معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۱/۱۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۴۷

ابتکار عمل‌های اتریش درحوزه گردشگری

سکو یا پلتفرم ملی Change Tourism Austria که با علامت اختصاری CTA از آن یاد می‌شود.، یک ابتکار عمل دولتی برای رونق گردشگری است که توسط اداره ملی گردشگری اتریش راهبری می‌شود.

یکی از ابتکار عمل‌های اتریش در گردشگری، ایجاد سکو یا پلتفرم ملی Change Tourism Austria است که با علامت اختصاری CTA از آن یاد می‌شود. این ابتکار عمل دولتی، برای رونق گردشگری توسط اداره ملی گردشگری اتریش (ÖW) راهبری می‌شود. این اداره، سازمانی ملی در گردشگری اتریش است که به شکل موجود خود از سال 1955 تاکنون در حال فعالیت است. این اداره که از حیث حقوقی به‌عنوان یک «انجمن» عمل می‌کند، توسط وزارت فدرال کار و اقتصاد و همچنین اتاق بازرگانی اداره می‌شود و رئیس انجمن نیز وزیر اقتصاد است. تقریبا در تمامی‌کشورهای مهم گردشگری چنین اداره‌ای وجود دارد. این اداره دارای یک بدنه کارشناسی است که فعالان مختلف گردشگری مختلف عضو انجمن آن هستند و نقش مهمی در شبکه‌بندی فعالان و همچنین ارائه خدمات ایشان به گردشگران دارد و علاوه ‌بر این در حکم مرجع اطلاعاتی برای رسانه‌ها و گردشگران و کسانی محسوب می‌شود که بخواهند تعطیلات خود را در اتریش بگذرانند. این اداره دارای یک پورتال اطلاعاتی برای گردشگران در سراسر جهان است که هم ‌اکنون به 20 زبان گردشگری اتریش و امکانات آن را در سراسر جهان معرفی می‌کند (austria.info).

این اداره برای آگاهی‌‌رسانی و هدایت فعالان گردشگری و همچنین برای بهبود شبکه‌بندی ایشان با همکاری کارشناسان مختلف اقدام به ایجاد پلتفرم Change Tourism Austria کرده است. در این پلتفرم جدید فضایی مشترک برای انجمن‌ها و گروه‌های مختلف فعال در حوزه گردشگری اتریش ایجاد می‌شود و بستری فراهم می‌گردد تا افراد تغییر را به مثابه یک امکان بفهمند تا از این رهگذر قدم به راه‌های جدید مشترک بگذارند. این پلتفرم فضایی برای تبادل اندیشه‌ها و دانش ایجاد می‌کند؛ بر این اساس نوآوری و مشارکت ابزارهایی هستند که رقابت‌پذیری را برای گردشگری اتریش به شکلی درازمدت همراه خواهد داشت. این کارزار ماموریت خود را مبتنی بر ارزش‌های اساسی نظیر گشودگی و درس‌گرفتن از خطاها و فرهنگ سخاوتمندی می‌داند. در این پلتفرم تلاش می‌شود تا کنشگران حوزه گردشگری برای یکدیگر الهام‌بخش باشند، از یکدیگر بیاموزند و گردشگری را با همکاری هم توسعه دهند.

این کارزار شامل کارشناسان از سازمان‌های مختلف دولتی فعال در گردشگری، انجمن‌های گردشگری، دانشگاه‌ها، مدارس عالی و موسسات پژوهشی می‌شود. همچنین از افراد فعال در اقتصاد گردشگری، شرکت‌های فعال در حوزه‌های فرهنگی و سرگرمی نیز دعوت می‌شود تا در این کارزار مشارکت کنند. در این پلتفرم بر اساس این اندیشه که مشارکت و همراهی فعال، کلید موفقیت در نوآوری است، افراد نه ناظر صرف، بلکه عضو فعال هستند. بر همین اساس در چهارچوب این ابتکار عمل دائما کارگاه‌ها، برنامه‌های آموزشی و برنامه‌های معطوف به شبکه‌سازی برگزار می‌شوند. البته این پلتفرم در ابتدای راه است. اما دولت اتریش در پی راه‌اندازی ابزارهای لازم جهت شبکه‌سازی گسترده است. شبکه‌های اجتماعی و خبری این پلتفرم در حال شکل‌گیری هستند.

صفحه رسمی این ابتکار عمل همراه با برنامه‌های برگزار شده در تارنمای اداره ملی گردشگری اتریش:

https://www.austriatourism.com/innovation/change-tourism-austria

در صفحه بالا کلیه کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی و اجرایی برگزارشده در چهارچوب این ابتکار عمل اداره ملی گردشگری اتریش را می‌توان مشاهده کرد. این برنامه‌ها شامل کارگاه‌های متنوعی در زمینه هوش مصنوعی و همچنین برنامه‌های دولت برای رونق گردشگری دیجیتال و غیره می‌باشد.

اعلامیه راه‌اندازی این ابتکار عمل توسط اداره ملی گردشگری اتریش:

https://www.austriatourism.com/fileadmin/user_upload/Media_Library/Test/Schulung/Manifest-2.png

تارنمای این ابتکار عمل:

https://www.changetourismaustria.com

صفحه اینستاگرام:

https://www.instagram.com/changetourismaustria

کانال یوتیوب:

https://www.youtube.com/channel/UCygoHoCafjiDPRHUZpQXqRw

صفحه لینکدین:

 https://www.linkedin.com/company/changetourismaustria

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما