معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۹/۱۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۴

پروژه بازسازی جاده بصره به وفا در عراق

سنگ بنای بازسازی جاده بصره به وفا با حضور آقای محمد شیاع السودانی نخست وزیر و استاندار بصره گذاشته شد.

آقای محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و استاندار استان بصره طی مراسمی در روز شنبه مورخ 11 آذرماه 1402 سنگ بنای بازسازی و ساخت کریدور دوم جاده بصره به فاو گذاشتند.

در این مراسم اسعد عبدالامیر العیدانی استاندار بصره و مدیران یک شرکت انگلیسی و یک شرکت کویتی بعنوان شرکتهای مجری نخست وزیر عراق را همراهی می‌کردند.

سودانی در این مراسم گفت: «امروزه شهر فاو به یک منطقه حیاتی برای عراق تبدیل شده است و باید زیرساخت های آن به ویژه جاده‌ها ارتقا یابند. طرح احیای جاده بصره - فاو که از ابتدای سال جاری با اعتبارات استان بصره در حال اجراست یکی از پروژه‌های مهم دولت از نظر حجم تردد خودروهای سنگین، چه برای حمل و نقل شهروندان و چه برای کالاست». 

وی در ادامه افزود دولت شعار خدمات را به دلیل نیاز فوری شهروندان به آن در بخش های مختلف مطرح کرده است. احداث این جاده نشان آن دارد که به درد و رنج مردم در نتیجه کیفیت نامناسب این جاده پایان خواهد داد».

دفتر رسانه‌ای نخست‌ وزیر عراق نیز  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «السودانی جزئیات پروژه و چارچوب های زمانی تکمیل آن را بررسی و تأیید کرده و به شرکت مجری پروژه دستور داده طبق برنامه‌، زمان‌بندی‌ها و رعایت مشخصات مورد نیاز را رعایت کند.

شایان ذکر است عملیات اجرایی این پروژه در جاده به طول یک باند 90 کیلومتر و باند دیگر 65 کیلومتر و عملیات بهسازی این مسیر شامل اجرای مکان‌های استراحت، احداث حفاظ نرده‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین نصب کابل نوری به طول 75 کیلومتر و شبکه برق با کلیه لوازم جانبی به طول 10 کیلومتر خواهد بود. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما