشاورزی اروگوئه در شهر پونتا دل ایسته برگزار گردید.

در این نمایشگاه بیش از 200 غرفه فعال بودند و همایش‌های تخصصی متعددی با موضوعات مختلف مرتبط با بخش کشاورزی و صنایع وابسته برگزار گردید و متخصصان و فعالان این حوزه به تبادل نظر پرداختند.

حضور شرکت ها در این نمایشگاه فرصتی برای معرفی محصولات و خدمات آنها به بازارهای جدید، یافتن شرکای تجاری جدید، افزایش سهم بازار آنها و آشنایی با آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌ها در این حوزه بود.

وزرای خارجه و کشاورزی اروگوئه در این نمایشگاه، بخش کشاورزی را موتور محرک اقتصاد ملی دانستند و بر حمایت دولت از بخش کشاورزی از طریق یافتن بازارهای جدید، ارتقای زیرساخت‌ها و ترویج سرمایه‌گذاری تاکید کردند.

این نمایشگاه یک پلتفرم نوآورانه برای پیوند کسب‌وکارهای بخش کشاورزی و صنایع وابسته در اروگوئه است.

نمایشگاه مرغ و طیور 2024 (روزنامه ال پائیس- اروگوئه)

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی مرغ و طیور و جشنواره مرغ و خروس 2024، از روز جمعه 13 بهمن ماه به مدت 3 روز در شهر سان باوتیستا، پایتخت ملی طیور اروگوئه آغاز به کار کرده است.

در طول برگزاری این نمایشگاه، تمام فعالان زنجیره تولید مرغ و طیور، شامل تولیدکنندگان، پرورش‌دهندگان، صنعتگران و کارگران حضور خواهند داشت.

یکی از اهداف این جشنواره کمک به توسعه بخش مرغداری است و در این راستا سخنرانی‌های تخصصی، نمایش‌های آشپزی و مسابقات آشپزی برای ترویج مصرف مرغ و تخم مرغ برگزار می‌شود.

همچنین، یک رویداد تجاری و کارآفرینی مهم در این نمایشگاه برگزار می‌گردد که با برنامه‌های هنری و فرهنگی به جذابیت آن افزوده شده است.

علاوه بر این، ارائه تاریخچه پرورش طیور در اروگوئه و سرگرمی‌های متنوع برای تمام خانواده در این جشنواره وجود دارد.

در طول جشنواره، نمایش‌های زنده هنرمندان برجسته ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که باعث غنای فرهنگی این رویداد می‌شود. درآمد حاصل از این جشنواره منبع درآمدی برای موسسات محلی مختلف است.

تمجید نشریه لاتین فایننس از اروگوئه (روزنامه ال پائیس- اروگوئه)

نشریه آمریکایی "لاتین فایننس" از اروگوئه بابت صدور اوراق قرضه دولتی منطبق با شاخص های زیست محیطی تمجدید کرد.

در مراسمی‌که بدین منظور 25 ژانویه سال جاری در شهر نیویورک برگزار شد، هرمان کامیل مدیر واحد عملکرد بدهی وزارت اقتصاد و دارایی و سانتیاگو کات نماینده اروگوئه نزد بانک بین آمریکایی توسعه نیز حضور داشتند.

"محیط زیست، موضوعات اجتماعی و حکومت داری (با حروف اختصاری ESG)" از جمله معیارهای به کار رفته برای تعیین عملکرد کشورها در رعایت اهداف توسعه پایدار می‌باشند.

شایان ذکر است دولت اروگوئه در راستای پیشبرد اهداف مذکور تاکنون حدود 1500 میلیون دلار اوراق قرضه در راستای کربن زدایی و مراقبت از محیط زیست منتشر کرده است.

https://www.gub.uy/presidencia/comunicacion/noticias/uruguay-fue-reconocido-emision-bono-soberano-esg-del-ano-latinoamerica

افزایش فروش خودروهای برقی در اروگوئه (روزنامه ال پائیس- اروگوئه)

انجمن تجارت خودروی اروگوئه (ACAU) در تازه ترین گزارشی اعلام کرد: فروش خودروهای برقی صفر کیلومتر در اروگوئه در سال 2023 به میزان 80.9 درصد (در مقایسه با سال 2022) افزایش یافت، بطوریکه سال گذشته در مجموع به تعداد 1887 دستگاه خودروی برقی صفر کیلومتر در داخل کشور به فروش رسید که 1475 دستگاه از آنها خودروی سواری بودند.

شایان ذکر است، فروش خودروهای برقی در اروگوئه در مجموع 3.17 درصد از کل بازار معاملات خودرو را در این کشور به خود اختصاص داده است. این در حالی است که طبق قانون ترویج سرمایه گذاری، خرید چنین خودروهایی مشمول معافیت های مالیاتی می‌شوند.

https://www.elpais.com.uy/negocios/noticias/la-venta-de-vehiculos-electricos-0-kilometro-en-uruguay-aumento-80-9-en-2023

کاهش بهای گازوئیل در اروگوئه (پورتال دولت اروگوئه)

الیسا فاسیو وزیر صنعت، انرژی و معدن اروگوئه از کاهش یک و نیم پزویی بهای هر لیتر گازوئیل 50 اس از ابتدای فوریه سال جاری خبر داد و گفت: بدین ترتیب بهای گازوئیل در مقایسه با دسامبر سال جاری به میزان 9 درصد کاهش یافت و به بهای 53.89 پزو در جایگاههای سوخت رسان عرضه خواهد شد.

بهای سایر سوخت ها اعم از بنزین و گاز کپسول ثابت باقی می مانند. بهای بنزین سوپر طی دو ماه گذشته تغییر نکرده و همچنان به بهای 75.54 پزو به فروش می رسد.

شایان ذکر است، بهای سوخت در اروگوئه طی چهار سال اخیر (از زمان شروع فعالیت دولت راستگرای لاکاژه پو) ماهانه و بر اساس نرخ برابری واردات بر اساس بهای مرجع نفت برنت محاسبه می‌شود.

https://www.gub.uy/presidencia/comunicacion/noticias/gobierno-baja-precio-del-gasoil-mantiene-del-resto-combustibles

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما